Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לא נפסיק לשיר: המפגש המרגש של מלחין הזמר העברי מבאר שבע עם הסטודנטים במכללת קיי

לא נפסיק לשיר: המפגש המרגש של מלחין הזמר העברי מבאר שבע עם הסטודנטים במכללת קיי
צילום: יום פרץ

עושים כבוד לעיר באר שבע: השיעור הראשון בקורס "שירים עבריים על יישובים" במכללת קיי נפתח עם שיעור מרתק בנושא שירים עבריים העוסקים בעיר באר שבע. למפגש הגיע אורח כבוד מיוחד – הזמר והמלחין יוסי מוסטקי, תושב העיר שחלק מהשירים שחיבר נכתבו על באר שבע.

את שנת הלימודים האקדמית תשפ"ד במכללת קיי פתחו בחודש שעבר למעלה מ-2,300 סטודנטים וסטודנטיות בתכניות הלימוד השונות. ביניהם גם עשרות גימלאים, הלומדים בתכנית "תרשיש", מבית העמותה לקידום פרוייקטים במכללת קיי.

בקורס "אָנוּ מְיַשְּׁבִים אוֹתָךְ מוֹלֶדֶת" של המרצה נחומי הרציון, עוסקים בזמר העברי שנכתב על ישובים ואתרים בארץ ישראל. ואיך לא, השיעור הראשון בקורס נפתח עם שירים עבריים שנכתבו על העיר באר שבע. במפגש השתתף אורח כבוד מיוחד – הזמר והמלחין יוסי מוסטקי, תושב העיר באר שבע, הידוע כמחבר אחד הלחנים לשירה של רחל המשוררת, "זמר נוגה" ומחבר והמבצע של השיר "ים ושקיעה". מוסטקי הקדיש רבים משיריו לעיר באר שבע.

המפגש נפתח בסיפור נוסטלגי מימי מלחמת העולם והצלת פליטי השואה על ידי הבריגדה היהודית והמשיך בראיון מרתק עם מוסטקי, שתרם רבות לזמר העברי. יחד עם הסטודנטים והמרצה הוא ביצע את שיריו הננוסטלגיים, שליוו את מהלך השיעור בו סופר על הקמתה של העיר הדרומית ועל נקודות ציון בהתפתחותה, בהנחייתו של נחומי הרציון.

מוסטקי, שעלה בצעירותו ממצרים והתיישב עם משפחתו במעברת אוהלים, אזור השוק של היום, זכה בתואר 'יקיר העיר' על תרומתו המיוחדת לעיר בשירה וזמר. "בשל גילו הוא התקשה לדבר על זכרונות העבר", מספר נחומי על המפגש המרגש עם המלחין האורח, "אבל מיד כשנשמע הצליל הראשון של כל אחד משיריו הוא מתחיל לשיר אותו על כל מילות השיר".

במהלך השיעור בו הוצגו שיריו בביצועו, התחבב מוסטקי על קהל התלמידים הנלהבים, ויחד הם הנציחו את שירי העיר הקסומה באר שבע. בין השירים שנלמדו והושמעו בשיעור היו: "בְּאֵר שֶׁבַע עִירִי", שכתבה תַּלמה אַליָגון-רוֹז, "וְאָמַרְתִּי לָעֶצֶב: הִנְנִי", שכתבה מרים יָלָן-שטֶקֶליס וכן הושמע "הִמְנוֹן לִבְאֵר שֶׁבַע" שחובר ב-1954 ע"י המלחין עמנואל זמיר, לחג הביכורים הראשון בנגב, שנערך בעיר.

"יוסי סיפר שנכח באירוע ועדיין זוכר את הלחן ואת מילות השיר", מציין נחומי ומסכם: "שמחתי לפתוח את נושא השיעור עם העיר באר שבע ושיריה. היה לי הכבוד לארח את הזמָר והיוצר יוסי מוסטקי, שכל השנים חי בעיר, אוהב אותה ותורם לתרבותה". פרופ' אהוד זמורה, סטודנט בקורס שנכח במפגש סיפר על מפגש מרגש ושיעור חוויתי במיוחד.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ערב מרגש ובלתי נשכח התקיים בחול המועד פסח בשכונת מישור הגפן, שם התאחדו תושבים, ארגונים ומוזיקאים לערב מחווה מיוחד לזכרם של האזרחים החפים מפשע שנרצחו ב-7.10
האירוע, שהתקיים בשיתוף פעולה הדוק בין ארגון הג'וינט, עיריית אופקים...
לעצב את הבית עליו תמיד חלמתם
כולנו מכירים את המשפט המפורסם: 'דירה נאה מרחיבה דעתו של...
מימונה של תקווה ועוצמה
המחלקה לצמיחה דמוגרפית ומערך ההתנדבות בעיריית אופקים ערכו ביום שלישי...
ערב מרגש: "מתכון עם זיכרון" יצא לדרך כ- 20 משפחות שכול ובני נוער באופקים בישלו יחד כחלק מתוכנית "משיב הרוח"
אופקים, 11.4.2024 – ערב מרגש התקיים לאחרונה באופקים במסגרת מיזם...
קשה מול הילדים? אתם ממש לא צריכים לעבור את זה לבד
כל אחד חושב כי הצרות שלו שייכות רק אליו. רבים...
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...