Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה ההבדל בין סוגי הביטוחים השונים לרכב? – המדריך המלא

מה ההבדל בין סוגי הביטוחים השונים לרכב? – המדריך המלא
קרדיט freepik

לאחר בדיקה מעמיקה ורחבה סוף סוף מצאתם את הרכב החדש שחיכיתם לו כל כך. כל מה שנשאר עכשיו לפני העלייה הראשונה לכביש, הוא לבטח את עצמכם ואת הרכב שלכם כדי להבטיח נסיעה בטוחה ומהנה.

פעם, כדי לבטח את הרכב היינו הולכים לחברות ביטוח שונות, אוספים את הצעות הביטוח השונות שקיבלנו, עושים מחקר מעמיק והשוואתי בבית ובוחרים את ההצעה המשתלמת ביותר. היום המצב הוא שונה מאוד. כל פעולה אפשרית בתחום השוואות ביטוחי הרכב אנחנו יכולים לבצע בלחיצת כפתור ברשת הביתית שלנו. גם ביטוחי רכב עושים היום בצורה מקוונת, כל מה שצריך הוא לדעת איך ואיפה לעשות את זה נכון.

אז לפני שאתם רוכשים את ביטוח הרכב הראשון שאתם מוצאים באונליין, יש לוודא שאתם מכירים את כל הביטוחים שקיימים, ולדעת לאילו ביטוחים אתם באמת זקוקים.  

מה ההבדל בין סוגי הביטוחים השונים לרכב? – המדריך המלא
קרדיט freepik

אז אילו סוגים של ביטוחי רכב קיימים?

ביטוח חובה כשמו כן הוא, הוא ביטוח חובה על פי חוק. ביטוח החובה מכסה את כל פגיעות הגוף של מי שהיה מעורב בתאונה; הנהג הפוגע, הנהג הנפגע או כל מי שגרם את הנזק. 

ביטוח מקיף הוא הביטוח שיכסה כל נזק שנגרם לרכב שלכם. ביטוח מקיף הוא ביטוח יקר, לכן מומלץ לרכוש את הביטוח הזה כל עוד שווי הרכב שלכם שווה את שווי הביטוח. בדרך כלל, לא מומלץ לבעלי רכבים ששווים נמוך יחסית לרכוש את הביטוח המקיף. ביטוח מקיף כולל בתוכו גם ביטוח צד ג'. כמו כן, כשמדובר בנהגים חדשים אשר להם רמת סיכון גבוהה יותר מאשר נהגים וותיקים,
כדאי לעשות ביטוח מקיף + ביטוח צד ג' שיכסו את מרב התרחישים שעלולים לקרות.

ביטוח צד ג' (או ביטוח צד שלישי) מכסה פגיעה ברכוש של מי שהתנגשתם בו. במקרה של תאונה, לא נעים בכלל לגלות כמה עלה הנזק שנגרם לרכב השני. כך שגם אם שווי הרכב שלכם נמוך יחסית, הביטוח הזה מושלם עבורכם. ההבדל בין חברות הביטוח השונות בנוגע לביטוח צד ג', הם בדרך כלל סכום הכיסוי המקסימלי שחברות הביטוח מציעות וסכום ההשתתפות העצמית במקרה של תאונה.

בנוסף לביטוחים המוכרים האלו, קיימים עוד מגוון תוספות של כיסויים שחברות הביטוח מציעות לרכישה. לפני שאתם מבצעים רכישת ביטוח, בדקו היטב למה אתם באמת זקוקים. חבל לשלם כסף מיותר עבור כיסויים שאולי לא תזדקקו להם כלל, הכל תלוי בשווי הרכב שלכם, בסוג שלו, בשנת הייצור ובנהגים שנוהגים אתכם ברכב.

ביטוח שמשות – מכסה נזקים של שמשות הרכב, כדי שלא נצטרך להפעיל את הביטוח המקיף במקרה של ניפוץ שמשה.

חדש תמורת ישן – ביטוח שנעשה רק עבור רכבים עד גיל שנתיים. במידה והרכב שלכם נגנב, תקבלו פיצוי שיאפשר לכם לקנות את אותו הרכב מאותו הסוג. אך יש לציין שההרחבה מוגבלת לשווי עד 10% מערך הרכב וחלק מהחברות מאפשרות שנה בלבד.

רכב חלופי – במקרה שנגנב או נהרס לכם הרכב וגם במקרה של תאונה, לא תישארו ללא כלום אלא תוכלו לקבל רכב חלופי על חשבון הביטוח.

ביטוח גרר – במקרה של תאונה, הביטוח יכסה את הזמנת הגרר עבור הרכב שלם בכל מקום שהוא נמצא.

בשביל לא לצאת פראיירים, כבר ציינו שהשוואת ביטוחי רכב היא הכרחית מאוד. ישנם דרכים רבות לבצע השוואת ביטוחי רכב, הדרך הישנה והטובה היא לחייג לכל ביטוחי הרכב השונים ולבקש הצעות מחיר לפוליסה משתלמת. כנראה שהפעולה הזאת גם תגרום לכם לכאב ראש וגם תבזבזו יום שלם ואפילו תפספסו יום עבודה, לא חבל?

במיוחד עבור מי שהזמן שלו יקר מידי בשביל לבצע את השוואת ביטוחי הרכב בעצמו, קמה חברת Wobi – חברה להשוואת הביטוחים המובילה בישראל. באתר האינטרנט של Wobi תבחרו את הביטוחים שאתם מעוניינים לרכוש, וWobi תמצא עבורכם תוך מספר דקות ספורות עד 9 אפשרויות לביטוחי רכב מחברות ביטוח המובילות במדינה. Wobi חסכה לכם זמן מיותר בחיפוש ביטוחי הרכב השונים ובביצוע השוואת המחירים, ובמיוחד Wobi חסכה עבורכם כסף.     

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
כל מה שצריך לדעת על אינטרנט מהיר לעסקים
אתם מנהלים עסק, מקיימים שיחות וידאו ומידי פעם האינטרנט פשוט...
חלוקת רכוש לאחר מותו של אדם- מהן האפשרויות לכך
לאחר פטירתו של אדם, כאשר חולפת התקופה הראשונית של האבל,...
הפחתת כאבי גב באמצעות דיקור
דיקור סיני הוא שיטת טיפול עתיקה שמקורה ברפואה הסינית. בשיטה...