Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

למה צריך צוות טיפולי רחב כדי לפתור מצוקה נפשית

למה צריך צוות טיפולי רחב כדי לפתור מצוקה נפשית
קרדיט - Freepik

מצוקה נפשית היא סבל בל יתואר, אשר מי שלא חווה אותו לא יוכל להבין זאת. אנחנו כבני אדם המלווים את המטופל מן הצד יכולים להתרשם מן הכאב ומן הקושי אבל לא יותר מכך, וזה הסיבה שבשלה אנחנו לפעמים תוהים לעצמנו, מדוע יש צורך בתשלובת של כל כך הרבה אנשי צוות וטכניקות טיפוליות עבור בעיה ספציפית, ולמה אדם הסובל מהתמכרות לסמים קלים צריך לקבל טיפול תרופתי, אימון קוגניטיבי התנהגותי, טיפול בתנועה ושיחות טיפוליות, שעת מדיטציה וזה עוד לא הסוף, מדוע לא ניתן להעניק לו טיפול אחד שיוכיח את עצמו? התשובה טמונה בהבנה יסודית פשוטה אבל קריטית, טיפול נפש אינו דומה לטיפול פיזי, כיוון שהנפש היא רבת מימדים ושכבות מופשטות, בשונה מגוף שהוא תחום לגודל ומבנה פיזיים מוחשיים. כדי לרפא את הנפש לעומקה חשוב השילוב בין כיווני טיפול מגוונים, שיעטפו את המטופל וינקו את הנפש מכאביה באופן יסודי ומעמיק.

האם ניתן לבודד כאב נפשי

כמרכז הוליסטי אנחנו יודעים לומר כי מצוקה נפשית לעולם אינה חד ממדית ותמיד היא שלובת זרוע ברגשות שונים. חשוב לדעת כי הגדרת תחלואה כפולה הינה מושג שלא מעט אנשי מקצוע בתחום הנפש אינם יודעים לזהות אותו באופן כוללני, אבל למעשה מרבית הסבל הנפשי מגיע ממנו. תחלואה כפולה, היא מצב בו מצוקה נפשית או פיזית מסוימת גוררת אחריה מצוקה נפשית מורכבת יותר. כך למשל אנשים שסובלים מדיכאון נמצאים בסיכון גבוה יותר להגיע להתמכרות, אנשים הסובלים מחרדות נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול מדיכאון בשלב כלשהו בחייהם, וכן הלאה. אנשי מקצוע רבים בתחום שאינם מתמצאים או עוסקים עם מטופלים בגישה ההוליסטית יעדיפו להשקיע משאבים בבעיה הספציפית שהתפרצה כעת, אבל אצלנו יודעים לזהות את התחלואה הכפולה ולתת טיפול רב שכבתי שיורכב ממגוון תרפיות וטיפולים במשותף, מתוך הבנה כי שילוב פסיכודרמה קבוצתית עם טיפול CBT יחידני, או שעת יוגה במקביל לטיפול דינאמי מעמיק- יוכלו להביא מזור אמיתי.

מה אנחנו מציעים

במרכז ההוליסטי הולינה ישראל אנחנו מעניקים למטופלים שלנו תוכניות טיפוליות רבגוניות משולבות, המורכבות משורה של שעות טיפול המשלימות אלו את אלו. בצוות שלנו תמצאו מטפלים בעלי תארים וניסיון רב שנים, חלקם מכורים נקיים, התהליך משולב בתהליכים מתחומי טיפול מגוונים, תרפיות, רפואה טבעית, טיפול רוחני ושילוב גוף- נפש, טיפולים קבוצתיים וטיפולים פרטניים. מאמינים שלכל אדם מגיע להרגיש טוב, וכל אדם מסוגל להגיע לכך.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
שיפוץ מוצלח מתחיל בבחירת הקבלן הנכון
כבר שנים רבות אתם דוחים את השיפוץ שרציתם לעשות במרכז?...
זה הזמן לצאת לחופשה זוגית
כמה קל לנו לשקוע בשגרת היום-יום ולשכוח עד כמה חיוני...
מתקני ג'ימבורי
לילדים בגילאים צעירים יש שעות פנאי רבות והוריהם צריכים למלא...
עריסה איכותית לשינה טובה יותר
השאלה איפה ואיך התינוק שלכם יישן מטרידה אתכם כי שמעתם...
למי מומלץ לערוך הסכם ממון ומתי?
בעבר הסכם ממון היה מזוהה בעיקר עם משפחות אמידות במיוחד,...
איך עובדת פאת לייס קדמית ואיך ללבוש אותה נכון?
רכישת פאה חדשה יכולה להיות מהנה. אבל הבחירה שלכם יכולה...
רוצים לדעת את האמת? כך תלכו בעקבותיה
לאורך החיים אנחנו לא פעם, עומדים בפני אינספור החלטות לא...
המטבח המודרני – לב הבית שלך
המטבח היה מאז ומתמיד הלב הפועם של כל בית, מקום...
ייעוץ מס ועורך דין מיסים: המפתח להצלחה פיננסית
התנהלות פיננסית נכונה היא אבן יסוד להצלחה כלכלית, הן עבור...
חשיבות חוות דעת מהנדס בניין וניהול פרויקט בנייה – כיצד תבחרו נכון עם יובל מרקו הנדסה בע"מ
בעולם הבנייה המודרני, איכות התכנון והביצוע הם המפתח להצלחת פרויקט...