Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מועצת בני שמעון מקימה פארק תעשייה חקלאי ייחודי בצומת בית קמה

מועצת בני שמעון מקימה פארק תעשייה חקלאי ייחודי בצומת בית קמה
קרדיט צילום: אדיר בניסטי.

בשלב ראשון, ישווקו באזור התעסוקה 280 דונם מגרשים לתעשייה חקלאית המיועדים לבתי אריזה, לוגיסטיקה חקלאית, יקבים ומגבנות ועוד. התכנית מציעה גם שטחי משרדים ואפשרות לחנות מפעל בכל מגרש – הכל במיקום  מעולה על תוואי כביש 6 ובסמוך לאזורי החקלאות הגדולים בישראל

אזור התעסוקה החקלאי "קמה" ישתרע על פני שטח כולל של כ-780 דונם, מתוך כך כאמור מגרשים המיועדים לתעסוקה חקלאית על כל גווניה – כולל אישור להקמת חנות מפעל בכל מגרש, ובנוסף מספר מגרשים גדולים למבני ציבור ומשרדים.  מטרת אזור התעסוקה היא לקלוט מפעלים חקלאיים הזקוקים לשטחים ייעודיים לעיבוד חקלאי כדי לפעול; מפעלים חקלאיים הפועלים כיום בתוך מושבים ומהווים פעמים רבות מטרד לשכניהם; עסקים כמו יקבים, מבשלות בירה ומגבנות שמתקשים למצוא היום מקומות לפעול בהם באופן חוקי העונה על כל צורכיהם; ועוד.

צומת קמה, בו עתיד לקום פארק התעשייה החדש, הוא צומת הכניסה הראשי לנגב ושוכן על ציר כביש חוצה ישראל שלאורכו מובלת היום רוב הסחורה החקלאית בישראל. מדובר על מיקום מרכזי, במרחק של כשעת נסיעה מתל אביב וירושלים. אזור התעשייה סמוך ל-3 תחנות רכבת במרחק של 20 דק' נסיעה. באזור התעשייה מתוכננות שתי כניסות ויציאות לכבישים אזוריים מאזור התעשייה – אחת מכביש 264 (בית קמה-אשל הנשיא) אשר עתיד לעבור הרחבה בשנה הקרובה, והשנייה מכביש 293 (בית קמה-צומת הגדי) אשר עתיד לעבור הכפלה בשנים הקרובות.

בני שמעון היא מועצה אזורית חקלאית המאגדת שמונה קיבוצים, ארבעה מושבים ויישוב קהילתי אחד. שטח המועצה משתרע מנתיבות במערב ועד נבטים במזרח, ומחצרים בדרום עד בית קמה בצפון. בשטח המועצה כ-200 אלף דונם שטחים חקלאיים; מהם 60 אלף דונם שטחי פלחה, 40 אלף דונם שטחי ירקות ומטעים, וכן משתלות ירקות ופרחים. חקלאי המועצה משווקים מעל 100 אלף טון תוצרת חקלאית בכל שנה לארץ ולחו"ל. באופן כללי, מרחב צפון-מערב הנגב אליו שייכת גם בני שמעון, הוא המרחב החקלאי המעובד הגדול ביותר במדינת ישראל.

את הקמת אזור התעסוקה מקדמת החברה הכלכלית "בני שמעון ייזום ופיתוח" ביחד עם רשות מקרקעי ישראל המממנת את שלב התכנון ועבודות התשתית. מטרתו העיקרית של אזור התעסוקה "קמה" היא לאפשר שירות ייחודי לחקלאי צפון הנגב – איחוד רכיבי שרשרת השיווק החקלאי תחת קורת גג אחת. בשנים האחרונות ענף החקלאות סובל בצורה משמעותית מרווחים נמוכים, זאת בין היתר בגלל העבודה מול סוכני השיווק הגדולים שמורידים משמעותית את המחירים וגוזרים קופון על חשבון החקלאים. אזור התעשייה קמה עתיד לתת פתרון לבעיה ולאפשר לחקלאים למכור את התוצרת החקלאית שלהם במקום עצמו ובכך לקיים מכירה ישירות לציבור הרחב. באופן ייחודי לאזור התעשייה הזה, תוגדר מראש בתב"ע האפשרות להקים חנות מפעל, דבר שאינו מתאפשר במקומות אחרים בארץ ומונע מהחקלאים את המכירה הישירה.

המגרשים המיועדים לתעשייה חקלאית חולשים על 283 דונם ויאפשרו הקמת מוקדים לעיבוד, מיון, אחסון ושיווק התוצרת החקלאים בהיקפים גדולים. מעבר לאפשרות להקמת חנויות מפעל, תינתן האפשרות לשכירת משרד בבניין משרדים ייעודי שתקים במקום החברה הכלכלית של בני שמעון.

ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון: "בעשור האחרון נחשבת בני שמעון לאחת המועצות האזוריות הפעלתניות ביותר, עם מודל כלכלי-חברתי שמקדם פרויקטים רבים ברחבי הנגב המשרתים את תושבי האזור, מושכים מבקרים ועובדים מבחוץ ומהווים עמודי תווך בכלכלה המקומית. תוך שאזור התעשייה "עידן הנגב" מגיע להישגים חסרי תקדים, החלטנו לצאת בפרויקט ייחודי ששם בראש את ענף החקלאות ומאפשר צמיחה עסקית וכלכלית לחקלאים. אזור התעשייה החקלאי בצומת קמה יהיה מוקד החקלאות המרכזי והגדול ביותר בישראל, בשילוב של חנויות מפעל, משרדים ושטחי גידול – החקלאים יקבלו מענה לצרכים המתפתחים בענף והציבור הרחב יוכל ליהנות מתוצרת חקלאית הנמכרת באופן ישיר ובמחירים נמוכים. אני מאמין שהפרויקט הזה יהיה עוגן נוסף בעוצמתו של צפון הנגב ויתרום באופן משמעותי לענף התיירות באזור".

ישר מהחקלאי: מועצת בני שמעון מקימה פארק תעשייה חקלאי במודל ייחודי בצומת בית קמה
קרדיט צילום: אדיר בניסטי.

דרור קרואני, מנכ"ל החברה הכלכלית "בני שמעון ייזום ופיתוח": "אזור התעסוקה החקלאי קמה, אותו אנו מקדמים בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל, הוא פרויקט ייחודי ופורץ דרך שייפתח עידן חדש בכל צורת העיבוד, הלוגיסטיקה והשיווק של תוצרת חקלאית. אנו עובדים בימים אלו על מספר פרויקטים חלוציים שעתידים להיות מנוע משמעותי נוסף בענף התיירות, ענף החקלאות ובכלכלה המקומית בצפון ומערב הנגב".

ערן ראובני, מנהל מרחב עסקי דרום ברשות מקרקעי ישראל: " הפרויקט נולד מתוך חיבור של המועצה אל הצרכים של החקלאים, ואנחנו גאים להיות שותפים בו ומאמינים בנחיצותו לחקלאות באזור הדרום. אני מאמין שהחיבור בין יזמים חקלאיים שונים בתוך אזור תעסוקה אחד יצמיח יתרונות שיווקיים וכלכליים רבים. אני רוצה לנצל את הבמה ולקרוא ליזמים, חברות וחקלאים לבוא, להשתתף במכרזים ולהיות חלק מפרויקט בעל חשיבות לאומית".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...