Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהם היתרונות של עריכת צוואה

מהם היתרונות של עריכת צוואה
קרדיט - Pixabay

עפ"י חוק, ישנן שתי דרכים לרשת את עיזבונו של אדם. אחת מהן היא לפי צוואה והאחרת היא על פי חוק הירושה. יתרונה נשל עריכת צוואה מבחינת המצווה הוא האפשרות להוריש את רכושו לכל אדם בהתאם לרצונו, ללא קשר לקרבה משפחתית, זאת בניגוד לחוק הירושה שהעיקרון המנחה בו הוא דרגת קרבה, כשאדם מהמעגל הקרוב יותר יקבל חלק גדול יותר מן העיזבון. מבחינת היורשים צוואה תעשה סדר בדברים והמעמד יהיה קל יותר ביחס לחלוקת העיזבון על סמך חוק הירושה בלבד. לכן, גם אם הדבר כרוך בחוסר נוחות כלשהו, מומלץ לגשת אל עורך דין לענייני ירושה ולערוך צוואה כל עוד אתם נמצאים במצב בריאותי, פיזי ומנטלי טוב, כך שלא יעלה כל ספק בעתיד לגבי כשירותכם בזמן עריכת הצוואה.

טיפול בקיום צוואה: ממה מתחילים?

חלוקת עיזבונו של אדם אהוב כמו אחד ההורים שרק לאחרונה נפטר היא מעמד לא נוח עבור היורשים הנמצאים במצב רגשי לא פשוט. עם זאת, כדאי לטפל בעניין לאחר סיום הטיפול בדברים הדחופים. מומלץ לעשות זאת בעזרת עורך דין לענייני ירושה אשר ינחה אתכם כיצד לפעול ויעשה כל שניתן כדי לקצר את הפרוצדורה מלאת הבירוקרטיה גם כך. השלב הראשון בטיפול בצוואה הוא הגשת בקשה להוצאת צו קיום צוואה מרשם הירושות. לאחר קבלת הבקשה אצל רשם הירושות הוא יפרסם את העניין למשך 14 יום כדי לאפשר ליורשים או בעלי עניין בדבר להגיש התנגדות אם יש סיבה לכך. עורך הדין יטפל גם בהתנגדויות בין אם ביישוב הנושא מחוץ לבית המשפט ובין אם בייצוג היורשים בבית המשפט. מעבר לכך הוא יכול לנהל את העיזבון עד לחלוקתו ובסוף התהליך לסייע בחלוקה בפועל.

מהי צוואה נוטריונית?

תפקידו של נוטריון הוא לאמת מסמכים ולהיות החותמת לכך שמסמך הוא אמיתי, נחתם ע"י החתום מטה שעשה זאת מרצונו. גם תצהירים בע"פ מקבלים את תוקפם המשפטי כשהם מוצהרים בפני נוטריון. שירותי נוטריון נוגעים למגוון רחב של נושאים, מאימות חתימה על משכנתא דרך הסכם ממון ועד צוואה. צוואה נוטריונית היא כזו הנכרכת בפני נוטריון ובעלת מעמד זהה לצוואה הנערכת בפני רשות, שזו אחת האפשרויות לערוך צוואה. נוטריון נחשב לרשות לצורך העניין הספציפי הזה, כך שעריכת הצוואה בפניו נותנת לה תוקף משפטי באופן מיידי, ממש כפי שנעשה כשהיא נערכת בפני שופט או רשם הירושות.

עו"ד טל שחורי הוא עו"ד ונוטריון. יש לו ניסיון רב בכל הקשור למקרקעין עם דגש על התחדשות עירונית, בדיני ירושות וצוואות והוא מספק שירותים נוטריונים מגוונים במקצועיות ללא פשרות. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שרציתם לדעת על פיינטבול ולא העזתם לשאול
אתם מנסים לבחור פעילות שצוות העובדים שלכם באמת ייהנה ממנה?...
במסגרת פעילות של רשות מקרקעי ישראל למסירת התראות לפינוי בקרקעות בנגב אותרה חממת קנאביס של כ- 650 שתילים
ביום ב' 2.9 התקיימה פעילות רחבת היקף של רשות מקרקעי...
האקדמית אשקלון למען החברה: שכר לימוד מלא לנרשמים לשנה א'
המכללה האקדמית אשקלון מעמידה מלגת שכר לימוד מלא לשנת הלימודים...
מה זה מיקרופיגמנטציה ואיך זה יכול לעזור לקרחת שלכם
גם אתם סובלים מהתופעה המרגיזה הזו? נשירת שיער היא מזמן...
כל מה שרצית ללמוד על גבות
אחד מהדברים שהכי מעניינים אותך זה תחום האסתטיקה? ברור לך...
"פסטיבל בייבי" בשיתוף קופת חולים "מאוחדת" יתקיים בקניותר נס ציונה עם מגוון פעילויות בנושא החייאת תינוקות, עזרה ראשונה, עמדת צילום ושלל פינוקים נוספים
תינוק חדש הצטרף למשפחה? מזל טוב – בואו לחגוג...
רשת ZAGA -פינות אוכל פותחת לראשונה חנות פופ אפ בקונספט אאוטלט במתחם הקניות גלובוס סנטר במבקיעים – חוף אשקלון
החנות נפתחת לרגל ראש השנה וחגי תשרי היא תפעל למשך...
נשיא המדינה יצחק הרצוג בפתיחת שנת הלימודים בקיבוץ יד מרדכי
״לב של מדינה שלמה, מדינת ישראל מרוסק לרסיסים הבוקר. זה...
מסיבה מושלמת: המדריך הסודי למשקאות שישדרגו כל אירוע
בעולם המשקאות, הקוקטייל הוא מלך בלתי מעורער. כמו מכשיר אידוי...
כיצד מגיעים להסכמות במקרים של גירושין
זוגות רבים אשר מגיעים לשלב בו הם מחליטים להתגרש, אינם...