Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה צריך כדי להיות איש ציבור?

מה צריך כדי להיות איש ציבור?
בנימין נתניהו צילום עמיעד טאוב

אנשי ציבור מעורבים בחיים של כולנו אבל הם נדרשים להחזיק ביכולות, תכונות מיוחדות וכישורים מסוימים על מנת להגיע לתפקידים בעלי השפעה. הנה כמה מהם

הסקטור הציבורי חשוב עבור החברה והמשק לא פחות מאשר ארגונים ומקומות עבודה פרטיים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל מי שמעורב בענף הציבורי אכן משפיע על הציבור והחברה, אך הוא בהחלט נמצא על מסלול שמאפשר לו להגיע לתפקידים כאלה. השאלה המתבקשת היא מה צריך כדי להיות איש ציבור והאם לצד תכונות אישיות יש גם יכולות נרכשות.

אפשר להגיע לסקטור הציבורי בדרכים שונות. יש כאלה שמתחילים כבר מגיל צעיר לבנות את הקריירה שלהם באמצעות מסלולי הכשרה ייעודיים, לעומת אחרים שנזכרים רק בגיל מאוחר שהם רוצים להשפיע על החברה והציבור. היתרון של המבנה הדמוקרטי הוא שלא אמורה להיות מניעה מסוימת להשתלבות בחיים הציבוריים, כל עוד מגיעים אליהם האנשים המתאימים.

התכונות האישיות שצריך להיוולד איתן

קודם כל, אנשי ציבור נדרשים להיות מצוידים בתכונות אישיות מסוימות. אלו תכונות שקשה להשיג אם לא נולדת איתן, אולם יש כאלה שמצליחים לשכלל אותן תוך כדי המעורבות הציבורית. אנשי ציבור צריכים לדוגמא להיות בעלי כריזמה, אינטליגנציה רגשית גבוהה ויכולת לפתח יחסי אנוש במהירות. הם אמורים להיות קרובים לאנשים ולדבר איתם, להראות להם שהם רוצים בטובתם ובמידת הצורך גם לעמוד לצדם בשעת צרה.

מעבר לכך, בשביל להיות איש ציבור צריך הרבה מאוד מוטיבציה. הדרך מתפקידים זוטרים למשרות של חברי כנסת או חברי ממשלה ארוכה ומאתגרת. רק בעזרת מוטיבציה ללא פשרות אפשר להתמודד עם הקשיים ולהמשיך לנסות להתקדם במעלה המשרות. רוב אנשי הציבור שמוכרים לנו כיום חוו לפחות משבר אחד לאורך הקריירה שלהם, וסביר להניח שיהיו משברים נוספים גם בעתיד.

הכלים שיעזרו לכם להיות אנשי ציבור

כמובן שיש יכולות נרכשות שדורשות השקעה של זמן ומשאבים. אנשי ציבור חייבים לעסוק בפעילות ציבורית למען הכלל ולגלות מעורבות על בסיס יום יומי. הם צריכים להופיע באירועים, להגיע לכנסים וליצור קשרים חברתיים. אנשי הציבור גם חייבים להיות בעלי משנה סדורה ולהציג אותה באופן משכנע. במידה ואין להם אידיאולוגיה ברורה, סביר להניח שיהיה קשה לזכור אותם ושיהיה להם כמעט בלתי אפשרי להיבחר לתפקידים של נציגי ציבור.

מבחינת השכלה, יש הרבה תחומי לימוד שיכולים לסייע לאנשי ציבור להתקדם לתפקידי מפתח. לימודי חינוך לדוגמא מעניקים לאנשי ציבור בפוטנציה פרספקטיבה רחבה, מאפשרים להם להכיר מקרוב את צרכי הדורות הבאים וחושפים אותם לתיאוריות שיכולות להפוך לחלק בלתי נפרד ממערכת ההוראה. במקביל, יש גברים ונשים שבוחרים להשתלב בסקטור הציבורי באמצעות לימודי משפטים או עם לימודים פרקטיים יותר לתעודה, מקצוע והכשרה ספציפית. הכל תלוי ברקע של המועמד ובתחומי העניין שקורצים לו.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
יצירת סביבת העבודה האידיאלית
השולחן הוא לא רק רהיט, אלא מרכיב חיוני בכל חדר....
בשורה מתוקה במיוחד לתושבי הדרום - איזו רשת נפתחה בקניון עזריאלי הנגב?
רשת הממתקים המובילה, "שוויצריה הקטנה" הנמצאת תחת בעלותו של איש...
'מהחממה לצלחת' – בסימן הצדעה לחקלאות ישראלית מקומית
קטיף ירקות עצמי בחממות, סיורים חקלאיים, סדנאות בישול עם שפים,...
הונחה אבן הפינה למרכז המסחרי Hola בשכונת רמת שקד באופקים: "המטרה – ליצור את מרכז הבילוי והפנאי המוביל באזור"
במעמד ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, היזם גבי בורדוביץ ומכובדים...
מלחמת חרבות ברזל - כל הידיעות
ימים לא פשוטים עוברים על העם שלנו - עם זאת...
איך תדעו אם עסקת הנדל"ן שהציעו לכם טובה באמת?
יש המון סיבות למה נדל"ן נחשב לבטוח יותר מהבורסה, ולמה...
חברת הפוד-טק הישראלית Better Juice, המפתחת טכנולוגיה מוגנת פטנט להפחתת סוכר במיצים טבעיים והפיכתם לסיבים פרוביוטיים, תוך שמירת הטעם הטבעי, מתקדמת לייצור מסחרי מלא ומובילה מהפכה בשוק המשקאות העולמי
חברת הסטארט אפ הפועלת בשווקים גלובליים, משיקה רשמית בפארק המדע...
רכיבה חשמלית - העתיד של תחבורה בת קיימא
ככל שהעולם ממשיך לאמץ חלופות ברות קיימא, רכיבה חשמלית הופיעה...
רשת מחסני השוק פותחת סניפים חדשים
רשת מחסני השוק השלימה את הסבתו של סניף קו-אופ בצור...