Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מעמיקים בכימיה – הסתיימה השנה החמישית של תכנית העמקה בכימיה

מעמיקים בכימיה – הסתיימה השנה החמישית של תכנית העמקה בכימיה

"אתם דור העתיד של המדענים. יש לכם אפשרות להשפיע על האנושות"

כך אמר בשבוע שעבר (ג') ד"ר שלומי כהןמתאם שיתופי הפעולה של המחקר והפיתוח באדמה לתלמידי שכונה ט' בבאר שבע בטקס סיום תכנית העמקה בכימיה שנערך במרכז המצוינות באשכול הפיס בשכונה.

כהן הוסיף ואמר כי: "אתם דור העתיד, אתם הזרעים הראשונים שנובטים למדעני העתיד. חלק מכם יגיעו לתעשייה הכימית ולאקדמיה. יש לכם הרבה אפשרויות להשפיע על האנושות במחקר שלכם. המין האנושי צריך מוחות מחודדים כמו שלכם ואתם תביאו את התרופות הבאות שישנו את העולם. עלו והצליחו".

הטקס התקיים בשבוע שעבר (ג') באשכול פיס בשכונה ט' וציין את סיום השנה החמישית של תכנית העמקה בכימיה, שמקדמת אדמה מכתשים במסגרת פועלה למען הקהילה והשקעתה לקידום לימודי הכימיה בעיר יחד עם מינהל החינוך בעיריית באר שבע. במסגרת האירוע הציגו הנערים שמשתתפים בתכנית את הניסויים שעבדו עליהם במהלך השנה ונהנו מהרצאה מרתקת על הכימיה של מערכת השמש.

פרופ' גבריאל למקוף, מהמחלקה לכימיה באוניברסיטת בן גוריון אמר: "המפעל הזה חשוב מאוד כדי לטפח את המחשבה המדעית, הביקורתית והיצירתית של דור העתיד. הכימיה היא המדע המרכזי בעולם והיא משפיעה על החיים של כולנו. אתם הכימאים הצעירים, תשפרו את עתיד כל החברה".

עליזה ונגרובסקי מנהלת אשכול פיס בשכונה ט': "מהות התכנית היא לזמן לכם, תלמידים יקרים את חווית הכימיה דרך הידיים, לא רק דרך ספרים וסיפורים. אנחנו מספקים מעבדות אופטימליות ללימודי מדעים ומציידים אתכם בציוד הטוב ביותר על מנת לאפשר לכם חשיפה, העמקה וחקר בכימיה. התכנית רצה מזה 5 שנים עבור תלמידים מכיתות ג' עד ט' ואליה שותפים חברינו הטובים מחברת אדמה ומעיריית באר שבע שתורמים לפרויקט המיוחד הזה לשגשג."

גלי ניסלבאום ודנה חמידוב, תלמידות כיתה ט' ממקיף ו' סיפרו שעבדו במשך שלושה חודשים על עבודת החקר שלהן. הן בדקו כיצד מולקולות של גזר משפיעות על חיידקים אצל בני אדם, האם מעכבות או מעודדות את פעילות החיידק בקרב אנשים הנושאים את חיידק ה"פסוידומונאס ארגינוזה". לפי תוצאות המחקר שלהן הגזר מעכב את החיידק ולכן הן ממליצות: "לכו לאכול גזר". גלי ודנה משתתפות כשנתיים בתכנית העמקה בכימיה, במסגרתה הן נפגשות פעם בשבועיים ועורכות ניסויים באוני בן גוריון במעבדות משוכללות יחד עם סטודנטים. הן למדו איך לתפעל מכשור וציוד משוכלל ואיך לבצע מחקר וסיפרו כי זה מה שהן רוצות לעשות בעתיד.

במסגרת השקעת החברה בחינוך למצוינות בכימיה תרמה סייעה חברת "אדמה" בשיפוץ ושדרוג המעבדה של "אשכול פיס" בתיכון מקיף ו' בבאר  שבע. כמו כן משקיעה החברה לאורך השנה לטובת ההפעלה השוטפת של תכנית העמקה בכימיה, בה משתתפים למעלה מ-260 מילדי האזור. הפרויקט כולל את  ילדי הגנים וילדים משכבות ה', ו', ח' ו-ט' – כולם זוכים ל-8 עד 12 מפגשים במעבדה אשר במסגרתם נחשפים לעולם הכימיה. התכנית בשיתוף מנהל החינוך בעיריית באר שבע, ואשכול הפיס ונועדה לעודד סקרנות ללמידת התחום תוך התנסות ולמידת חקר בסביבת עבודה אופטימאלית ורכישת בסיס ידע מוצק ומכוון לקראת לימודי הכימיה בעתיד הן בתיכון והן באקדמיה.

בטקס נכחו הילדים והוריהם, מורים, ד"ר חפצי זוהר, מחזיקת תיק החינוך והרווחה בעיריית באר שבעשלומי כהן, מנהל ת.פ.י באדמה מכתשים, פרופ' גבריאל למקוף מהמחלקה לכימיה באוניברסיטת בן גוריון, גב' מתי מינדלין, מנהלת תיכון מקיף ו', גב עליזה ונגרובסקי מנהלת אשכול פיס וגב' רחל לוי, מנהלת קשרי קהילה באדמה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...
ילדי באר-שבע והסביבה שימו לב: הבלוגר והמתכונאי המוביל רון יוחננוב, יגיע לסדנת בישול מיוחדת לילדים בקניון עזריאלי הנגב
סדנת הבישול תתקיים ביום חמישי ה - 11 באפריל, בשעה...