כחלק מהפיתוח רשות מקרקעי ישראל אישרה מימון מלא להכנת תב"ע למנחת
החברה לפיתוח ערבה, במועצה אזורית הערבה התיכונה, קיבלה לראשונה רישיון הפעלה אזרחית במנחת עין יהב (ספיר) מרת"א (רשות שדות התעופה האזרחית בישראל). כחלק מפיתוח המנחת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) אישרה מימון מלא להכנת תב"ע למנחת לפעילות מסחרית.
תב"ע זו תאפשר הפעלה, אחזקה ואחסנה של מטוסים ומסוקים חקלאיים, פרטיים, מסחריים וספורטיביים. השדה ימשיך לשמש את חיל האוויר בעתות חירום ויעניק שירותים תעופתיים ויבשתיים להטסת נוסעים בקווי תעופה פנים ארציים ואף יאשר תדלוק למטוסים מכל הסוגים.
מהקמת המנחת לפני 5 עשורים כמנחת חקלאי, בוצעה הפעילות האזרחית באמצעות חברות בעלות רישיון להטסת מטוסים קלים. וכעת תחל החברה לפיתוח ערבה בהפעלת תעופה אזרחית של המנחת. כיום פועלות במנחת מספר חברות במגוון ניסויים.
נעמי בקר מנכ"לית החברה לפיתוח ערבה אומרת: "מנחת עין יהב משמש כמנחת צבאי, והפעילות הביטחונית קודמת וראשונה במעלה. ככל שחיל אוויר ומשרד הביטחון אינו פעיל במנחת, ניתנת האפשרות לפעילות אזרחית. קבלת רישיון ההפעלה האזרחית תאפשר הרחבת הפעילות העסקית במנחת". עוד מציינת בקר: "עקב המציאות הביטחונית בישראל, עלה הצורך של חברות רבות לניסויים במרחב "שקט" ככל שניתן, זוהי הזדמנות גדולה להרחבת ההיצע לתעופה אזרחית במספר מסלולים: התיירותי, הכלכלי והתעופתי".

ינקי קוינט מנהל רשות מקרקעי ישראל ויו"ר הקרן לשמירה על שטחים פתוחים: "הנגב המזרחי הוא אזור בעל חשיבות ביטחונית רבה עבור המדינה, אך גם אזור בעל פוטנציאל אזרחי וכלכלי עצום. רשות מקרקעי ישראל משקיעה משאבים רבים בפיתוח האזור – בהתיישבות, בחקלאות ובתשתיות ושמחים שהצלחנו להגיע למתווה שמאזן בין שני צרכים חשובים אלו".
מנחת עין יהב (ספיר) נבנה בשנת 1970 וממוקם כשני ק"מ צפונית מזרחית לספיר בשטח שיפוט מועצה אזורית הערבה התיכונה. בשנת 1989 החלו טיסות סדירות, וב-1991 החל שימוש במטוס נוסעים בעל 9 מקומות, ששימש אנשי חינוך, תעשייה ואת תושבי הערבה, בטיסות סדירות לערבה וממנה, זאת עד לסגירתו של שדה דב בת"א. כיום משמש המנחת בעיקר לחברות ניסויים וטיסנים ובזמן הקרוב ניתן יהיה לקיים פעילות של מטוסים קלים.