לפרוש בשיא: כך תחיו בנוחות גם לאחר פרישה לפנסיה

לפרוש בשיא: כך תחיו בנוחות גם לאחר פרישה לפנסיה
קרדיט - Freepik

אם פרשתם לפנסיה, סביר להניח שגם אצלכם נראית ירידה בהכנסה החודשית. דווקא בגיל בו אתם פנויים ורוצים לנצל כל רגע ישנה ירידה בהכנסות. אם יש נלכם נכס בבעלותכם, זה הזמן להיעזר בו כדי להמשיך לחיות ברמת החיים שהתרגלתם אליה. כך גם אם חשבתם על דיור מוגן ולא ראיתם איך לעשות זאת. הדרך לקבלת עוד סכום כסף משמעותי היא בעזרת משכנתא לגיל השלישי שנקראת גם משכנתא הפוכה. כאן, במקום לקחת משכנתא לצורך רכישת נכס אתם לוקחים משכנתא כשהנכס הוא הביטחון עבור הבנק. כך תקבלו משכנתא המשולמת עפ"נ תקופה ארוכה יותר מהלוואה רגילה ובריבית נמוכה יותר. כדאי גם כאן להשוות בין הצעות בעזרת יועץ משכנתאות שיבחן כל הצעה וימליץ על הטובה ביותר.

זכיתם במחיר למשתכן? אל תשכחו לבדוק היטב את תנאי המשכנתא

זוגות הזוכים במחיר למשתכן מרגישים לעיתים כאילו הם זוכים יחידים בלוטו. אמנם הם אכן זוכים אך לגמרי לא יחידים ויש לכך השלכות לגבי הדירה שיקבלו בסופו ששל דבר והעלות שלה. מעבר לכך, אמנם ישנה הנחה מסוימת על דירה במחיר למשתכן,  אך עדיין ישנה דרישה להון עצמי של 100,000 ₪ לפחות, כשהמשכנתא בתנאים המועדפים ניתנת כל עוד מחיר הדירה לא עולה על 1.8 מיליון ₪. את כל אלה יש לקחת בחשבון. עם זאת, משכנתא מחיר למשתכן ניתנת על פי מחירה של הדירה בשוק החופשי ולא על פי המחיר לאחר הנחה שקיבלתם וזהו היתרון הגדול שבדבר. כך אחוז המימון שתקבלו בפועל גבוה מ 75% שהוא  אחוז המשכנתא המקסימלי שניתן לקבל. את היתרונות והחסרונות לצד בחינת הנתונים שלכם והסיכוי לקבלת אישור עקרוני מהבנק כדאי לבחון עם יועץ משכנתאות המתמחה בתחום.

תמהיל משכנתא: מה זה אומר?

אם אתם עומדים לבקש משכנתא ובדקתם מעט את הדברים, בוודאי נתקלתם לא מעט במושג תמהיל משכנתא. משכנתא היא הלוואה מורכבת וארוכת טווח ובשל כך אופן חישוב הריבית אינו נקבע בצורה אחת על כל הסכום אלא כתמהיל המשלב מסלולי חישוב שונים, כשלכל מסלול משקל שונה. נתוני השוק המשתנים וגם מצבו ונתוניו האישיים של כל מבקש משכנתא מביאים לכך שעבור כל אחד ישנו תמהיל משכנתא מומלץ המתאים לו ביותר. עבור אדם שאינו מגיע מהתחום ההבדלים בין ריבית צמודה למשתנה או הצמדה למדד או למט"ח נשמעים קטנים, אך באופן מצטבר על פני תקופה ארוכה יש לכך משמעות רבה. לכן אל תקבעו את התמהיל מול היועצים בבנק אלא התייעצו עם יועץ משכנתאות מטעמכם.

נועם איזנברגר הוא יועץ משכנתאות עם ניסיון רב הן כיועץ פרטי והן כיועץ מטעם הבנק כך שהוא מכיר היטב את הדברים. הוא נותן לכל לקוח ייעוץ וליווי מקצועיים ביותר. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגוון רחב של פרגולות בהתאמה אישית
אם אתם שוקלים להוסיף פרגולה לבית או לעסק שלכם, Magic...
החשיבות בשמירה על זכויות השכירים במקום עבודתם
עבור אנשים רבים, מקום העבודה משמש כמקור הפרנסה היחיד שלהם...
נעצרתם בחשד לעבירה בצבא? אל תתמודדו לבד
הצבא הוא מערכת משפטית אוטונומית עם חוקים משלה. אמנם יש...
לא רק חומרים אסורים עלולים למכר- הכל על סמי מרשם ממכרים
התמכרות היא תהליך עצוב, לכל מי שרואה אותו מבחוץ אבל...
לפרוש בשיא: כך תחיו בנוחות גם לאחר פרישה לפנסיה
אם פרשתם לפנסיה, סביר להניח שגם אצלכם נראית ירידה בהכנסה...
אלו מצבות מתאימות לאזור הצפון
האם יש מושג כזה בכלל "מצבה מתאימה"? רבים מהלקוחות שלנו...
לתת הזדמנות אחרונה לתא המשפחתי בעזרת הסכם
גירושין נחשבים היום למהלך שאינו חריג או נדיר. לא מעט...
סיורים בדרום אוקטובר 2024: חוויות, סוגי סיורים ומזג האוויר
אוקטובר 2024 הוא זמן אידיאלי לטייל בדרום הארץ. אזור זה...
ניקוי מים בלחץ גבוה: פתרון יעיל לכל משטח
ניקוי מים בלחץ גבוה הפך בשנים האחרונות לאחת השיטות היעילות...
ים המלח: פלא טבע ייחודי ותיירות בלוענים
ים המלח, הנמצא בבקעת הירדן שבין ישראל לירדן, הוא אחד...
דילוג לתוכן