Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מי אמר שבית אבות מתאים לאבא שלך

מי אמר שבית אבות מתאים לאבא שלך
קרדיט: pexels.com

בית אבות הוא מקום המגורים של לא מעט אבות ואימהות של הרבה חברים, שכנים מהרחוב וסתם כך מכרים, ואולי זהו אכן מקום המגורים הטוב בעבורם כעת, אבל מי אמר שהוא מתאים גם לאבא שלך? זה לאו דווקא עניין של התאמת מרחק מהבית, אלא בעיקר התאמת בית האבות לאורח החיים, הרגלים ותחביבים של השוהה בו. דיוק בהתאמת המוסד לסגנון החיים תקל על ההתאקלמות והחוויה, כך למשל ברור לכולנו כי בית אבות בני ברק יהווה מקום מצוין עבור מבוגרים בני המגזר החרדי השומרים מצוות ומקפידים על ההלכה, ומאידך יהיה מקום בלתי נסבל לפעמים עבור תל אביבי ממוצע, זאת למרות קרבת המקום לבית. אבל האם תמיד יהיה בית אבות פתרון נכון עבור ההורים שלכם?

איך אנחנו מחליטים על בית אבות

אז אמרנו שפרמטר המיקום לא תמיד מדויק ולפעמים מטעה. זה נכון לא רק בדוגמאות קיצוניות של אורח חיים מנוגד, אלא גם באופן כללי כאשר האב או האם או שניהם יחד התגוררו במשך כל השנים במושב ציורי ומלא ירוק וטיפוחו את החצר בשיחי נוי ועשבי תבלינים, מגורים בבית אבות אורבני קריר ואפילו אם יהיה מעוצב ביותר- לא ינעימו להם את השנים האחרונות, גם אם במושב שלהם אין בית אבות ואילו העיר קרובה מאד לביתם. מוטב יהיה להעביר אותם לבית אבות ציורי כלשהו בארץ, גם במחיר מרחק מקום מסוים. מצד שני לא תמיד זה נכון להורה שגר בנתיבות לעבור להתגורר במחלקת בית אבות בחדרה למשל, שכן למרות הכל לא ניתן לזלזל בנתוני המקום של הבית הישן וגם של הילדים.

סולם ערכים לבחירה נכונה

כמו בכל דבר מה שצריך הוא לבנות טבלת דרישות שלנו כמשפחה מתוך הכרות עם ההורה שלנו, וגם כמה אפשרויות פשרה. אם אנחנו גרים בחיפה נרשום "בית אבות בחיפה" אבל נוכל להתפשר גם על בית אבות בקריות או בסביבת קו החוף הצפונית. לאחר שערכנו רשימה כזו ודירגנו את הערכים בחשיבותם, כולל סגנון חיים, מראה, מיקום ועוד, נפנה לחפש בית אבות שיענה על הדרישות הללו, נבדוק על מה צריך להתפשר מחוסר ברירה, על מה ניתן להתפשר ומה חשוב ביותר בלי פשרות, וכך נגיע אל המקום הטוב עבורם בקלות. רוצים לחסוך לעצמכם זמן וכאב ראש ולהיות בטוחים שההורים שלכם נמצאים בידיים הכי טובות שאפשר? אל תסמכו על עצמכם, ברטה יעוץ והכוונה לגיל הזהב תשמח לרתום לעזרת הוריכם את מיטב המקצועיות והידע של הצוות שלנו.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
שיפוץ מוצלח מתחיל בבחירת הקבלן הנכון
כבר שנים רבות אתם דוחים את השיפוץ שרציתם לעשות במרכז?...
זה הזמן לצאת לחופשה זוגית
כמה קל לנו לשקוע בשגרת היום-יום ולשכוח עד כמה חיוני...
מתקני ג'ימבורי
לילדים בגילאים צעירים יש שעות פנאי רבות והוריהם צריכים למלא...
עריסה איכותית לשינה טובה יותר
השאלה איפה ואיך התינוק שלכם יישן מטרידה אתכם כי שמעתם...
למי מומלץ לערוך הסכם ממון ומתי?
בעבר הסכם ממון היה מזוהה בעיקר עם משפחות אמידות במיוחד,...
איך עובדת פאת לייס קדמית ואיך ללבוש אותה נכון?
רכישת פאה חדשה יכולה להיות מהנה. אבל הבחירה שלכם יכולה...
רוצים לדעת את האמת? כך תלכו בעקבותיה
לאורך החיים אנחנו לא פעם, עומדים בפני אינספור החלטות לא...
המטבח המודרני – לב הבית שלך
המטבח היה מאז ומתמיד הלב הפועם של כל בית, מקום...
ייעוץ מס ועורך דין מיסים: המפתח להצלחה פיננסית
התנהלות פיננסית נכונה היא אבן יסוד להצלחה כלכלית, הן עבור...
חשיבות חוות דעת מהנדס בניין וניהול פרויקט בנייה – כיצד תבחרו נכון עם יובל מרקו הנדסה בע"מ
בעולם הבנייה המודרני, איכות התכנון והביצוע הם המפתח להצלחת פרויקט...