Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לראשונה בישראל: מועדון רכיבה "הפועל ערד" לאופנועי כביש לילדים ונוער נפתח בערד

לראשונה בישראל: מועדון רכיבה "הפועל ערד" לאופנועי כביש לילדים ונוער נפתח בערד
קרדיט צילום: דוד שושטרי

עיריית ערד, חברה הכלכלית העירונית, מתנ"ס ערד והתאחדות הספורט לבתי הספר, בשיתוף הפארק לספורט מוטורי הממוקם בסמוך לעיר, הודיעו על הקמת מועדון רכיבה על אופנועי כביש לילדים ונוער.

מדובר בבשורה משמחת עבור לא מעט חובבי רכיבה על אופנועי כביש ובקורס הראשון מסוגו בארץ המותאם לילדים מגיל 8 עד 17. היוזמה להקמתו של המועדון היא קידום נהיגה בטוחה וסבלנית יותר על כבישי הארץ.  דודי שושטרי, מנהל מתנ"ס ערד שינהל את פעילות המועדון: "המדינה החליטה לקדם את ספורט רכיבת האופנועים ואנחנו שמחים מאוד להוביל את התהליך עם היוזמה הזאת כדי לעזור לשנות את תרבות הנהיגה בישראל".

 

המסלול המוטורי ערד ממשיך להרחיב את פעילותו והפעם גם בקרב ילדים ובני נוער. הפועל ערד, מועדון רכיבה על אופנועי כביש הראשון מסוגו בארץ, יפתח את שעריו בימים הקרובים.

המועדון הוקם במטרה לקדם נהיגה נכונה ובטוחה כבר מגילאים צעירים. בשלב הראשון יפעל המועדון פעם בשבוע וייפתח בו קורס נהיגה והכרת האופנוע מגיל 8 עד 17.

לטובת הקמת המועדון, חברו יחד גורמים רבים בהם החברה הכלכלית, התאחדות הספורט לבתי הספר ומתנ"ס ערד על מנת להפיח רוח חיה בתוך הרעיון הראשוני. התוצאה – אכסניה מקצועית, מלווה במדריכי רכיבה מנוסים עבור הדור הצעיר. בהמשך מתכננים במתנ"ס העירוני להגדיל את פעילות המועדון בהדרגה גם לגילאים נוספים ולרוכבים מנוסים יותר. "משרד התרבות והספורט יזם באמצעות התאחדות הספורט לבתי הספר הקמה של מועדוני ספורט מוטורי לצעירים מתוך מטרה להרחיב ולמסד את הספורט המוטורי בישראל", אומר, זיו ישראלי, מנכ"ל התאחדות הספורט לבתי הספר ומוסיף, "קיימים שיתופי פעולה בין התאחדות הספורט לבתי הספר, התאחדויות הספורט המוטורי השונות והרשויות המקומיות על מנת להקים את אותן מסגרות פעילות – מועדון ספורט מוטורי לצעירים, לרבות קיום סבבי תחרות לאותם ילדים/ות ובני נוער שישתתפו בפעילות".

 

דודי שושטרי, מנהל מתנ"ס ערד: "כל מי שאוהב אופנועים מוזמן להצטרף למועדון הרכיבה הראשון שהוקם בישראל". שושטרי, בעל ניסיון רב בתחום הספורט, שליווה את הקמת מסלול הרכיבה בערד כבר משלב התכנון, לקח את פרויקט הקמת מועדון הרכיבה פורץ הדרך תחת חסותו. "המחשבה מאחורי הקמת המועדון הוא הרצון שלנו למסד את הענף שהיום הוא למעשה די פרוץ. יש המון רוכבים בישראל שנאלצים היום להתחרות בצורה חצי פיראטית. אנחנו נעניק להם את הבמה ואת התנאים לרכיבה מסודרת, במסלול מוגדר ועם מקסימום בטיחות".

 

הקמת מועדון דווקא בערד, התאפשרה בזכות התנאים המתאימים שכוללים מסלול המעניק חווית רכיבה בטוחה יותר בעשרות אחוזים מרכיבה על כביש ציבורי. המסלול מספק מהבחינה הזאת סביבה סטרילית שהרוכב לומד לזכור בעל פה.

זיו ישראלי: "ערד אותרה על ידי אנשי המקצוע כמקום פוטנציאלי לקיום מודל זה ואנו בטוחים שפעילות זו תצליח ותשגשג. אין ספק שיריית פתיחה זו בערד היא אבן דרך משמעותית לקידום המטרה בכלל ולקידום הספורט המוטורי בערד".

 

שלא במקרה, כל המרכיבים האלה מאפשרים לרוכבים ברמות השונות ובגילאים השונים, לבדוק את מגבלותיהם האישיות ואת קצה גבול היכולת של הכלי עליו הם רוכבים. במסגרת הקורס, חניכיו יזכו להכיר מקרוב מספר סוגי אופנועי כביש. לאון בנישו, מדריך רכיבת כביש עם שלושים שנות ניסיון והישגים בתחרויות בינלאומיות, יהיה אחראי על הדרכות בנושא בטיחות רכיבה, תאוריה וגם התנסות ברכיבה על מסלול. "יש סטיגמה לא כל כך טובה לרכיבה על אופנועים", משתף בנישו. "הכוונה שלנו היא לשנות את התפיסה הזאת בהדרגה ומועדון רכיבה הוא עוד צעד בדרך למיסוד הענף שהיום הוא די פרוץ. נלמד את הבסיס ומה זה בכלל רכיבה נכונה על כביש. הכוונה שלנו היא לשנות את התפיסה הזאת בהדרגה. אנו נספק לרוכבים המתחילים אופנוע, קסדה וחליפת רכיבה". בסוף חודש אוגוסט עם סיום הקורס צפויה להתקיים תחרות בהשתתפות החניכים.

קרדיט צילום: דוד שושטרי
קרדיט צילום: דוד שושטרי
קרדיט צילום: דוד שושטרי

פתיחת הקורס הראשון: 10/07 בפארק המוטורי בערד

שמונה מפגשים בימי ראשון – 16:00-19:30

הקבוצה מיועדת לרוכבים מקצועיים ולמתחילים.

לפרטים והרשמה- 053-5550426

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ערב מרגש ובלתי נשכח התקיים בחול המועד פסח בשכונת מישור הגפן, שם התאחדו תושבים, ארגונים ומוזיקאים לערב מחווה מיוחד לזכרם של האזרחים החפים מפשע שנרצחו ב-7.10
האירוע, שהתקיים בשיתוף פעולה הדוק בין ארגון הג'וינט, עיריית אופקים...
לעצב את הבית עליו תמיד חלמתם
כולנו מכירים את המשפט המפורסם: 'דירה נאה מרחיבה דעתו של...
מימונה של תקווה ועוצמה
המחלקה לצמיחה דמוגרפית ומערך ההתנדבות בעיריית אופקים ערכו ביום שלישי...
ערב מרגש: "מתכון עם זיכרון" יצא לדרך כ- 20 משפחות שכול ובני נוער באופקים בישלו יחד כחלק מתוכנית "משיב הרוח"
אופקים, 11.4.2024 – ערב מרגש התקיים לאחרונה באופקים במסגרת מיזם...
קשה מול הילדים? אתם ממש לא צריכים לעבור את זה לבד
כל אחד חושב כי הצרות שלו שייכות רק אליו. רבים...
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...