Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עושים "עסקים" ותורמים לקהילה

עושים "עסקים" ותורמים לקהילה

תלמידי תיכון מקיף ו' מבאר שבע שהשתתפו בתכנית "יזמים צעירים עושים עסקים" וזכו במקום ה- 3 בתחרות האזורית, סוגרים שנה עסקית בהנחיית חברת אדמה מכתשים. התלמידים הגו הרעיון, ייצרו ופיתחו פנקס מחיק אקולוגי, על כל שלביו ומכרו כ- 1,000 מוצרים. חלק מהרווחים – תרומה לקהילה!

תלמידי תיכון מקיף ו' בבאר שבע משתתפים  זו השנה ה – 17 בתכנית "יזמים צעירים עושים עסקים" בהנחיה עסקית של אדמה מכתשים. כפיר כהן, מנהל תפ"י באדמה מכתשים, היה המנחה העסקי של היזמים הצעירים מטעם אדמה וליווה את התלמידים יחד עם 2 סטודנטים מהמחלקה למנהל באוניברסיטת בן גוריון, משלב גיבוש הרעיון ועד לשלבי הפיתוח והשיווק של המוצר. באירוע סיום הפרויקט שהתקיים לאחרונה סיכמו התלמידים את התהליך שעברו לאורך השנה, סיפרו על חוויותיהם והודו לחברת אדמה ובמיוחד לכפיר על הליווי הצמוד.

המוצר שפיתחו התלמידים הוא פנקס בעל לוח מחיק שמשמש כמחברת רגילה לכל דבר אך בנוסף, היא מאפשרת לתלמיד/סטודנט להשתמש בלוח המחיק לרישומי טיוטה וכך, במקום לבזבז ניירות על דפי טיוטה שזורקים, ניתן לכתוב שוב ושוב ולמחוק את הטיוטות במידת הצורך. המוצר אמנם נשמע פשוט מאוד, אך יחד עם זאת הוא עונה בצורה מושלמת לצורך של קהל יעד מגוון ורחב, מתאים לתלמידים, סטודנטים, מנהלים בעבודה ולכל מי שאוהב לשרבב תוך כדי פגישות/שיעורים מבלי לבזבז נייר וחשוב לו לשמור על הטבע ועל איכות הסביבה.

"יזמים צעירים-עושים עסקים" הוא פרויקט ארצי החושף בני נוער לעולם היצירה, היזמות והעסקים, מעודד חדשנות ומקוריות ומאפשר לימוד תוך התנסות, הקמה והפעלה של  עסק מסחרי ופיתוח מוצר חדשני. התלמידים שמשתתפים בפרויקט מתבקשים בסופו, להמציא מוצר ולפתח אותו לעסק. המוצרים והשירותים הינם פרי יוזמה , תכנון ופיתוח של התלמידים במסגרת חופשית של מודל תעשייתי. השנה פיתחו תלמידי מקיף ו' את "הפנקס המחיק" אותו ייצרו ובסופו של התהליך מכרו 750 יחידות. את הרווחים שנותרו בסוף השנה חילקו ביניהם התלמידים בדומה לאופן חלוקת בונוסים בחברות עסקיות כשכל תלמיד קיבל בהתאם להשקעתו.

הערך המוסף והתרומה לקהילה שגלומה בפרויקט היא העובדה שלפני חלוקת הרווחים, התלמידים העניקו תרומה לבית הספר למימון נסיעה לפולין לתלמיד שידו אינה משגת לממן הנסיעה ל- "מסע לחיים".

כפיר כהן, מנהל תפ"י בחברת אדמה שליווה את התלמידים זו השנה השלישית אמר כי הוא גאה לקחת חלק בתכנית: "אני נהנה מאוד מהיצירתיות, הרצינות והתהליך שהתלמידים עברו לאורך כל השנה עד שהפכו לקבוצה איכותית ומגובשת שכבר מגיל כה צעיר רואים את ערך הנתינה לקהילה, לצד השמירה על הסביבה בפיתוח מוצר אקולוגי כערך חשוב ומקביל להצלחה עסקית".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...
ילדי באר-שבע והסביבה שימו לב: הבלוגר והמתכונאי המוביל רון יוחננוב, יגיע לסדנת בישול מיוחדת לילדים בקניון עזריאלי הנגב
סדנת הבישול תתקיים ביום חמישי ה - 11 באפריל, בשעה...