Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד הדפסת תלת מימד מועילה לחברה?

כיצד הדפסת תלת מימד מועילה לחברה?
קרדיט - Canva

חלק מהיתרונות המהפכניים של הדפסה בתלת מימד הם היכולת להגדיל את הביקוש. ישנם מספר יתרונות לתהליך ייצור זה על פני גישות ייצור קונבנציונליות יותר. יתרונות הקשורים לעיצוב, זמן וכסף הם רק חלק קטן מאלה. ניתן ליצור ולהדפיס דפוסים מורכבים יותר בהדפסת תלת מימד מאשר בשיטות ייצור קונבנציונליות יותר. הדפסת תלת מימד מסירה את מגבלות העיצוב של שיטות קונבנציונליות יותר.

יצירת אב טיפוס תלת מימדי

עם הדפסה בתלת מימד, רכיבים עשויים להיעשות תוך שעות ספורות, מה שמפחית מאוד את הזמן הדרוש ליצירת אב טיפוס. כל שלב עשוי להסתיים מהר יותר. הדפסת תלת מימד יעילה יותר מאבות טיפוס בעיבוד שבבי מכיוון שהיא מייצרת רכיבים מהר יותר (ייתכן שהפריט מיוצר תוך שעות) ובעלות נמוכה יותר. זה מאפשר לבצע שינויים בעיצוב גם במהלך עבודת הייצור.

כמוכן, הדפסה לפי דרישה אינה דורשת מחסן גדול לאחסון מלאי. ניתן להדפיס את הפריט על פי הכמות המדויקת הדרושה, ולא מעבר. בכל פעם שיש צורך במודל תלת מימדי, ניתן להעלות את השרטוט שלו ולהדפיס אותו מספרייה וירטואלית המאחסנת את כל קבצי העיצוב בפורמט המתאים.

למה בחירת חומרי גלם להדפסה תלת מימדית כה חשוב?

בעוד שמתכות מסוימות יכולות לשמש כחומרי הדפסה בתלת מימד, פלסטיק הוא ללא ספק החומר הנפוץ ביותר. לפלסטיק יש יתרונות רבים, כולל היותו קל יותר ממתכות. ניתן להתאים לפריטים המודפסים תכונות חשובות בהתאם לשימוש שלהם, כמו  עמידות בפני חום, חוזק או דחיית מים. הדפסת תלת מימד יכולה לייצר חלקים מסובכים תוך שעות ספורות, מעבר לזמן הדרוש לרכיבים יצוקים או מעובדים. על ידי יצירת קובצי STL או CAD שמוכנים להדפסה, לא רק שהדפסה תלת מימדית יכולה להאיץ את תהליך הייצור, אלא שהיא גם יכולה לקצץ באופן דרסטי בזמן העיצוב.

בניגוד להליכים אחרים המשתמשים בחתיכות ענק של חומרים שאינם ניתנים למחזור, הדפסה תלת מימדית  צורכת רק את המשאבים הדרושים לייצור החלק, וכתוצאה מכך כמות הפסולת קטנה. בנוסף להפחתת עלות החומרים בשימוש, הטכניקה גם חוסכת במשאבים.

נוחות השימוש ושמירה על איכות הסביבה

יותר ויותר ספקי שירות מציעים שירותי מיקור חוץ עבור עבודות ייצור תלת מימד, מה שהופך את מדפסות התלת מימד לנגישות יותר. בהשוואה לטכניקות ייצור קונבנציונליות יותר, עבודה עם מדפסת תלת מימדית חוסכת זמן ומבטלת את הצורך בהובלה יקרה.

הליך זה הוא באופן טבעי ידידותי לסביבה מכיוון שטכנולוגיה זו מפחיתה בזבוז חומר. השימוש ברכיבים מודפסים בתלת מימד קלים, למשל, יכול להגדיל את צריכת הדלק, מה שמרחיב עוד יותר את היתרונות הסביבתיים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...