Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ניתוח אף לפני ואחרי

ניתוח אף לפני ואחרי
מקור freepik

האם ניתוח אף הוא כואב? היום, לאחר מיליוני ניתוחים ברחבי העולם, ניתן לומר כי מהמידע שנאסף עד כה, ניתוחי אף אינם כואבים באופן מיוחד. ישנם מנותחות או מנותחים המדווחים על רגישות או כאבים מסוימים באזור האף והפנים. אם את חוששת או אם אתה חושש מהניתוח אז מומלץ לדבר על כך עם המנתח שיוכל גם להרגיע את חששותיך וגם לספק לך את משככי הכאבים שיסיעו לך לעבור את תהליך ההחלמה ללא כאב כמעט.

ניתוח אף לפני ואחרי
מקור freepik

כמה זמן אורכת תקופת ההחלמה מהניתוח? רוב המטופלים מחלימים תוך 6 שבועות לאחר הניתוח, זהו הזמן הממוצע הלוקח לעצמות להחלים. במהלך תקופת ההחלמה חשוב להימנע מפעילות גופנית וייתכן כי תנועות פשוטות יחסית כגון מתיחות, הרמה של משקלים כבדים מהרגיל או אפילו כפיפה קדימה יכולים להגביר את הנפיחות ואי הנוחות באזור הפנים. 

האם ניתוח אף הוא ניתוח בטוח? כמו בכל ניתוח גם בניתוח אף יכולים להיות סיבוכים ובעיות, אך באופן כללי מדובר בניתוח שנעשה תחת הרדמה כללית ולכן המטופלת או המטופל כמעט ואינם חשים דבר. על פי הסטטיסטיקה של ניתוחים שנעשו בעולם המערבי ואצל מנתחים מוסמכים אפילו מטופלים חולים או מבוגרים במיוחד עוברים את הניתוח בצורה בטוחה יחסית. מכיוון שמרבית המנותחים הם גם כך בריאים, הסיבוכים ותוצאות הלוואי נדירות למדי. 

האם תוצאות הניתוח נשארים לנצח? מדובר בניתוח שעושה שינויים לא הפיכים בצורת הפנים של המנותחת או המנותח ושינויים אלו לרוב יישארו עד למותם. כמובן שתמיד ישנה אפשרות לתאונה או טראומה אחרת שיגרמו לשינוי בצורת הפנים כמו תאונת דרכים, אך סיכון זה קיים עבור כל אדם, גם כזה שלא עבר ניתוח אף. כמובן שגם לתקופת ההזדקנות ולשינויים המגיעים איתה, יש השלכה על צורת הפנים וצורת האף, אך באמור גם כאן מדובר בשינויים שמתרחשים אצל אנשים שעברו את הניתוח וכאלו שלא עברו אותו. מבחינה זו אין הבדל בין השניים.

מה יכול לסייע בהחלמה מהירה ובטוחה מניתוח אף? חשוב לא לעשות שימוש בתרופות שמונעות קרישה של הדם או שיכולות לחבל בתהליך ההחלמה. ניתן ורצוי לעשות שימוש בדברים שיכולים להוריד נפיחות כגון קוביות קרח וכדומה. גם תנועה במידה מדודה וסבירה ולא מוגזמת יכולה לסייע לגוף בהתאוששות, פעילויות כגון הליכות ארוכות או דברים דומים. אבל גם הליכות כאלו לא מומלץ לבצע בעשרת הימים הראשונים. עשרת הימים הראשונים צריכים להיות מוקדשים להחלמה מלאה ולכן לא מומלץ בה לעשות שום פעילות שהיא.

לקריאה נוספת – http://renolse.org 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...