Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כחלק משיתוף פעולה אסטרטגי בין קק"ל למכינות אופק – יצאו חניכי המכינות לאירוע שיא בעוטף עזה

כחלק משיתוף פעולה אסטרטגי בין קק"ל  למכינות אופק –  יצאו חניכי המכינות לאירוע שיא בעוטף עזה

קרן קימת לישראל, כחלק ממאמציה בתחום החינוך הבלתי-פורמאלי, חתמה על הסכם אסטרטגי לאחרונה על שיתוף פעולה חדש עם מכינות קד"צ אופק באמצעות הסוכנות היהודית. הפעילות הראשונה במסגרת שיתוף הפעולה התקיימה בסוף השבוע האחרון כאשר יצאו כלל חניכי המכינות לפעילות תורמת ביער בארי וביישובי עוטף עזה.

 

במסגרת שותפות אסטרטגית חדשה של קרן קימת עם המכינות הקדם צבאיות אופק, שהוקמו   על ידי הסוכנות היהודית, כ-600 חניכי מכינות אופק הגיעו בסוף השבוע האחרון לאירוע "עולים הנגבה" בעוטף עזה. במשך יומיים, במסגרת הפעילות המשותפת עם מחלקת הייעור של קק"ל, הרשויות המקומיות, כב"א נגב, ובאמצעות המחלקה לחינוך בפריפריה בחטיבת החינוך של קק"ל, התפרשו החניכים במספר מוקדים בעוטף עזה ועזרו בשיקום היערות שנשרפו בטרור העפיפונים האחרון. החניכים לקחו חלק בפעילות גזימת עצים שרופים, פינוי גזם מסוכן, סידור וניקוי שבילים ועוד.

 

לאחר מכן נסעו החניכים לאולם הכנסים במועצת אשכול שם קיימו שיחות עם דמויות מפתח מהאזור. יאיר פרג'ון, יזם חברתי וראש מועצת חוף אשקלון לשעבר סיפר על ההתמודדות של תושבי העוטף ועל המשמעות של הערבות ההדדית של חניכי המכינות הקדם-צבאיות. בנוסף הגיע להרצות ז'אן ברמן, תושב מועצת אשכול שנפצע מרסיס במהלך מבצע צוק איתן, בזמן מסיבת יום ההולדת של בנו. ז'אן סיפר על ההתמודדות שלו כאבא וכאזרח שנפצע בביתו ועל כך שבחר, למרות הכל, לחזור לגור בעוטף. לאחר ההרצאות נסעו החניכים לניצנה ללינת אוהלים ובישולי שדה. בערב, לפני ערב שירה עברית, הקרינו לחניכים ברכה מצולמת של דניאל עטר, יו"ר קק"ל. למחרת, קמו החניכים לריצת ניווט מסביב לאגם ניצנה.

 

"אני גאה בחניכי המכינות הקדם צבאיות" בירך דניאל עטר, יו"ר קק"ל. "בעיני, עצם ההליכה למכינה היא אמירה משמעותית וחשובה. העם היהודי  מאז ומעולם קם והתחזק מתנועות הנוער, ולהם גם חלק משמעותי בבניית ארץ ישראל לאחר אלפיים שנות גלות. הפעילות שלכם חשובה לעולם הערכים ולעתידה של מדינת ישראל, ואין לי ספק שמכם תצמח המנהיגות העתידית של מדינת ישראל. אני שמח על הפעילות שלכם בעוטף עזה ובכלל באזור הנגב. תמשיכו בדרך שלכם, תמשיכו לשירות צבאי משמעותי ואז תבואו ותגשימו את עצמכם בהתיישבות בנגב ובגליל. אני מאחל לכם שתיהנו ממה שאתם עושים, אתם עתידו של העם".

 

רועי מרציאנו, רכז מכינות אופק ארצי מטעם קק"ל, סיפר: "השותפות של קק"ל עם מכינות אופק, בעיקר של בני נוער מהפריפריה, היא אמירה משמעותית וחשובה מאין כמותה המסייעת לחניכים בסופו של דבר להתחבר לארץ ולחברה הישראלית. אנו בקק"ל מאמינים כי אלו ילכו עם החניכים בעתיד גם לשירות הצבאי ובכלל לחיים האזרחיים. הפעילות המשותפת הראשונה נוצרה כחלק מאמירה של הנוער בישראל: 'לחבק את תושבי עוטף עזה ולייצר ערבות הדדית בין בני הנוער לבין תושבי העוטף, השכפ"צ של מדינת ישראל'. כל זה חלק מהחיבור לארץ ולנגב תוך הכרת מפעלי ההתיישבות והחינוך של קק"ל בשנים האחרונות".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...