Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יוקמו חמישה ישובים במרחב הנגב הצפוני – יישובי מבואות ערד

יוקמו חמישה ישובים במרחב הנגב הצפוני – יישובי מבואות ערד

הממשלה אישרה אתמול את הצעתם של ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין ושרת הפנים, איילת שקד על הקמת חמישה יישובים במרחב הנגב הצפוני – יישובי מבואות ערד. ההחלטה על הקמת היישובים התקבלה בתום עבודת מטה רחבה בשיתוף החטיבה להתיישבות, ובהתאם להמלצת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה. במסגרת ההחלטה יוקמו חמישה ישובים כפריים קהילתיים בחלקו הדרום מזרחי של חבל מבואות ערד.

בהתאם להמלצת המועצה הארצית, אחד מיישובי מבואות ערד יוקם עבור האוכלוסייה הבדואית. ההחלטה מקודמת לאור חשיבות ההתיישבות באזור הצפון מזרחי של מטרופולין באר שבע, ועל מנת לחזק את ההתיישבות המוסדרת והקיימת, וכן להמשיך את הרצף ההתיישבותי במרחב שבין מיתר לערד. ההחלטה משרתת את מדיניות הממשלה הנוגעת להשקעה בפריפריה, הגדלת היצע הדיור וכן חיזוק האיזור לאור מעבר צהל לנגב.

מדברי ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח ישיבת הממשלה: "זוהי בשורה חשובה לכל יושבי האזור וחלק מתהליך ההסדרה של חבל הארץ הזה, שהוזנח משך כל-כך הרבה שנים. המטרה שלנו היא להחזיר את המדינה לנגב – ציונות 2022. לא אקס טריטוריה ולא מערב פרוע, אלא מקום שמדינת ישראל נוכחת בו – גם במשילות וגם במשאבים.

החובה העליונה שלנו היא לספק ביטחון אישי לתושבי הדרום, התחלנו במסע הזה, ולא נעצור. במקביל – אנחנו ממשיכים ליישב את הנגב ולפתח אותו. אני מודה לשרת הפנים, איילת שקד, ולשר השיכון, זאב אלקין, על העבודה הטובה. תודה רבה".

שרת הפנים, איילת שקד: "העברנו היום בממשלה את חלקה השני של אחת מההחלטות הכי מרגשות והיסטוריות שהעברנו בכל שנותיי כשרה בממשלות ישראל. בן גוריון אמר 'שבנגב ייבחן העם בישראל' – ובכן, אנחנו בהחלט מיישמים את חזונו.

ליישוב הנגב ותפיסת הקרקע יש חשיבות ציונית גדולה אך יותר מזה, יש להחלטה הזו חשיבות אסטרטגית אדירה לחיזוק המשילות בנגב. ליישובים החדשים תהיה תרומה גדולה למפעל הציוני ולעידוד התיישבות חדשה וצעירה. ברכות לנגב ולמדינת ישראל".

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "קידום הקמת יישובים חדשים בנגב הינו חזון ההתיישבות הציונית. הקמת יישובים חדשים תניע תושבים ממרכז הארץ דרומה, תחזק את כלכלת הנגב ותגביר את בטחון התושבים באזור כולו. הנחיתי את אנשי משרד הבינוי והשיכון לפועל למען פיתוח הפריפריה הן במטרה לפתח יישובים חדשים, עליהם אנו עומלים ממש בימים אלה, והן לחזק את היישובים הקיימים".

יו"ר החטיבה להתיישבות, ישי מרלינג: "אני מברך את ממשלת ישראל על העברת ההחלטה החשובה שנוגעת ליישובי מבואות ערד. אנשי החטיבה להתיישבות פעלו לגיבוש והעברת התכנית משנת 2006, דרך החלטת הממשלה הראשונה ב-2011, יחד עם גורמי המקצוע בממשלות ישראל ובמשרדים השונים.

בשנה האחרונה עברנו והצגנו את התכנית לכלל הגורמים הרלוונטיים ואני מברך את ראש הממשלה, השרים ואנשי המקצוע על העברת החלטת הממשלה היום, זו אמירה ציונית-אסטרטגית חשובה ביותר. החטיבה להתיישבות ערוכה לביצוע מיידי של התכנית, לטובת חיזוק ההתיישבות בנגב בפרט ובמדינת ישראל בכלל".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
טקס לזכרו של הלוחם סמ״ר רואי אליאס ז"ל שנפל בעזה התקיים ביום שני (4.3) במשחק ליגת ווינר סל בין מכבי תל אביב להפועל אילת
בפתיחת משחק כדורסל שהתקיים השבוע (4.3), באולם בגין באילת, במסגרת...
פומפאו רוקד באופקים
מייק פומפאו אופקים: "גאה להיות כאן בעיר שתושביה גיבורים" מזכיר המדינה...
בתי החולים בדרום ובשפלה מתכוננים לקליטת פצועי מלחמה ומזניחים את הכוננות לגל חורפי חדש של המגיפה?
התחלואה בקורונה בעולם ובישראל במגמת עליה, אך קיים חשש שבתי...
הפרויקט להזנקת התיירות בערד יוצא לדרך: החברה הממשלתית לתיירות רגע לפני בחירת קבלן לביצוע פרויקט תצפית 'סף המדבר'
על אף המצב הביטחוני, החברה הממשלתית לתיירות ממשיכה לעבוד על...
בעקבות ההשלכות של מלחמת "חרבות ברזל" על העסקים בעוטף עמותת שניר משיקה תוכנית הכוונה עסקית
לאור ההשלכות הרוחביות של מלחמת "חרבות ברזל" על העסקים בעוטף...
אוספים את השברים – פרויקט פסיפס באופקים
אוספים את השברים – פרויקט פסיפס בהשתתפות תושבי אופקים מכל...
מגדלים את דור ההמשך של החקלאים: חברת אדמה מקימה קרן למימון תארים אקדמיים בתחומי החקלאות
תוכנית המלגות החדשה של אדמה כוללת מימון מלא של כ-25...