Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מגדלים את דור ההמשך של החקלאים: חברת אדמה מקימה קרן למימון תארים אקדמיים בתחומי החקלאות

מגדלים את דור ההמשך של החקלאים: חברת אדמה מקימה קרן למימון תארים אקדמיים בתחומי החקלאות
קרדיט צילום: אדמה

תוכנית המלגות החדשה של אדמה כוללת מימון מלא של כ-25 תארים אקדמיים בפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית הממוקמת ברחובות. כל מלגה, בעלות של כ-40 אלף ש"ח, כוללת שכר לימוד מלא לתואר ראשון או שני. קרן המלגות של חברת אדמה הוקמה במטרה לתמוך בקהילות החקלאיות שנפגעו במהלך הלחימה, וכדי לסייע בהבטחת עתיד ענף החקלאות בישראל. החברה תורמת כמיליון שקל שיחולקו כמלגות מלאות לתואר ראשון או שני לסטודנטים מעוטף עזה ויישובי גבול הצפון שרואים את עתידם בענף החקלאות ומבקשים להשלים תואר ראשון או שני בפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית. בימים אלו אדמה יוצאת בקול קורא לקבלת מלגת לימודים בשווי של כ-40 אלף שקל.

מודי בניה, סמנכ"ל אנשים באדמה: "המצב הבטחוני בישראל פוגע באופן קשה בענף החקלאות. כבר למעלה מ-75 שנה שהחקלאים הישראלים הם שותפים של אדמה, ובשעת משבר אנחנו נהיה שם בשבילם. החקלאות הישראלית תמיד נחשבה פורצת דרך, והכרחית למען הבטחת הביטחון התזונתי של מדינת ישראל. אנחנו באדמה גאים לסייע בטיפוח הדור הבא של החקלאים, ולהבטיח את עתיד החקלאות בישראל".

פרופ' שאול בורדמן, דיקן הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית: "הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה על שם רוברט ה. סמית היא המוסד היחיד בישראל המציע תארים אקדמיים במדעי החקלאות. הפקולטה זוכה להכרה בינלאומית כמוסד מוביל במחקר ובהוראת מדעי החקלאות, המזון והתזונה. חזון הפקולטה הוא לתרום תרומה משמעותית להזנת הדורות הבאים באמצעות חקלאות מודרנית וברת-קיימא, תוך שמירה על הסביבה. הצלחתנו מתבססת בין היתר על טיפוח מצוינות אקדמית וחיזוק הקשר עם המגזר החקלאי והתעשייתי בתחומים הרלוונטיים. השותפות שלנו עם חברת אדמה באמצעות קרן המלגות החדשה, היא עדות לתמיכה הבלתי מתפשרת של הפקולטה ושל החברה בחקלאות הישראלית, ובעיקר בקהילות החקלאיות שנפגעו מהמלחמה בעוטף עזה ובצפון. כמו כן, הקמת קרן המלגות מסמנת את מחויבותנו לדור העתיד של חקלאי ישראל. מטרתנו היא להעצים סטודנטים מעוטף עזה ומיישובי גבול הצפון השואפים לתרום למגזר החקלאי ולהבטיח עתיד משגשג. אנו מאמינים שהכשרת דור העתיד של חקלאי ישראל היא משימה לאומית ממדרגה ראשונה, ועל כך אנו גאים להיות חלק מתוכנית זו".

המלגות מיועדות לסטודנטים בפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית בתחומים הבאים: קרקע ומים, בעלי חיים, מדעי הצמח, אגרואקולוגיה ובריאות הצמח, כלכלת סביבה וניהול.

הקריטריונים לחלוקת המלגות: מקום מגורים רלוונטי באחד מיישובי העוטף או גבול הצפון או אזור אחר שנפגע במלחמה, זיקה לתחום החקלאות והבעת רצון לשוב ולעסוק בעבודה חקלאית בסיום הלימודים, עמידה בדרישות התואר עד לסיום הלימודים / אישור התקדמות והמלצת מנחה.

המלגה בגובה שכר לימוד מלא (כ-40 אלף ש"ח) תחולק באופן הבא: 2,000 ₪ עם אישור הקבלה לתוכנית, יתרת התשלום בסוף כל שנת לימודים לאחר בדיקת עמידה בדרישות האקדמיות ורישום לקורסים בשנה שאחריה. תהליך הבחירה יבוצע על ידי ועדת המלגות הפקולטאית שתערוך מיון וסינון ראשוני בדגש על הקריטריונים שנקבעו. בשלב שלאחר מכן ועדה מטעם חברת אדמה תבחר את המלגאים הסופיים בתוכנית. מועד אחרון להגשת מועמדות למלגה של אדמה הינו עד תאריך 3.3.2024, דרך טופס הבקשה המקוון באתר הפקולטה לחקלאות ובמערכת המלגות של האוניברסיטה.

אודות חברת אדמה: אדמה הינה חברה ישראלית-בינלאומית, מהחברות המובילות בעולם בתחום הגנת הצומח, המספקת פתרונות לחקלאים ביותר מ-100 מדינות, להתמודדות עם עשבים, מזיקים ונגעים. החברה עוסקת בייצור ושיווק של מדבירי חרקים וקוטלי פטריות ועשבים להגנת הצומח, ונחשבת לשביעית בעולם בתחום. לאדמה אחד מסלי המוצרים המקיפים והמגוונים בעולם של חומרים פעילים וכן מרכזי מחקר ופיתוח, מתקני ייצור ופורמולציה מתקדמים, לצד תרבות ארגונית אשר מעודדת את אנשיה בשווקים ברחבי העולם להאזין לחקלאים וליישם פתרונות בהתאם לצרכים בשטח. אדמה מעסיקה בישראל כ-1,500 עובדים, ומפעילה 3 אתרי ייצור באשדוד, בנאות חובב ובבאר שבע. מטה החברה הגלובלי ממוקדם באיירפורט-סיטי.

אודות הפקולטה לחקלאות: הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה על שם רוברט ה. סמית ברחובות הינה חלק מהאוניברסיטה העברית, והוא המוסד היחיד בישראל המציע תארים מתקדמים במדעי החקלאות. בפקולטה מתקיימים בנוסף גם בית ספר למדעי התזונה ובית ספר לרפואה וטרינרית. חזון הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה הוא לדאוג הזנת הדורות הבאים באמצעות חקלאות מודרנית, מבוססת-ידע, תוך שמירה על איכות הסביבה. בפקולטה לחקלאות שוקדים על טיפוח מצוינות אקדמית וחיזוק הקשר עם המגזר החקלאי והתעשייתי, בתחומים הרלוונטיים, תוך התפתחות וחדשנות במחקר, הגדלת האטרקטיביות של תחומי הלימוד בקמפוס לקהלים חדשים וגדולים, יצירת קשרי מחקר עם מוסדות מובילים בחו"ל והפיכת הקמפוס ברחובות למרכז הישראלי ליזמות בתחומי החקלאות, המזון והסביבה.

קרדיט צילום: אדמה
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...