Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כינוס חירום של ארגון הקבלנים בנגב בנושא עובדים לבנייה

כינוס חירום של ארגון הקבלנים בנגב בנושא עובדים לבנייה
Credit: pixabay

עובדים לבנייה

 הבוקר (19/1, יום שלישי), התקיים כנס חירום מטעם ארגון הקבלנים בנגב בנושא הקצאת עובדים זרים לבנייה, ובתוך כך המשך פעילות תקינה של ענף הבנייה בדרום ובכלל. בכנס שנערך ב ZOOM השתתפו כ- 80 קבלנים מהנגב, נציגים מטעם רשות האוכלוסין וההגירה ונציגי המנהל האזרחי. 

אלי אביסרור: "אם אתרי בנייה לא עובדים בתפוקה מלאה זה משפיע על לוחות הזמנים ויש לכך משמעות על כל התושבים. שמחנו לפגוש בכנס את נציגי המנהל האזרחי ורשות האוכלוסין שהביעו נכונות לסייע ולהחזיר את ענף הבנייה לפעילות מלאה".

בדומה לשני הסגרים הקודמים, גם בסגר הנוכחי  העבודה בענף הבנייה ממשיכה כרגיל וזאת לאור ההבנה כי עצירת הענף עשויה להוביל לירידה חדה בתוצר במשק. יחד עם זאת, בדצמבר האחרון נכנסה לתוקף תקנה חדשה בדבר העסקת עובדים פלשתינאים, אשר ביטלה את המכסות הקיימות לקבלני הבנייה ובמקומה הוחלט על מכסה כללית לכל העוסקים בענף. כתוצאה מהשינוי, נוצרו אי סדרים וקבלנים רבים לא קיבלו עובדים או לא מספיק עובדים מה שגרם לחלק מאתרי הבנייה באזור לא לעבוד באופן מלא ותקין. האטת קצב הבנייה עשויה להביא לעיכובים בלוחות זמנים ובמסירת פרויקטים ומבנים. 

הבוקר, על מנת לדון בסוגיות ובאתגרים הניצבים בפני הקבלנים, התקיים כנס גדול בהובלת ארגון הקבלנים בנגב ובהשתתפות כ- 80 קבלנים מהאזור ובהשתתפות נציגים בכירים במשרד האוכלוסין וההגירה והמנהל האזרחי. בין המשתתפים:  ענת טוויטו מנהלת אגף שירות למעסיקים ברשות האוכלוסין וההגירה, רס"ן ענבל ממן סגן ראש ענף אזרחי במנהל האזרחי, מיכל רובין קמ"ט תעסוקה במינהל האזרחי, אנה קלבאנוב מנהלת לשכת השירות למעסיקים בבאר שבע ונציגים נוספים. 

בכנס שמעו נציגות המשרדים את הקושי של הקבלנים והצורך בהסדרת העובדים הפלסטינאים על מנת להמשיך בעבודה תקינה עד כמה שניתן במיוחד לצד מגבלות הסגר השלישי.

אלי אביסרור, יו"ר ארגון הקבלנים בנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ אמר: "ההחלטה שהתקבלה ברשות האוכלוסין וההגירה חייבת להיות מחוברת לשטח. מחסור בכוח אדם הינה סוגייה קריטית בענף שמשפיעה על לוחות הזמנים ועבודה תקינה. אי עמידה בלוחות זמנים משפיעה לא רק על הקבלנים אלא גם על התושבים שממתינים לדירה שלהם ועל מוסדות שממתינים למסירת פרויקטים בזמן כמו בניית בתי ספר ומוסדות ציבור נוספים. יש לכך השלכות כלכליות על המשק כולו. שמחתי בכנס לגלות את הנכונות של הנציגים הרגולטוריים ואת הרצון שלהם להגיע לפתרון מהיר ויעיל לכל הצדדים".

בחודש האחרון, מאז כניסת התקנה החדשה לתוקף לצד סגר שלישי מלא, עוסקים בארגון הקבלנים במתן מענה וטיפול פרטני לקבלנים מהנגב, הן בנושא הלנת עובדים זרים בישראל, חלוקה לקפסולות, השגת אישורים וביטוחים רפואיים וטיפול במכסות עובדים. 

צביקה ליבנה מנכ"ל ארגון הקבלנים בנגב: "אנחנו מטפלים מידי יום בעשרות פניות של קבלנים. אילולא התערבותנו, אתרי בנייה רבים בדרום היו נשארים סגורים או עובדים באופן חלקי, מה שמאט את הקצב באופן משמעותי ומשפיע על כל פעילות המשק בדרום. גם תחת מגבלות הקורונה נמשיך לעשות הכל כדי להמשיך את פיתוח הנגב ואת המשך פעילותו של ענף הבנייה בדרום".

Credit: pixabay

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
ילדי באר-שבע והסביבה שימו לב: הבלוגר והמתכונאי המוביל רון יוחננוב, יגיע לסדנת בישול מיוחדת לילדים בקניון עזריאלי הנגב
סדנת הבישול תתקיים ביום חמישי ה - 11 באפריל, בשעה...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
יוצרים ויוצרות, מנהלים ומנהלות, יזמים ויזמיות מתחום התרבות תוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב קוראת לכם ולכן!
מרכז מנדל למנהיגות בנגב הודיע על פתיחת ההרשמה למחזור השביעי...
בשורה מתוקה במיוחד לתושבי הדרום - איזו רשת נפתחה בקניון עזריאלי הנגב?
רשת הממתקים המובילה, "שוויצריה הקטנה" הנמצאת תחת בעלותו של איש...
איש החינוך הוותיק מבאר שבע - אהרן אלדר ז"ל הלך השבת לעולמו והוא בן 86
אהרן אלדר היה שנים רבות מעמודי התווך של החינוך הדתי...
מאילת לסורוקה: התלמידים המפונים משדרות בביקור חולים לחיילים פצועי המלחמה
יוזמה מרגשת - התלמידים המפונים משדרות יצאו מאילת לביקור פצועי...
לא שוכחים את הנופלים! מיזם "זוכרים את הנופלים" בהובלת תושבי מושב שוקדה
תושבי מושב שוקדה החליטו לקדם מיזם שבמהלכו הם יבקרו משפחות...
בעיצומה של המלחמה: תלמידי מקיף אמית באר שבע יצאו ל'מבצע ג'וחא'
גם השנה, בעיצומה של מלחמת 'חרבות ברזל', יצאו תלמידי בית...
חוזרים יחד אל הטבע הבטוח: כפר הנוקדים מזמין אתכם להתאוורר בפסטיבל הקמפינג ופסטיבל המדורות
כפר הנוקדים מזמין את הציבור לנקות את הראש ולהתאוורר עם...