Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לקבל את המגיע לכם באמצעות החזר מס: כך תעשו את זה

לקבל את המגיע לכם באמצעות החזר מס: כך תעשו את זה
קרדיט - Freepik

אנשים רבים בארץ הם שכירים. מדי חודש, כאשר הם מקבלים את תלוש המשכורת, הם יכולים לראות שמנוכה להם מס. בסוף השנה  גם מקבלים עובדים שכירים טופס 106 המסכם את כל הזיכויים והניכויים שהיו להם במהלך השנה, כולל סכום לניכוי מס אם ישנו ונתונים נוספים.  רבים לא מודעים לכך שיש להם את האופציה לקבל החזר מס בעקבות ניכוי מס שהוא גבוה מדי, בו לא נלקחו בחשבון נקודות לזיכוי ופרמטרים נוספים המאפשרים לעובד לקבל הקלות ולשלם מס נמוך יותר. לעובדים רבים נראה שמדובר על סכומים נמוכים מאוד ביחס לבירוקרטיה ולהשקעת הזמן והאנרגיה שיש להשקיע כדי לקבל את אותו החזר. הדברים אינם כך, במיוחד אם עושים את הבדיקה ואת התהליך כולו דרך חברה המתמחה בכך.

באילו מצבים שכירים יכולים לקבל החזר מס?

אחד המצבים בהם מנוכה מס בסכום גבוה יותר מהנדרש הוא כאשר אדם עובד במספר עבודות אך לא מבצע תיאום מס. הדבר מביא לכך שהתייחסות מס הכנסה לכל משרה היא כאל משרה יחידה וכך נעשה גם ניכוי המס. החזר מס הכנסה לשכירים יכול להיות קשור לכך שאנשים לא מגישים בקשות לפטורים, זיכויים או הקלות בהתאם לזכויות שקובע החוק. כך למשל נקודות זיכוי מגיעות להורים לילדים, והקלות רבות עוד יותר כשאדם משלם מזונות או כאשר יש ילד עם נכות כלשהי. ישנם מצבים נוספים בהם מגיע החזר ללא קשר לנקודות זיכוי, למשל כאשר אדם החליף מקום עבודה באמצע שנת המס, כאשר הייתה תקופה של אבטלה, מילואים או חופשת לידה. בגין כל אלה ניתן לקבל החזר מס וכאשר מדובר על שני בני הזוג שעושים בדיקה רטרואקטיבית של 6 שנים אחורה, הסכום יכול להיות משמעותי. זכרו, במידה ולא תדרשו את כספכם, הוא לא נצבר לכם כמו כספים הנצברים בקופות גמל או פנסיה, הכסף הזה בתום 6 שנים עובר לקופת המדינה, משרד האוצר ולעולם לא תדעו שהוא היה קיים.

ענייני מיסים עושים לכם פריחה? פנו למומחים בתחום

אם ענייני מיסים הם אחד הנושאים שאתם מעדיפים לעסוק בהם מעט ככל האפשר, פנו למומחים בתחום. חברה המתמחה בהחזרי מס, בין אם מדובר על החזר מס הכנסה לשכירים או לחברות, תבצע את הבדיקה עבורכם בצורה הטובה ביותר, תוך כניסה לפרטים ללא פספוס של אף נקודה או פסיק, בפרט אם יכולה להיות אפשרות שאתם בעלי חוב במס הכנסה ולא ידעתם זאת (גם שכיר יכול להימצא כבעל חוב למס הכנסה). לאחרונה החלה רשות המיסים לשלוח מכתבים המגיעים במעטפות ירוקות ובהם היא מעודדת את אזרחי המדינה לבדוק את הדברים. בשל הבירוקרטיה, למרות הרצון הטוב של רשות המיסים, אזרחים רבים מוותרים. מומלץ מאוד לא לוותר ולתת למקצוענים בתחום לבדוק את ההחזר המגיע לכם ולסייע בהגשת הבקשה על כל הנתונים והמסמכים הנדרשים.

מור טקס היא חברה לייעוץ מס והנהלת חשבונות המתמחה בכל הנוגע להחזרי מס לשכירים. באמצעות פניה לחברה שכירים רבים קיבלו החזרים שלא חשבו שמגיעים להם. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רוצים לדעת את האמת? כך תלכו בעקבותיה
לאורך החיים אנחנו לא פעם, עומדים בפני אינספור החלטות לא...
המטבח המודרני – לב הבית שלך
המטבח היה מאז ומתמיד הלב הפועם של כל בית, מקום...
ייעוץ מס ועורך דין מיסים: המפתח להצלחה פיננסית
התנהלות פיננסית נכונה היא אבן יסוד להצלחה כלכלית, הן עבור...
חשיבות חוות דעת מהנדס בניין וניהול פרויקט בנייה – כיצד תבחרו נכון עם יובל מרקו הנדסה בע"מ
בעולם הבנייה המודרני, איכות התכנון והביצוע הם המפתח להצלחת פרויקט...
להיפרד בלי לפגוע בילדים: איך עושים את זה נכון?
רוב בני האדם רוצים ילדים. בדרך כלל השלב הראשון בדרך...
חשמלאי בדרום
חשמלאי הוא אחד מסוגי נותני השרות החשובים ביותר להם אנו...
כל מה שרציתם לדעת על פיינטבול ולא העזתם לשאול
אתם מנסים לבחור פעילות שצוות העובדים שלכם באמת ייהנה ממנה?...
במסגרת פעילות של רשות מקרקעי ישראל למסירת התראות לפינוי בקרקעות בנגב אותרה חממת קנאביס של כ- 650 שתילים
ביום ב' 2.9 התקיימה פעילות רחבת היקף של רשות מקרקעי...
האקדמית אשקלון למען החברה: שכר לימוד מלא לנרשמים לשנה א'
המכללה האקדמית אשקלון מעמידה מלגת שכר לימוד מלא לשנת הלימודים...
מה זה מיקרופיגמנטציה ואיך זה יכול לעזור לקרחת שלכם
גם אתם סובלים מהתופעה המרגיזה הזו? נשירת שיער היא מזמן...