Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ממשיכים לקדם את תיירות המדבר לאחר חודשים קשים

ממשיכים לקדם את תיירות המדבר לאחר חודשים קשים
צילום ארז לוטן

מועצה מקומית ירוחם תקים חניון לילה משולב בעלות של כ- 16 מלש"ח בפארק אגם ירוחם. החניון יכלול צימרים, מתחם Glamping, אוהלי קבע, אזור  קמפינג חופשי ופיתוח אפיק חניון הלילה. צפי להשלמת הפרויקט: דצמבר 2021.

חניון לילה ומתחם גלמפינג וקמפינג יוקמו בירוחם בעלות 16 מלש"ח
קרדיט הדמיה ארז לוטן

בצל משבר הקורונה שפגע אנושות בתיירות בארץ ובעולם הודיעה ראש המועצה המקומית ירוחם, טל אוחנה, כי הקמת חניון הלילה באגם ירוחם תיכנס להילוך גבוה לאחר שבאחרונה הושלם שלב גיוס המשאבים לפרויקט שעלותו כ-16 מלש"ח: "זוהי אבן דרך נוספת וחשובה בהפיכתה של ירוחם לעוגן תיירותי מדברי בינלאומי, לצד שותפינו במרחב. זה הזמן לחזק את התיירות בארץ". המתחם, שישתרע על שטח של כ- 18.5 דונם יכלול בקתות אירוח בסטנדרט גבוה, חניון לקרוואנים, אוהלי קבע ללינת קבוצות, אוהלי "גלאמפינג" ואזור לקמפינג חופשי עם אוהלים פרטיים.

הפרויקט נמצא בשלבי תכנון מתקדם ובשבועות הקרובים יחלו העבודות בשטח כאשר הצפי לסיום הוא אפריל 2021. את הפרויקט יתקצבו בין השאר, משרד התיירות, משרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, משרד החקלאות ושותפים בו גם קק"ל ורשות ניקוז ונחלים שקמה בשור. בפארק קיימות כבר היום טיילות הליכה ואופניים, אזורי פיקניק, מזח, מתקני ספורט ופנאי, מתחם הדרכה, שירותים ציבוריים ועוד.

חניון לילה ומתחם גלמפינג וקמפינג יוקמו בירוחם בעלות 16 מלש"ח
הדמיה פרויקט הפארק

ירוחם נמצאת על ציר המכתשים וממוקמת בין מכתש לאגם. היא מהווה את השער הפיזי לארץ המכתשים ולמוצר התיירות המדברית המשווק בימים אלה בעדיפות רבה על ידי משרד התיירות. באזור נכסי טבע רבים ואטרקטיביים ביניהם הר אבנון, שממנו יש תצפית מדהימה על מכתש ירוחם, החולות הצבעוניים, עין ירקעם, נחל חתירה, מיצד ירוחם, נחל שועלים, שמורת אירוס ירוחם, שמורת החלמוניות ועוד.

כמות התיירים שפקדה את ירוחם עד משבר הקורונה הייתה בגידול משמעותי. זאת, בין היתר, לאור התנופה בשיווק מוצר התיירות המדברית. השינוי החיובי בהגעת תיירים, שבירוחם מצפים שימשיך ויעלה לאחר שהמגיפה העולמית תיעלם, הוביל לצורך בהקמת חדרי אירוח נוספים והגדלת מספר המיטות שהעיר המדברית יכולה להציע, שעומד היום על כ- 200 חדרי אירוח וכ-700 מיטות. המתחם החדש יספק 400 מיטות נוספות.

חניון לילה ומתחם גלמפינג וקמפינג יוקמו בירוחם בעלות 16 מלש"ח
צילום ארז לוטן

ראש המועצה המקומית ירוחם, טל אוחנה ציינה כי: "זוהי בדיוק העת לחזק את התיירות ולהשקיע בפיתוח מוצרי תיירות שיתנו מענה על צורכי צו השעה עבור המטיילים הישראלים ובעתיד גם מהעולם ובמקביל יספקו מקומות עבודה נוספים לתושבי ירוחם. אנחנו נמצאים בתקופה בה עולם התעסוקה משתנה מהר מכפי שחשבנו, נוסף למשבר שפקד אותנו, התעשייה המסורתית נעלמת וקיים צורך ממשי במציאת מקורות תעסוקה חדשים ומתקדמים ופיתוח תחומים כלכליים מניבים וברי קיימא. פיתוח תחום התיירות הוא אחד מעמודי התווך בכלכלה המקומית ואנו משקיעים רבות בתיירות בשנים האחרונות. לשמחתי התוצאות כבר נראות בשטח".

ואכן, תחום התיירות בירוחם תפס תאוצה בשנים האחרונות ומיצב את עצמו כעוגן כלכלי משמעותי עבור תושבי המועצה והאזור. לצד השקעות אדירות של המועצה, קמו בחמש השנים האחרונות גם יוזמות פרטיות רבות בישוב והיום יש בה מעל 50 תיירנים וכמעט 200 חדרי אירוח שנותנים שירות ליותר מ- 300,000 תיירים הפוקדים אותה מדי שנה.

הציפייה של המועצה היא כי במעגל המידי יכניס הפרויקט לקופת המועצה כ-0.5 מלש"ח בשנה ובמעגלים המשניים ייהנו כל עסקי התיירות, הבילוי והפנאי של ירוחם מכמות התיירים הרבה שצפויה להגיע ללינה במתחם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
אולם לבריתה
נולדה לכם תינוקת יפה ומתוקה ואתם רוצים לחגוג את העניין?...
משפחות מהצפון (של הרוג ושל חטוף)בביקור במרכז התופת בדרום
המרכז הקהילתי מעלה יוסף, מבית החברה למתנ"סים, הוציא בחסות המועצה...
זכור את אשר עשה לך עמלק
כ-40 אנשי צוות בית החינוך מקיף אמית באר שבע יצאו...
שדרגו את חווית הבישול שלכם
אם אתם אוהבים לבשל ולאפות בוודאי יצא לכם להשתמש בכלי...
אלופת הכדורגל: נבחרת אמית טכנולוגי אשקלון
נבחרת הכדורגל של בית החינוך אמית טכנולוגי אשקלון, קטפה את...
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...
לקבלת "הרמטכ"ל" תלמוד תורה יימתח להקשב !
תלמוד התורה בגדרה הפך ל"בסיס צבאי" תלמידי תלמוד תורה בגדרה הפכו...
יוצרים ויוצרות, מנהלים ומנהלות, יזמים ויזמיות מתחום התרבות תוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב קוראת לכם ולכן!
מרכז מנדל למנהיגות בנגב הודיע על פתיחת ההרשמה למחזור השביעי...
להקת המחול קמע
להקת המחול קמע חגגה ביום חמישי האחרון ( 07.3.24 )...