Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מובילים שינוי באזור: שלושה ראשי הרשויות מהדרום התכנסו בערד לוועידת אקלים אזורית ראשונה מסוגה 

מובילים שינוי באזור:  שלושה ראשי הרשויות מהדרום  התכנסו בערד לוועידת אקלים אזורית ראשונה מסוגה 
קרדיט: יחצ

אמש (5 ליולי) התכנסה בערד, בפעם הראשונה, ועידת האקלים של אזור הנגב המזרחי. מדובר על שיתוף פעולה של: ערד, תמר וירוחם. במסגרת הוועידה התקיים פאנל בנושא משבר האקלים, בהנחיית החזאית-המגישה שרון וכסלר. בסיום הועידה הגיעה הבשורה-  שלושת ראשי הרשויות חתמו על אמנה מחייבת לפעול להפחתת גזי חממה ולכתיבת תוכנית להתמודדות משותפת במשבר האקלים. הפאנל וטקס החתימה נערכו לעיני מאות תושבים שנכחו באולם וחלקם הצטרפו לשידור בפייסבוק ובזום

לראשונה בדרום התכנסה ועידת אקלים אזורית, לדיון חשוב מאין כמותו, בהבנה כי בעיית ההתחממות הגלובאלית  כבר כאן ואיתה צפויים רצף של משברים. בכדי שנוכל לשמור על איכות חיינו , עלינו להתחיל שינוי בהתנהלותנו ולצמצום פליטות תוך שיתוף פעולה לניהול משברים סביבתיים. כפי שראינו במשבר הקורונה, הרשויות המקומית נטלו יוזמה, והובילו את המענה לתושבים במלחמה בנגיף. מתוך כך ביחידה לאיכות הסביבה נגב מזרחי וראשי הרשויות יזמו את יריית הפתיחה לשינוי המיוחל.

קרדיט: יחצ



ועידת האקלים האזורית התקיימה ביום שני 5/7/21 ונפתחה בברכתה של השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג. בועידה נפגשו שלושת ראשי הרשויות בנגב המזרחי, ראש עיריית ערד, עו"ד ניסן בן חמו, ראש עיריית ירוחם, טל אוחנה וראש המועצה האזורית תמר- ים המלח, ניר ונגר.  שלושת ראשי הרשויות חתמו במהלך המפגש על אמנה אזורית, המחייבת תכנית רשותית ואזורית לתהליכים כגון הפחתת פליטת גזי חממה – אשר ידועה כאחת הבעיות הגדולות במשבר האקלים, היות ויש לפליטת גזי חממה השפעה ישירה על ההתחממות הגלובלית ושינויי האקלים.

איילה גובר-אברהמי, מנהלת יחידה לאיכות סביב- נגב מזרחי:  "משבר הקורונה הראה לנו את חשיבות  ההנהגה המקומית בניהול משבר. שינויי האקלים ישפיעו על כל תחום בחיינו ואנו צפויים לתדירות משברים רבה יותר. למדנו שבאזור הנגב המזרחי זה יהיה במופע של גלי חום, בצורות, אירועי שיטפונות קיצוניים, התגברות מזיקים ועוד. לטבע ולשינויי האקלים אין גבולות. ישנה חשיבות ממעלה ראשונה לפעול לצמצום פליטות גזי חממה ופיתוח תוכנית הערכות. הן ברמה הרשותית והן ברמה האזורית."

ראש עיריית ערד, עו"ד ניסן בן חמו: " אין לנו זמן מיותר. אנחנו חייבים לנקוט בצעדים כבר עכשיו כדי לצמצמם את הפגיעה בכדור הארץ. לכן שיתוף הפעולה כאן הוא מבורך. אין ספק שכל עירייה בנפרד יכולה לעשות מהלכים משלה שיהיו משמעותיים, אך אני סבור שיש חשיבות לעבודה משותפת מול המשבר שהולך וגדל".

ראש המועצה האזורית תמר -ים המלח ניר ונגר: " הוועידה מהווה  יריית פתיחה לשנתיים של פעילויות שמעבר להעלאת המודעות גם יתרמו להתמודדות עם משבר האקלים העולמי ויתחברו ברמה האזורית. חתמנו על אמנה המחייבת את כולנו כשגרירי האזור. זכרו, השינוי מתחיל מאור קטן שיתגבר על החושך!".

ראש מועצה מקומית ירוחם, טל אוחנה: הקורונה למדה אותנו שהדרך היחידה להתמודד עם משבר גלובלי, לא צפוי הוא כוחה של קהילה. בישובים שאנחנו זכינו להוביל ולהנהיג יש יתרון שיש חוכמת מקום וגם חוסן שנבנה מקשרים בין אנשים ולנו כמנהיגים יש אחריות וחובה לספר סיפור שלכולם יש בו חלק".

לפרטים נוספים וראיונות: פלג צ'ובינסקי, בנג'ו יחסי ציבור- 0507822213

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
משפחות מהצפון (של הרוג ושל חטוף)בביקור במרכז התופת בדרום
המרכז הקהילתי מעלה יוסף, מבית החברה למתנ"סים, הוציא בחסות המועצה...
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...
לקבלת "הרמטכ"ל" תלמוד תורה יימתח להקשב !
תלמוד התורה בגדרה הפך ל"בסיס צבאי" תלמידי תלמוד תורה בגדרה הפכו...
ניצנים של תקווה בענף הבנייה בדרום
בזכות פעילות של "ארגון הקבלנים בנגב" עשרות עובדים זרים מסרי...
גורי שועלים חולצו ממחילה שנהרסה במושב אשכולות
ארבעה גורי שועלים, בני שלושה ימים בלבד, חולצו ע"י עמותת...