Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפול מוכוון מטרה: מה זה אומר בדיוק?

טיפול מוכוון מטרה: מה זה אומר בדיוק?
קרדיט - Freepik

בשנים האחרונות ניתן לשמוע על תרופות לטיפול במחלת הסרטן. ניתן לשמוע על העניין בין היתר בהקשר של סל הבריאות: האם תרופות אלה מוכנסות אליו או לא. לא סתם הכנסת התרופות או הוצאתן מסל הבריאות היא קריטית לרבים. מדובר על טיפול ידידותי באופן משמעותי ביחס לכימותרפיה ובחלק מסוגי הסרטן נמצא יעיל מאוד. כך למשל, מוצע היום טיפול ביולוגי בסרטן ריאות, לפחות לחלק מהסוגים שלו.  היום ישנה תרופה לסרטן מסוג תאים שאינם קטנים או בתאי אדנוקרצינומה. עיקרון הטיפול הוא שיבוש פעילותם של חלבונים או קולטנים הקשורים לגדילה והתרבות שפועלים פעילות יתר וכך החלוקה של התאים היא ללא בקרה כמו EGFR בתאי אדנוקרצינומה או ALK בתאים שאינם קטנים.

איך ניתן לתמוך בטיפול המרכזי בסרטן?

בין אם הטיפול בסרטן הוא כימותרפיה ובין אם התמזל המזל וישנו טיפול ביולוגי מתאים, ניתן ואף מומלץ לחזק ולתמוך בטיפול המרכזי באמצעות טיפולים נוספים, טיפולים פיזיים ומנטליים כאחד. טיפולים פיזיים יכולים להיות למשל שינוי תזונתי או טיפול באמצעות תוספי תזונה, היפרתרמיה: טיפול אשר בדומה לטיפול ביולוגי פוגע  בתאים הסרטניים ללא פגיעה בתאים בריאים, טיפול בתא לחץ ועוד. לצד אלה חשוב לחזק את הצד הרגשי והמנטלי, ולא רק של החולה אלא של כל בני משפחתו. ייעוץ משפחתי לצד אימון אישי לחולה אשר עושה לו סדר ומגדיר דברים מחדש יכולים לחזק מאוד את החוסן הנפשי של כל בני המשפחה ולהביא לכך שההתמודדות עם המחלה תהיה מהירה וקלה יותר.

למה חשוב לשים לב בטיפול?

בין אם מדובר על טיפול מנטלי- רגשי שהוא אישי כמו טיפול פסיכולוגי ובין אם זהו טיפול זוגי ומשפחתי, חשוב לתת לטיפול הזדמנות אמיתית. טיפול רגשי ומנטלי אמנם לא נראה קשור באופן ישיר למחלה אך בהחלט יש קשר הדוק בין גוף לנפש כך שנפש חזקה ובריאה יותר תשפיע גם על ההחלמה ההתמודדות עם המחלה. מעבר לכך, כשזהו טיפול זוגי או לכל המשפחה, חשוב לתת לכל אחד את המקום לבטא את עצמו, הן לבני המשפחה והן לחולה. חשוב לבחון יחד עם המטפל איך בונים מחדש את הקשרים כך שלא יהיה בהם שינוי דרסטי מדי, שהחולה ירגיש חלק מהמשפחה ולא מטופל, אך מנגד הוא יקבל את כל מה שנדרש לטיפול במחלה. חשוב גם לתת לכל אחד מבני המשפחה מענה בהתאם לגילו.

מקום לידידות הוא מרכז המציע סדנאות, הרצאות, מפגשים עם אנשי מקצוע מכל הקשת הטיפולית ובכלל מענה ותמיכה בהתמודדות עם מחלות או אתגרים משמעותיים אחרים. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
שיפוץ מוצלח מתחיל בבחירת הקבלן הנכון
כבר שנים רבות אתם דוחים את השיפוץ שרציתם לעשות במרכז?...
זה הזמן לצאת לחופשה זוגית
כמה קל לנו לשקוע בשגרת היום-יום ולשכוח עד כמה חיוני...
מתקני ג'ימבורי
לילדים בגילאים צעירים יש שעות פנאי רבות והוריהם צריכים למלא...
עריסה איכותית לשינה טובה יותר
השאלה איפה ואיך התינוק שלכם יישן מטרידה אתכם כי שמעתם...
למי מומלץ לערוך הסכם ממון ומתי?
בעבר הסכם ממון היה מזוהה בעיקר עם משפחות אמידות במיוחד,...
איך עובדת פאת לייס קדמית ואיך ללבוש אותה נכון?
רכישת פאה חדשה יכולה להיות מהנה. אבל הבחירה שלכם יכולה...
רוצים לדעת את האמת? כך תלכו בעקבותיה
לאורך החיים אנחנו לא פעם, עומדים בפני אינספור החלטות לא...
המטבח המודרני – לב הבית שלך
המטבח היה מאז ומתמיד הלב הפועם של כל בית, מקום...
ייעוץ מס ועורך דין מיסים: המפתח להצלחה פיננסית
התנהלות פיננסית נכונה היא אבן יסוד להצלחה כלכלית, הן עבור...
חשיבות חוות דעת מהנדס בניין וניהול פרויקט בנייה – כיצד תבחרו נכון עם יובל מרקו הנדסה בע"מ
בעולם הבנייה המודרני, איכות התכנון והביצוע הם המפתח להצלחת פרויקט...