Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי

עורך דין פלילי
קרדיט PIXABAY

עבירות פליליות פוגעות בצורה חמורה באנשים, בגופים שונים ובמדינה ונחשבות למסוכנות מאוד עבור האדם והחברה. לכן, הן מטופלות בחומרה על ידי הרשויות. הממשלה היא זאת  המחוקקת חוקים המגדירים אותן וכל אחד צריך לציית להם. המשטרה אחראית על האכיפה ומגישה המלצות לכתבי אישום כאשר החשדות מבשילים ומצדיקים את המהלך, הפרקליטות דנה בהמלצות ומחליטה על פי שיקוליה אם יש מקום להגשת כתבי אישום והעמדה לדין. בתי המשפט שופטים את העבריינים בפוטנציה וקובעת גזרי דין. עו"ד פלילי פועל בכל המערכת הזאת, ולמעשה, מייצג את החשודים בשלבים שונים ובכל התהליך. לכל אזרח יש זכויות כולל לחשוד בפלילים, לאסורים ועוד והליווי שלו נדרש בנסיבות שונות. בכל מערכת יש כשלים וטעויות, יש מצבים בהם ההאשמות אינן מבוססות, יש זכויות עליהן צריך לעמוד וכדומה.

עורך דין פלילי
קרדיט PIXABAY

עבירות מגוונות

עורך דין פלילי עוסק בליווי אנשים ועבריינים אשר נחשדו בעבירות פליליות שונות. קיימות כלכליות ובין היתר: שוחד, הלבנת הון, העלמות מיסים, קבלת דבר במרמה, עבירות צווארון לבן ועוד. יש עבירות אלימות ובין היתר: שוד, פריצה, גניבה, אלימות במשפחה וכדומה. תחומים אחר הם:  אונס ועבירות מין אחרות, עבירות סמים, מוות ברשלנות, עבירות רכוש, בתחום ההימורים, לשון הרע,  וכן, נוספות הפוגעות בזולת. הטיפול בעבריינים אלו נעשה על פי החוק ויש נהלים החייבים להתקיים בעת מעצר, בנסיבות מעצר, בשיטות חקירה, בזכויות העציר ועוד. לא תמיד התהליך מנוהל על פי החוק ובהיעדר ייצוג נגרם, לעיתים, עוול לחשוד.  לנוכחות עורך דין פלילי בו שיש משקל ומשמעות. ליווי שלו הוא בגדר הכרח ויכול להוות הקלה רבה.

תהליך מורכב

התהליך של החשוד מתחיל כאשר הוא מובא לחקירה עקב תלונות, לאחר שעולה חשדות כלפיו המלווים בממצאים מפלילים, כאשר הוא נתפס בשעת ביצוע מעשה פלילי וכדומה.  יש לו זכות להתייעץ עם עורך דין בעת מעצר, לפני שימוע שנערך לו ובנסיבות נוספות. הדבר חשוב במיוחד כאשר הוא נקלע לסיטואציה כזאת בפעם הראשונה. לרוב, הוא אינו מכיר זכויותיו. יש מקרים שהוא נקלע עקב מצב נפשי חמור או בגלל נסיבות כלכליות המכבידות עליו. לעיתים, אינו מודע לגמרי להוראות החוק. כמובן, שקיימים מקרים בהם הוא עבר עבירות קלות ואחרות במודע. עורך דין פלילי להשיג עבורו הקלות בסיטואציות שונות כגון:  שחרור ממעצר עקב חשדות שאינם מבוססים, הקלות במאסר, שחרור למעצר בית ועוד. הוא יכול לתדרך אותו לקראת חקירות ושימוע. התמיכה בו ובמשפחתו מקיפה והינה נפשית וטכנית כאחד.

ייצוג בבת משפט

במידה והתיק מגיע לפרקליטות הוא ינסה לפעול שם על מנת למנוע הגשת כתבי אישום בדרך של השגת הסדרים מותנים שמטרתם סגירת תיק ומחיקת רישום פלילי. אלו סידורים מקובלים, למשל, בעת עבירות כלכליות דוגמת הלבנת הון והעלמות מס. כאן ממירים את כתב האישום בתשלום קנסות והחלפתם לעבירות מנהלתיות. סידור כזה מהווה הקלה של ממש ללקוח שיימנע מהליכה לבית דין שמשמעותה הוצאת כספים, בזבוז זמן ועומס נפשי. הבונוס הנוסף והחשוב הוא אי רישום פלילי או מחיקתו במידה וקיים. ומידה ויוגש כתב אישום ינסה עורך דין פלילי להגן על לקוחו בבית המשפט בכל דרך חוקית אפשרית. הוא יציג ממצאים ועדויות התומכים בגרסתו, יביא המלצות וחוות דעת לאישיותו, יחפש, ימצא ויציג תקדימים משפטיים, ובאופן כללי, יטען לטובתו. כל הקלה והפחתת עונש מהמרבי הקבוע בחוק  תיחשב להישג.  זיכוי הוא הישג של ממש אבל גם קיצור עונש מאסר, המרה לעבודות שירות ועוד הינם משמעותיים ונחשבים ויקלו עליו בעתיד.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...