Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כך תעצבו את חדר הישיבות שלכם

כך תעצבו את חדר הישיבות שלכם
צילום: באדיבות pixaby

חדר הישיבות בכל ארגון או חברה הוא אזור חשוב מאד שמתכנסים בו לפגישות, דיונים וקבלת החלטות. במקרים רבים מגיעים לאולם זה אורחים, מבקרים או מנהלים בכירים מהארץ או מחוץ לארץ ועל מנת לשוות לו אווירה מקצועית, רצינית וכזאת הממוקדת לעסקים ולקבלת ההחלטות – לא מקלים ראש בתהליך העיצוב שלו. אמנם ברוב המקרים אין שימוש יומיומי בחדר זה אך עדיין כאשר מתכנסים בו העובדים לישיבה – עליו לספק את האווירה הנדרשת.

עיצוב חדר הדיונים מתחלק בין בחירת פריטי הריהוט ובכלל זה שולחן ישיבות, חשוב שהוא יתאים למספר המשתתפים בישיבה, שאפשר יהיה להוסיף סביבו כסאות במקרה הצורך ושיהיה נוח לכתוב עליו, להניח על גביו מחשב נייד או להכין רשימות. כאשר בוחרים כסאות לחדרי ישיבות אפשר לבחור את הכיסאות באותו הדגם של שאר הכיסאות במשרד או לבחור בדגם מעט שונה על מנת להפריד ולו במעט את העיצוב של חדר זה משאר אזורי המשרד. בארגונים וחברות רבים בוחרים בכיסאות יותר מהודרים או מפוארים.

מה עוד לוקחים בחשבון בעת עיצוב אולם חשוב זה? 

צילום: באדיבות pixaby

גם הקירות והרצפה חשובים מאד. על מנת לשמור על תנאי אקוסטיקה טובים בחדר מומלץ להניח על הרצפה שטיח מקיר לקיר ולהתאים אותו לשאר האלמנטים הלוקחים חלק בעיצוב. תמיד כדאי שיהיה לוח לבן גדול על אחד הקירות, עליו אפשר יהיה לרשום את עיקרי הדברים או להציג מצגות, שקופיות או את מסך המחשב של מי מהמשתתפים. מומלץ לתת את הדעת בנוגע למיקום נקודות המחשמל והתקשורת בחדר כך שאפשר יהיה לעשות שימוש במחשבים, מקרן, טלוויזיה או כל מכשיר חשמלי אחר.

שולחנות לחדר הישיבות הם שולחנות שיש במרכזם אזור המתאים להנחת מחשב ראשי או חיבור של מכשיר תקשורת עבור ישיבות שבהן ייקחו חלק גם עובדים שהתקשורת עמם תתבצע על ידי הטלפון או רשת האינטרנט. במידה ויש מקום קבוע עבור אחד מבעלי התפקידים הבכירים במשרד הרי שמומלץ למקם עבורו כיסא מנהלים המתאים לו ולתפקיד שלו וכך יידעו כל המשתתפים בישיבה היכן המקום שלו והיכן הם יכולים לשבת בעצמם.

אילו תכונות צריכות להיות לרהיטים?

מכיוון שמדובר במשרד שהפגישות והדיונים בו יהיו מקצועיים – חשוב לבדוק האם יש צורך שהכיסאות יהיו מצוידים בגלגלים או קבועים על הרצפה, האם דרושות משענות ידיים או שאולי כדאי שהשולחנות יהיו בעלי מעמד שעליו יכולים המשתתפים להניח את הרגליים ליתר נוחות. חשוב לוודא שמכל המקומות סביב השולחן אפשר לראות בקלות את תוכן המסך או המצגת ושאפשר יהיה להחשיך את החדר במהירות, בקלות ובנוחות.

כאשר מקדישים את הזמן והמחשבה לעיצוב נכון של אזור הפגישות אין ספק שהוא ייתן את התרומה שלו ליעילות הישיבות, למיקוד הדיונים ולביסוס החלטות ובחירות חשובות ומהותיות עבור הארגון. לא בכדי מנהלים בכירים בחברות מעמידים תקציב גבוה יותר לעיצוב חדר הישיבות ויודעים שחדר המעוצב נכון ומבוסס על הגישה העסקית יביא תוצאות ואווירת עבודה טובה ופורייה יותר. ישנם מעצבי פנים המתמחים בעיצוב משרדי ואפשר במידת הצורך לפנות אליהם ולקבל מהם רעיונות או טיפים בנוגע לעיצוב.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
מכנסיים ארוכים לגברים
מכנסי דגמ"ח - דגשים לבחירה נכונה
נוסף לנעליים, חולצות וכפכפים, מכנסי דגמ"ח הם פריט לבוש חיוני...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
יצירת סביבת העבודה האידיאלית
השולחן הוא לא רק רהיט, אלא מרכיב חיוני בכל חדר....
בשורה מתוקה במיוחד לתושבי הדרום - איזו רשת נפתחה בקניון עזריאלי הנגב?
רשת הממתקים המובילה, "שוויצריה הקטנה" הנמצאת תחת בעלותו של איש...
'מהחממה לצלחת' – בסימן הצדעה לחקלאות ישראלית מקומית
קטיף ירקות עצמי בחממות, סיורים חקלאיים, סדנאות בישול עם שפים,...
הונחה אבן הפינה למרכז המסחרי Hola בשכונת רמת שקד באופקים: "המטרה – ליצור את מרכז הבילוי והפנאי המוביל באזור"
במעמד ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, היזם גבי בורדוביץ ומכובדים...
מלחמת חרבות ברזל - כל הידיעות
ימים לא פשוטים עוברים על העם שלנו - עם זאת...
איך תדעו אם עסקת הנדל"ן שהציעו לכם טובה באמת?
יש המון סיבות למה נדל"ן נחשב לבטוח יותר מהבורסה, ולמה...