Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

"לא נמשיך שיווק מגרשים בשכונות רמות ורקפות בבאר שבע עד שנגיע להסכם גג מחודש עם הממשלה"

"לא נמשיך שיווק מגרשים בשכונות רמות ורקפות בבאר שבע עד שנגיע להסכם גג מחודש עם הממשלה"
מימין אמנון מרחב טל אלעל דניאל חיימויביץ אלי אביסרור וצביקה ליבנה קרדיט דודו גרינשפן

את הדברים אמר מ"מ ראש העיר באר שבע והממונה על אגף ההנדסה, טל אל על, בכנס מקצועי והרמת כוסית לשנה החדשה של ארגון הקבלנים בנגב שנערך השבוע  (יום ב', 30/8) באולמי נרניה בבאר שבע.

הכנס שנערך על ידי ארגון הקבלנים התקיים במעמד יו"ר הארגון ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ, אלי אביסרור, נשיא התאחדות בוני הארץ, ראול סרוגו, נשיא אוניברסיטת בן גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ', בכירים בענף הבנייה, נציגי התאחדות בוני הארץ, נציגי מוסדות בנגב ועוד.

מימין אמנון מרחב טל אלעל דניאל חיימויביץ אלי אביסרור וצביקה ליבנה
קרדיט דודו גרינשפן

השבוע (30/8), נערך הכנס המקצועי השנתי  וטקס הרמת כוסית לראש השנה של ארגון קבלני הנגב. את הכנס הנחה מנכ"ל הארגון, צביקה ליבנה, והוא כלל בין היתר, תערוכת בנייה, בה הציגו חברות בנייה שונות את החידושים בענף. אלי אביסרור, יו"ר הארגון פתח את הכנס כשהציג את הישגי הארגון בשנה האחרונה ואף קרא לנציגי הרשויות שנכחו בכנס לטפל ולסייע בתהליכים בירוקרטיים המעכבים את הענף.

טל אל על, מ"מ ראש העיר באר שבע והממונה על אגף ההנדסה בעירייה התייחס לעצירת הסכמי הגג בבאר שבע ואמר: "לפני עשור חתמנו על הסכם גג גדול, לצורך כך התגייסנו בצורה בלתי רגילה והפתענו את עצמנו ביכולות ונבנו למעלה מ 12,000 יחידות דיור. מדובר בפיק משמעותי שהעמיס על המערכת ולכן החלטנו לפתוח מחדש את הסכם הגג. בלמנו את השיווקים בשכונת רקפות. כך גם בשכונת רמות, לא נשווק בשלב זה עד שנחתום על הסכם גג מחודש. לצערי נפלנו בתקופת מעבר של ממשלות וכולי תקווה שהממשלה החדשה תסייע". באשר לתכנון העיר באר שבע אמר אל על כי: "לאחר 13 שנה מאז בחירת רוביק דנילוביץ' לראש העיר, אנחנו יודעים ומבינים איפה אנחנו רוצים להיות ואיך אנחנו רוצים לבנות, בקרוב נאשר תכנית מתאר לעיר באר שבע לראשונה מאז שנת 69'. אני גאה בכך מאוד, עד היום לא החיתה הסתכלות כוללת על העיר, לא על התשתיות, לא על התנועה שנוצרה בתוך העיר. גם בור ציבור הקבלנים מדובר ביתרון שכן התוכנית נותנת ודאות מה מותר ומה אסור לבנות בעיר".

מימין אלי אביסרור פרופ דניאל חיימוביץ ראול סרוגו וצביקה ליבנה
קרדיט דודו גרינשפן

פרופ' דניאל חיימוביץ, נשיא אוניברסיטת בן גוריון בנגב ציין כי מדינת ישראל מחויבת לדאוג לענף הבנייה: "מאז שמוניתי לתפקיד נשיא האוניברסיטה מדברים איתי המון על סייבר ועל הייטק אבל בפועל אנחנו עושים באוניברסיטה בדיוק את מה שאתם, ציבור הקבלנים, עושים. אנחנו בונים את המדינה. אתם בונים אותה פיזית ואנחנו רוחנית. בשנות ה 90 עם העלייה הגדול מברית המועצות השוק התמלא במהנדסי בניין, היום מדובר בדור שיוצא לפנסייה וחובת המדינה לדאוג לדור חדש של מהנדסי בניין. הנדסת בניין חשובה לעתיד מדינת ישראל בדיוק כמו הנדסת הסייבר. ביחד אנחנו צריכים להפוך את תחום ההנדסת בניין לאטרקטיבי בדיוק כמו שנתפס מקצוע ההייטק".

ראול סרוגו, נשיא התאחדות בוני הארץ שיבח את דבריו של חיימוביץ והוסיף: "את האמפייר סטייט בילדינג, בניו יורק בנו ב 14 חודשים ואילו במדינת ישראל פרויקטים פשוטים אורכים שנים. אין לי ספק שמדינת ישראל בירת הסטארטאפים תוכל להוביל גם בענף הבנייה ולהפוך אותו להייטק. מדובר בענף שיצמח הכי הרבה בדור הקרוב. מה שאתם בונים היום, שנה הבאה תבנו 20 % יותר ותוך 5 שנים אתם עתידים להכפיל את היקף הפעילות שלכם. ולא רק את שלכם אלא גם של עורך הדין שלכם, של האדריכלים שלכם וכך הלאה. פעם ראשונה מזה זמן רב שאנחנו נתקלים בממשלה שמבינה את זה ופועלת לרפורמות בתחום הבנייה".

עוד השתתפו בכנס:  מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, אמנון מרחב, יו"ר ארגוני הקבלנים, עו"ד ורד צרפתי, מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, שי בירן,  מ"מ יו"ר ארגון קבלני הנגב וחבר מועצת עיריית באר שבע, יוסי דלויה, חברי הנהלת הארגון וקבלנים רבים ואנשי מקצוע מענפי הבניה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
זכור את אשר עשה לך עמלק
כ-40 אנשי צוות בית החינוך מקיף אמית באר שבע יצאו...
להקת המחול קמע
להקת המחול קמע חגגה ביום חמישי האחרון ( 07.3.24 )...
טקס לזכרו של הלוחם סמ״ר רואי אליאס ז"ל שנפל בעזה התקיים ביום שני (4.3) במשחק ליגת ווינר סל בין מכבי תל אביב להפועל אילת
בפתיחת משחק כדורסל שהתקיים השבוע (4.3), באולם בגין באילת, במסגרת...
התלמידות פיתחו אפליקציה לפנאי משמעותי בבאר שבע
תלמידות כיתה ט1 נחשון בבית החינוך מקיף אמית באר שבע,...