Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מרכז המחקר והמידע של הרשות לפיתוח הנגב כינס לראשונה פורום מקבלי החלטות בנגב והציג בפניהם את כלי המחקר שמעמידה הרשות לטובת הרשויות בנגב

מרכז המחקר והמידע של הרשות לפיתוח הנגב כינס לראשונה פורום מקבלי החלטות בנגב והציג בפניהם את כלי המחקר שמעמידה הרשות לטובת הרשויות בנגב
צילום באדיבות הרשות לפיתוח הנגב

לאחרונה אירח מרכז המחקר והמידע פורום מקבלי החלטות בנושא "המחקר ככלי שימושי לקידום החלטות ברשויות המקומיות". את הפורום, אליו הגיעו מקבלי החלטות מהרשויות ברחבי הנגב, פתח איתן הס, מנהל מרכז המחקר והמידע, בהצגת הפעילות והחזון של המרכז, שהוקם ברשות לפיתוח הנגב בשנת 2018 ושם לו למטרה לחזק את המחקר והמידע ככלים תומכי החלטות וביצוע בנגב.

פורום מקבלי החלטות בנגב
צילום באדיבות הרשות לפיתוח הנגב

הס שיתף את המכובדים במגוון הפעולות שמתקיימות ברשות לפיתוח הנגב ומגוון השירותים שהיא מפתחת בתחום לטובת התושבים והרשויות, ביניהן – קליטת מערכת מידע חדישה שצפויה לשנות את פני הנגשת המידע תומך ההחלטות במרחב המוניציפלי בנגב ופיתוח מדדים אופרטיביים יחד עם הרשויות. כמו כן הציג את תחום המחקר ברשות, שמקדם מחקרים בראייה כלל נגבית, אשר יניבו תוצאות שיתורגמו לכדי יישום בעשייה היומיומית של הרשות ושל הרשויות בנגב. כאשר היתרון של המרכז נעוץ ביכולותיו הן לדבר את השפה המקצועית של המחקר, והן למסד היכרות מעמיקה עם השטח והרשויות. הודגש בדיון גם תפקיד מרכז המחקר והמידע כמקדם שיתוף פעולה (מחקרי ואחר) בין רשויות, ומיצובו כמנגנון התמיכה המוביל למחקר  תומך החלטות בנגב.

לאה אשוח, מנהלת מרכז המחקר הכלכלי-חברתי בעיריית תל אביב, הוזמנה לפורום כדי לשתף את הנוכחים בניסיון מהשטח וללמד על הצלחות המרכז המקביל בתל אביב. היא הרחיבה על היתרונות המשמעותיים שנובעים מקיומו של מרכז מחקר כזה בנגב והדגישה את הערך הרב אשר יכולות הרשויות להפיק ממנו.

איתן הס, מנהל מרכז המחקר והמידע ברשות לפיתוח הנגב ציין כי: "פיתוח הנגב, כפי שרואה אותו הרשות, דורש השקעה אפקטיבית של משאבים וקבלת החלטות מושכלת. אלו חייבים להתבסס על מידע מהימן ועל מחקר תומך החלטות. עד כה, מחקר ומידע הם כלים שרשויות מוניציפליות לא הרבו להשתמש בהם, זאת למרות שהם מהווים כלי יעיל ביותר לקידומו של המרחב. הרשות לפיתוח הנגב רואה חשיבות עליונה בפיתוח והנגשת כלי המחקר והמידע, והפיכת הנגב למוביל בתחומים אלה".

למפגש, שהוכתר על ידי המשתתפים כהצלחה, הגיעו בכירים בחברות הכלכליות, ביחידות האסטרטגיות, וברשויות עצמן, בכירים מהמשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ואשכול נגב מזרחי, ומנהלי אגפים ברשות לפיתוח הנגב. המשתתפים הביעו עניין רב בפעילות המרכז וחלקם כבר תיאמו פגישות המשך.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...