Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עקב מצוקת הקורונה – משרד הרווחה בחר בערבה התיכונה בין רשויות נוספות להטמעת אפליקציית 'טריביו' בניהול מערך ההתנדבות ברשות

עקב מצוקת הקורונה – משרד הרווחה בחר בערבה התיכונה בין רשויות נוספות להטמעת אפליקציית 'טריביו' בניהול מערך ההתנדבות ברשות
צילום - עבודה עברית

אפליקציית 'טריביו' Tribu, למעורבות חברתית, הפכה בתקופת הקורונה לשימוש ככלי משמעותי לניהול מתנדבים ולעידודו החוסן בקהילה. קהילת הערבה התיכונה שותפה לפרויקט הארצי לשימוש באפליקציה לקידום תחום ההתנדבות בקהילה.

 

בתקופת הקורונה, הסגרים והבידוד, נעשו מאמצים על ידי משרד הרווחה, למצוא פתרונות התנדבותיים, מתוך הקהילה, לאתגרים של אזרחים הנמצאים בבדידות וניתוק חברתי, בעיקר קשישים, חולים ומוגבלים. בין השאר מיושמת האפליקציה בימי שגרה, לניהול התפתחות אישית ומעורבות חברתית ככלי לניהול התנדבות בכל התחומים.

באמצעות האפליקציה הידידותית תוכל הרשות האזורית לנהל את כל נושא גיוס מתנדבים וניהול המתנדבים, כך שהפעילות תהיה יעילה ותכלול את כל התושבים הזקוקים לסיוע. התכנה מאפשרת זמינות, נגישות וראייה כוללת של תחומי ההתנדבות בערבה התיכונה. התושבים מצטרפים על ידי סריקת הקוד או על ידי הורדת האפליקציה מחנות האפליקציות ובוחרים היכן להתנדב, אחרי שהזינו נתוניהם מתי כמה ובאיזה אופן הם מעוניינים להתנדב.

 

נגה גיבורי, רכזת ההתנדבות בערבה התיכונה, אומרת: "נטיית ליבם של אנשי הערבה התיכונה היא רוח ההתנדבות ולכן הוקמה 'יחידת התנדבות', לצורכים רבים כגון: עזרה רפואית או נפשית, סיוע בחנות בגדים יד שנייה, צהרונים, מעונות יום, חקלאות, גיל שלישי, ילדים ונוער, חונכות ועוד. האפליקציה מאפשרת לכל התושבים לראות את כל האפשרויות הפתוחות בפניהם, היכן ולמי דרושים מתנדבים, כמו גם באילו שעות וימים עליהם המתנדבים מצהירים, על מנת לייעל את תהליכי השיבוץ. כמו כן, ניתן להעלות תמונות ולקיים צ'טים והכל תחת קורת גג אחת. התכנה בהחלט מסייעת ומקלה. כעת כבר מתבצעות הדרכות לרכזי ההתנדבות בקהילה וקיים גם צוות תיקונים ובעוד מספר שבועות כבר יהיו באפליקציה כל הנתונים הדרושים להפעלתה המיטבית".

 

כחלק מהפעילות שתיכלל באפליקציה, מתקיימים שני פרויקטים שהוקמו בתקופת הקורונה, על מנת לחזק את החוסן הקהילתי, פרויקט "חזקים ביחד", הנותן מענה להשפעתה של מגפת הקורונה על הפרט, המשפחה והקהילה, על ידי סדנאות לתרגול ולמידה של מדיטציית המיינדפולנס והכשרות לצוותים מקצועיים בנושא טראומה וחוסן במימון וסיוע של שותפות ערבה אוסטרליה של הסוכנות היהודית ופרויקט אוריינות דיגיטלית לבני הגיל השלישי, המאפשר להם להסתגל לזמנים, על ידי למידת השימוש בטאבלט, בטלפון חכם, באפליקציות השונות, במייל, בזום וברשתות החברתיות.

 

צילום – עבודה עברית
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...