Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה עושים ביום שישי?  מטיילים עם ארגון אשכולות וקק"ל בבאר שבע והסביבה

מה עושים ביום שישי?  מטיילים עם ארגון אשכולות וקק"ל בבאר שבע והסביבה
מוקד 11 שביל הזהב צילום אבינועם ניסים

ארגון אשכולות- מרכזי הסיור והתודעה של ישראל בשיתוף החטיבה לחינוך וקהילה של קרן קימת לישראל יוצאים בפרויקט סיורים חינמיים בבאר שבע והסביבה. כחלק מפעילויות השונות שיתקיימו כולן בקפסולות של עד 20 מטיילים יתקיימו: סיורי פריחה ביער להב, סיור בבאר שבע העתיקה וטיול המפגיש בין מים למדבר באגם ירוחם.

*דרגת קושי קלה * מתאים למשפחות ובודדים *  קבוצות של עד 20 מטיילים בהתאם להנחיות משרד הבריאות  * הפעילות ללא עלות ומותנית בהרשמה מראש*

לפרטים נוספים, פירוט המוקדים והרשמה לסיורים, באתר אשכולות: www.eshkolot.org

מתי?: יום שישי ה 4/12/2020  שעות:  8:30 ו10:30 בבוקר

מוקד 13 אגם ירוחם
צילום עדי ברקו

לאחר חודשים ללא טיולים וסגר ממושך בבתים, הגיע הזמן לנצל את מזג האוויר הסתווי לטיולים באוויר הפתוח. ארגון אשכולות בשיתוף קרן קימת לישראל יוצאים בפרויקט טיולים מודרכים שיתקיים בו זמנית ב- 13 מוקדים שונים מצפון לדרום. מדובר בטיולים יתקיימו כולם ללא עלות, מותאמים להנחיות של משרד הבריאות ומותנים בהרשמה מראש. 

מה בתוכנית? 

יער להב: סיור מודרך ב'שביל הזהב' שביער להב שאורכו כ1.5 ק"מ. במהלך הסיור יבקרו המטיילים באתרים ארכיאולוגים ויצפו בנופים ייחודיים של פריחת חלמוניות. לאחר מכן, ישמעו את סיפורו של יער להב, היער הגדול שניטע בגבול הנגב ויגיעו לנקודות נסתרות לאורכו. הסיור מותאם למשפחות עם ילדים בשלל גילאים ומותאם למשפחות עם עגלות ילדים.

מוקד 11 שביל הזהב
צילום אבינועם ניסים

מה כותבים בוויז?  שביל הזהב – יער להב 

בית אשל: סיור מודרך במצפה קק"ל שבבית אשל הכולל הליכה רגלית של ק"מ וסיור ברכבים פרטיים בין תחנות. הסיור יחל במצפה קק"ל בבית אשל, הצעיר מבין שלושת המצפים בנגב בו ייחשפו המבקרים לסיפורם המרתק של אנשי בית אשל. לאחר מכן ייצאו המבקרים לסיור ברחובותיה של באר שבע העתיקה וישמעו על ימיה של העיר בתקופה של טרום קום המדינה. המסלול מתאים למשפחות ללא עגלות ילדים ויימשך כשעתיים. 

האגם במדבר: סיור באגם ירוחם במסלול שאורכו 1.5 ק"מ וייצא מפארק אגם ירוחם. לאורך הסיור יישמעו המבקרים את סיפורו הייחודי של האגם שנבנה בשנותיה הראשונות של המדינה והמסורות עתיקות שנוגעות לבאר הסמוכה לו. לאחר מכן ייחשפו המבקרים לפינות נסתרות לאורכו של האגם שמעטים מכירים וישמעו את סיפורן הייחודי.המסלול מותאם למשפחות עם עגלות ילדים מונגש ברובו לנכים (ניתן לדלג על הקטעים שאינם נגישים).

מה כותבים בוויז?  אגם ירוחם, פארק אגם ירוחם

מוקד 11 שביל הזהב
צילום אבינועם ניסים

שר שלום ג'רבי, מנהל החטיבה לחינוך וקהילה בקק"ל: "החטיבה לחינוך וקהילה של קק"ל שמחה וגאה להיות שותפה בפרויקט זה, המזמין את כלל אזרחי ישראל לצאת ליערות ולפארקים של קק"ל, בבטחה ותוך שמירה על בריאותם באוויר הפתוח. בשיתוף עם ארגון "אשכולות", צוותי ההדרכה המקצועיים יעבירו פעילויות חווייתיות וטיולים למשפחות – אנו מזמינים את הציבור הרחב לבוא ולהתחבר לציונות, מורשת וערכים".

 

אדיר וישניה, מנכ"ל ארגון "אשכולות" : "מגפת הקורונה הגדילה את הגעגועים שלנו לארץ היפה, לטבע והנופים, וגרמה לנו להעריך את הרגע המיוחד של היציאה מהבית לאוויר הפתוח. טיול ביערות ובפארקים של קק"ל המלווה בסיפורי ההיסטוריה ומורשת הוא זיכרון ילדות שלי ושל רבים בישראל. יחד "נארוז את המשפחה", ניקח מקל ותרמיל, ויחד נצא לטייל עם מיטב מדריכי ידיעת הארץ והציונות של אשכולות בשבילים שעיצבו את זהותנו וסיפורנו המופלא בארץ ישראל". 

אודות אשכולות:

"אשכולות" הינו ארגון הגג החינוכי של 30 מרכזי הסיור, הלימוד והתודעה הישראלית. מרכזנו פרוסים בכל רחבי הארץ מהגולן ועד אילת ועוסקים בידיעה ואהבת הארץ, היסטוריה ומורשת של עם ישראל באמצעות טיולים והדרכה ערכית. למרכזי אשכולות צי נרחב של צוותי הדרכה ומדריכים הפרוסים ברחבי הארץ עם מיליון ימי הדרכה במערכת החינוך, מאות כנסים וימי השתלמות במהלך השנה, ופעילות מגוונת נוספת לקהלים מגוונים בהם משפחות ואזרחים וותיקים. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...
ילדי באר-שבע והסביבה שימו לב: הבלוגר והמתכונאי המוביל רון יוחננוב, יגיע לסדנת בישול מיוחדת לילדים בקניון עזריאלי הנגב
סדנת הבישול תתקיים ביום חמישי ה - 11 באפריל, בשעה...
להקת הפלמנקו רמנגאר גאה להציג בבכורה DARABAR מסע בחזרה לעצמנו שבגוף
מופע פלמנקו משובח בהשתתפות 14 רקדנים, זמרים, גיטריסטים וכלי הקשה! רקדנית אורחת:...
מתרגלים שריפה במרכז הרפואי ברזילי
היום התקיים תרגיל כיבוי אש במרכז הרפואי ברזילי, בו בוצעה...