Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כ-150 פראמדיקים ואנשי רפואה מדרום הארץ השתתפו בכנס ייחודי לרפואה דחופה

כ-150 פראמדיקים ואנשי רפואה מדרום הארץ השתתפו בכנס ייחודי לרפואה דחופה
צילום: דוברות מד"א

כ-150 פראמדיקים של מד״א ואנשי רפואה מדרום הארץ השתתפו בשבוע שעבר (ג׳) בכנס מיוחד לרפואת חירום שנערך בשיתוף מגן דוד אדום, בית החולים סורוקה בבאר שבע ובית החולים ברזילי באשקלון. במהלך הכנס שהתקיים במרכז לסימולציה של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, הועברו תכנים תאורטיים כמו גם תרגולים מעשיים שכללו תרחישי טראומה שונים ותרגול הטיפול בהם באמצעות בובות החייאה מתקדמות.

בחלקו הראשון של הכנס, הוצגו למשתתפים מקרים רפואיים מורכבים-מתגלגלים, מרגע קבלת הקריאה במוקד 101 של מד״א, דרך הגעת החובשים והפראמדיקים למקום, קבלת המטופל במחלקה לרפואה דחופה בבית החולים ועד לחוות דעת הרופא המומחה ביחידה. נציגי בתי החולים והמרכזים הרפואיים בדרום, לצד פראמדיקים ממד״א, עלו בזה אחר זה לבמה, והציגו את אופן הטיפול והדילמות המקצועיות, כמו גם הפתרונות העומדים בפניהם.

בחלקו השני של הכנס, שהתקיים במרכז הסימוצליה החדשני של אוניברסיטת בן גוריון – הועברו סדנאות בהובלת צוותי מד״א ובתי החולים, בהן תרגלו המשתתפים טיפול בנפגעי טראומה בתרחישים שונים. עשרות אנשי הרפואה תרגלו טיפול רפואי במקרים מורכבים באמצעות בובות החייאה מתקדמות.

ד״ר קלסוב ליאונורה, מנהלת חדר המיון במרכז הרפואי ברזילי: ״מלר׳ד ברזילי לקח חלק פעיל בכנס שהתקיים במרכז הרפואי האונברסיטאי סורוקה. רופא המחלקה אשר עבר השנה מבחן לשלב ב׳ בהצלחה ברפואה דחופה הציג ״מקרה מתגלגל״. במהלך הכנס הוצגו תכנים רלוונטיים לעבודתנו כמחלקה לרפואה דחופה, דילמות אשר אנו מתמודדים איתם ברמה השעתית ואף פתרונות אפשריים לסוגיות שונות שהועלו. מרכז הסימולציה מרשים ביותר, במהלך הכנס נערכו תרגולים המדמים טיפול בנפגעי טראומה וכן טיפול אינטנסיבי בחולה במצב מורכב/קריטי. מדובר בכנס חשוב ביותר שאיפשר לצוותים רב מקצועיים: אחיות, רופאים, פרמדיקים ועוד לדון יחדיו בסוגיות שונות, חשיפה והיכרות חשובה של צוותים מבתי חולים שונים אחד לרעהו. מבקשים להודות ליוזמי ומקימי הכנס, בברכת שנה טובה וחג שמח״

ד״ר צחי סלוצקי, סגן מנהל מלר״ד סורוקה ויו״ר האיגוד לרפואה דחופה: ״אין לי ספק, כי שיתוף הפעולה בכנס בין הצוותים בקדם בית חולים במד"א לצוותים במלר"דים, ישפר את תהליכי העבודה ואת הטיפול במטופל.תודה לאוניברסטית בן גוריון והמרכז לסימוצליה על אירוח מרשים ומקצועי של הכנס. אני מאמין כי מדובר בצעד נוסף ומשמעותי בקידום החיבור הטבעי של העוסקים ברפואה דחופה בקדם בית חולים והמלר"דים״.

ראש המחלקה לרפואת חירום באונ׳ בן גוריון ופראמדיק מד״א ד"ר אורן וכט: ״מדובר בכנס השנתי הראשון של רפואה דחופה דרום שמשלב את טרום בית החולים ובית החולים. בהשתתפות צוותי הרפואה של מגן דוד אדום, סורוקה וברזילי מטרת הכנס הייתה להעשיר את הידע של העוסקים ברפואת חירום וללמוד האחד מהשני על האתגרים העומדים בפנינו וכיצד לשתף פעולה בצורה הטובה ביותר.

סגן מנהל במרחב נגב במד"א, האחראי על תחום הרפואה ברק ויטנברג: "אנחנו מודים לצוות הטראומה ולהנהלת בתי החולים סורוקה וברזילי על שיתוף הפעולה המוצלח בהפקת הכנס המקצועי. זוהי תחילתה של מסורת כנסים מקצועיים מהסוג הזה בדרום הארץ. הכנס המקצועי היה מלמד ומעשיר ביותר. אני בטוח שכל משתתף יצא עם תובנות וידע חדש, בהם ישתמש בעת הענקת הטיפול הרפואי הלכה למעשה ובכך יתרום לשיפור של הרפואה בכלל ובדרום הארץ בפרט. אני מבקש להודות למרכז הסימולציה בראשות ד"ר אורן וכט ומר מנחם בלומנטל, ד"ר צחי סלוצקי סגן מנהל מלר"ד סורוקה וסגן מנהל בית החולים על הסיוע והקשר ההדוק למען שיפור את הטיפול בפצועים ובחולים״

ד"ר רפאל סטרוגו, סמנכ״ל רפואה במד״א: ״מדובר בכנס חדשני וייחודי שסיפק לצוותי הרפואה בדרום הארץ, כמו גם לצוותים שלנו במד״א כלים מעשיים לצד כלים תיאורטיים להתמודדות עם מקרים רפואיים מורכבים, מרגע קבלת הקריאה במוקד 101 ועד הטיפול בבית החולים. אין תחליף להעשרה לימודית של הגורם הקולט אל מול הגורם המטפל בשטח, וחיזוק הקשר המקצועי בין הגורמים הינו ערובה להצלחה. אין לי ספק כי הערך המוסף המקצועי מיום העיון העשיר יסייע לצוותי מד"א בשטח להציל חיים, למען תושבי דרום הארץ."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ילדי באר-שבע והסביבה שימו לב: הבלוגר והמתכונאי המוביל רון יוחננוב, יגיע לסדנת בישול מיוחדת לילדים בקניון עזריאלי הנגב
סדנת הבישול תתקיים ביום חמישי ה - 11 באפריל, בשעה...
להקת הפלמנקו רמנגאר גאה להציג בבכורה DARABAR מסע בחזרה לעצמנו שבגוף
מופע פלמנקו משובח בהשתתפות 14 רקדנים, זמרים, גיטריסטים וכלי הקשה! רקדנית אורחת:...
מתרגלים שריפה במרכז הרפואי ברזילי
היום התקיים תרגיל כיבוי אש במרכז הרפואי ברזילי, בו בוצעה...