עמותת "ישראל למען הנגב" שחתומה על ההצלחה בהבאת קריית המודיעין לנגב אחרי מאבק ממושך ואפקטיבי, הודיעה השבוע על חידוש המאבק הציבורי נגד ממשלת ישראל בגין מה שהוגדר בישיבה כ"הפקרה מתמשכת של הנגב ושל באר-שבע על ידי ממשלת ישראל באופן שמסכן את עתידו של הנגב".
בין הנושאים שהועלו על נס ככאלה שיצריכו מאבק חריף ואינטנסיבי כולל שלטי חוצות, הפגנות והפעלת לובי תקשורתי עוצמתי: המצב של המרכז הרפואי "סורוקה" אחרי פגיעת הטיל והסחבת הממשלתית בתקצוב שיקומו ובנייתו מחדש של בית החולים. "לא ייתכן שהנגב כולו יישאר בלי מרכז רפואי תקין ומתפקד, שיכול לקלוט ברמת היגיינה סבירה את כל החולים והפצועים המגיעים אליו כי גורמים שונים באוצר ובמשרד הבריאות לא מבינים עד הסוף את הדחיפות הדרמטית המתחייבת ממצבו של בית החולים", קבע אשר גרינבאום, שהוא גם יו"ר עמותת ידידי סורוקה.
נושא דחוף נוסף קשור למעבר צה"ל בנגב והוא: הצורך לתקצב ולהתחיל לאלתר בסלילה של קו רכבת קלה קצר בן 7 קילומטרים מתחנת רכבת צפון עד לב קריית המודיעין בליקית. קו רכבת קלה שימשיך אח"כ גם למיתר וליישובי דרום הרב חברון. העיכובים באישור, תכנון וסלילה בפועל של הקו נמשכים שנים ובינתיים מערכת הביטחון ממשיכה לקדם בכל הכוח ולפי לוחות הזמנים שנקבעו מראש את אכלוס קריית התקשוב ליד האוניברסיטה באלפי חיילים (החל מנובמבר השנה) ובהמשך אכלוס קריית המודיעין החל מ-2027-2028.
הד"ר לוצאטו :"מדובר בקו רכבת לא ארוך אבל קריטי להצלחה של מעבר צה"ל לנגב. כל הפתרונות האחרים ה'זולים' יותר של אוטובוסים כפולים שינועו על נתיב מסומן וכו' – רק יחמירו את מצב התחבורה בכבישי הנגב שממילא נמצאים בעומס בלתי נסבל כבר עכשיו, הרבה לפני הגעתם של אלפי חיילים ובני משפחותיהם לאזור."
נושא שלישי קריטי הוא המאבק לחיזוקה של בירת הנגב באר-שבע, שהיא העיר היחידה במרחב שלא נהנית מהטבות מס לתושביה כמו דימונה, אופקים, ערד ונתיבות. וכאילו לא די בכך הרי שהמדינה החליטה ליישם הטבות מס לתושבי אשקלון. אבל באר-שבע נחלשת ומאבדת זוגות צעירים ואוכלוסייה חזקה ליישובי המעטפת. זו שערורייה שחייבים לשים לה קץ.
בישיבה הוחלט עוד כי העמותה תתחיל לגייס ולהפעיל את כל הגופים והעמותות הפועלות בנגב לטובת הפסקת ההפקרה והנטישה של הנגב, כדי להבהיר לכל מי שנערך כעת לבחירות שהנגב לא נמצא בכיסה של אף מפלגה…