Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהי המערכת הוסטיבולרית?

מהי המערכת הוסטיבולרית?
קרדיט PIXABAY

המערכת הווסטיבולרית שלכם עוזרת לכם לזהות את תנוחת הראש והתנועה והיא מאפשרת לכם להגיב כראוי כשהיא חשה בשינויים בהם. המערכת מורכבת משני איברי האוזן הפנימית שלכם, מהמרכזים הווסטיבולריים של המוח האמצעי והמוח הקטן והעצבים הווסטיבולריים ההיקפיים שלכם.

קרדיט PIXABAY

מהו שיקום וסטיבולרי?

לאחר שמתרחשת פגיעה במערכת הווסטיבולרית, מערכת העצבים המרכזית יכולה לפצות על תפקוד מופחת של האוזניים הפנימיות. בעיקרו של דבר, המוח מתמודד עם האותות הלא מאוזנים המגיעים מהמערכת הוסטיבולרית על ידי כך שהוא לומד להסתמך ביתר שאת על אותות חלופיים המגיעים ממערכות אחרות בגוף כדי לשמור על איזון וסטיבולרי. ניתן להשיג זאת באמצעות אסטרטגיות פעילות גופנית שונות. כאשר מתרחש פיצוי מרכזי זה, ניתן להקל על הסימפטומים של המטופל ולאפשר להם לחזור לתפקוד תקין בעזרת טיפול פיזיותרפי ממוקד.טיפול שיקום וסטיבולריהוא צורה מיוחדת של פיזיותרפיה וסטיבולרית שנקבעה לטיפול ולשיפור התסמינים הנגרמים על ידי הפרעות וסטיבולריות. לרוב זה כרוך בתמרוני ראש ידניים או תוכנית מתקדמת של תרגילים שנועדו להפחית ורטיגו וסחרחורת, בעיות ראייה או חוסר איזון ונפילות.

מה היא מיגרנה וסטיבולרית?

מיגרנה וסטיבולרית היא הפרעת כאב ראש בה מופיעים כאבי ראש טיפוסיים של מיגרנה עם סחרחורת, ורטיגו או חוסר איזון.מיגרנה וסטיבולרית יכולה לגרום לתסמינים וסטיבולריים או שיווי משקל עם או בלי כאב ראש ממשי.רבים מהטריגרים למיגרנה עלולים לגרום למיגרנה וסטיבולרית.

היתרונות של שיקום וסטיבולרי ממוקדים היטב כדי להפחית את התסמינים ולהחזיר את התפקוד של הפרעות הקשורות למיגרנה וסטיבולרית. חוסר יציבות ושינויים בהליכה מגיבים למשימות ולתרגילים של שיווי משקל ואימון הליכה, תוך שימוש בתרגילי שיווי משקל סטטיים ודינאמיים כאחד. משימות ותרגילים המשלבים קואורדינציה עין יד, שמירה על שיווי משקל ויציבות המבט יעילים גם כן, וניתן לשלב אותם עם תרגילי התניה כללית במידה הנסבלת על ידי בריאותו הכללית של המטופל. מומלץ גם לבצע תרגילים על טקסטורות משטח שונות ויציבות משתנות.בחולי מיגרנה עם כאבי צוואר והתכווצויות שרירי צוואר המגבילות את טווחי התנועה, הטיפול עשוי לכלול גם פיזיותרפיה לצוואר, על מנת להפחית את התכווצויות השרירים ולהחזיר את הניידות התקינה לצוואר.

לסיכום; המערכת הוסטיבולרית שלנו הינה חשובה מאוד ובמקרה של אתגרים שונים עמם מתמודדים בהקשר זה חשוב לטפל בנושא בהקדם, להיות מודעים ולא להזניח. ניתן להתייעץ עם רופא מומחה ולהתחיל שיקום וסטיבולרי באמצעות טיפולים שונים. התרגילים השונים אמורים לסייע ולהקל על כאבי הראש והתסמינים הנלווים וכמובן לאט לאט להחזיר את הניידות לצווואר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הסרת אסבסט: יצירה של סביבת חיים נקייה ובטוחה
האסבסט הוא מינרל טבעי אשר היה בשימוש נרחב בפרויקטים שונים...
נפתחו נגדכם תיקים בהוצאה לפועל? יש מה לעשות
לצערנו, מצב הכלכלי לא יציב שישנו במדינה וגם בעולם בכלל...
לנסוע לחול לראות כדורגל זאת חופשה נהדרת
החופשות הטובות ביותר הן אלה שבהן עושים בדיוק מה שרוצים...
לעצב את הבית עליו תמיד חלמתם
כולנו מכירים את המשפט המפורסם: 'דירה נאה מרחיבה דעתו של...
יתרונות אינדוקציה כיריים: בחירה בטכנולוגיית מטבח מודרנית
אינדוקציה כיריים מייצגים היום טכנולוגיית מטבח מודרנית. העלייה בפופולריות של המכשיר...
קשה מול הילדים? אתם ממש לא צריכים לעבור את זה לבד
כל אחד חושב כי הצרות שלו שייכות רק אליו. רבים...
הדרך למצוינות עסקית
לתקנות רישוי עסקי מזון תפקיד מכריע בעולם המורכב של תעשיית...
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...