חשיבות UI לשיפור יחס המרה

חשיבות UI לשיפור יחס המרה
קרדיט PIXABAY

יחס המרה טוב הוא משאת נפשו של כל מי שמבצע שיווק באמצעות האינטרנט. למי שלא מכיר את המונח, יחס המרה מתייחס לכמות האנשים שמבצעים פעילות אקטיבית מסוימת באתר אינטרנט מתוך סך המבקרים באתר. פעילות זו יכולה להיות מילוי פרטי קשר בטופס, הרשמה לניוזלטר של העסק, קנייה של מוצר (במקרה שמדובר בחנות וירטואלית) וכיוצא בזה. בעל האתר יכול להגדיר כל פעולה כיעד המרה – גם לחיצה על כפתור מסוים בדף הבית או כניסה לעמוד ספציפי באתר שאותו הוא בוחר לקדם. 

יחס ההמרה הוא כה חשוב כי הוא מבטא בעצם את רמת היעילות העסקית של האתר. אתר שיש אליו כניסות רבות אך לא מתבצעות בו שום המרות – הוא למעשה אתר שאינו נוחל כלל הצלחה. המטרה של האתר, בסופו של דבר, היא לקרב גולשים למצב שהם לקוחות ולהעביר אותם שלבים בתוך מסע הקנייה שלהם. מסע זה יכול להתחיל או להסתיים מחוץ לעולם הווירטואלי, אך לאתר האינטרנט יש חשיבות רבה בתוכו.

מהו בעצם UI

כדי לשפר את יחס ההמרה באתר יש כמה דרכים שנעשה בהן שימוש בעולם השיווק הדיגיטלי. אחד הדברים שהמומחים בתחום שמים עליהם דגש במיוחד הוא נושא ה-UI. המונח UI מתייחס לאיכות ממשק המשתמש שבאתר. המושג הזה בדרך כלל הולך ביחד עם ה-UX – שהיא איכות חווית המשתמש באתר. ממשק המשתמש וחוויית המשתמש הם בעצם מפתחות לחוויה עצמה שעובר הגולש באתר. שני התחומים נושקים וקשורים זה בזה. כל חברת UI, לדוגמה, מתמחה בתכנון ושיפור גם של ממשק המשתמש וגם של חוויית המשתמש.  

איך משפרים את ממשק המשתמש

כדי לשפר את ממשק המשתמש באתר יש לדאוג לכך שהעיצוב של האתר יהיה נוח וברור. הגולש צריך להרגיש בנוח באתר וצריך להבין למה משמש כל אלמנט בעיצוב ובמבנה של האתר. ישנם אתרים רבים שבהם ישנו גיבוב של אלמנטים גרפיים ותכנים וכלל לא ברור לגולש מה הוא צריך לעשות ואיפה הוא יכול למצוא את המידע שמעניין אותו. 

לעומת זאת, אתר עם ממשק משתמש טוב הוא אתר שבו הגולש מבין כל הזמן היכן באתר הוא נמצא, במה עוסק הדף שהוא קורא, איך לנווט ולמצוא את התוכן שמעניין אותו בצורה נכונה וכדומה. 

ההשפעה על יחס ההמרה באתר

הסיבה המרכזית לכך שממשק המשתמש משפיע על יחס ההמרה באתר – היא שהגולש לא יחוש מוטיבציה לבצע פעולה באתר שאותו קשה לו להבין ושהוא "לא מסתדר" איתו. זאת מעבר לכך שסביר גם כי הגולש ימהר לצאת מהאתר ולחפש אתרים ברורים, נוחים ומובנים יותר. זה דבר שמובן גם על ידי כל חברת בניית אתרים שמכבדת את עצמה.

איכות ממשק המשתמש משפיעה גם באופן ישיר על התפיסה של העסק עצמו, ולא רק של האתר שלו. אתרים גרועים נתפסים כאתרים שלא נעשתה בהם השקעה. דבר זה מרמז על כך שאולי החברה שהאתר מייצג אותה אינה כל כך איכותית בעצמה. כאשר הדימוי של החברה יורד בעיני הגולש – הדבר מפחית באופן משמעותי את הסיכוי שהוא ישאיר פרטים, יירשם לניוזלטר או ירכוש מוצר באותה חנות. 

לסיכום 

לסיכום, יחס ההמרה של כל אתר הוא המפתח להצלחה שלו. אתרים שנראים טוב, מובנים היטב מבחינת התוכן שלהן והניווט בהם וכאלו שהממשק שלהם גורם לחוויית משתמש חיובית – יובילו לזמן שהייה ארוך יותר של גולשים באתר וגם הסיכוי שלהם להצליח לגרום לגולש לבצע המרה באתר גבוה בהרבה. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
האם המטרה של צעצוע הרכבה הוא להנאה בלבד?
במבט ראשון, צעצועים להרכבה כמו לגו נראים כמו פעילות פשוטה—לבנים...
מאחורי הקלעים של מנות השף
הישראלים אוהבים לבשל, את זה אנחנו יכולים לראות ממש בכל...
התקנה ותחזוקה של ארונות תקשורת – כל מה שצריך לדעת
ארונות התקשורת של היום נמצאים ממש במרכזה של כל מערכת...
גזלייטינג בזוגיות ובחיים האישיים – סימנים שלא כדאי להתעלם מהם
גזלייטינג הוא מונח מושאל מהתרבות הפופולארית. המונח מתאר מצב בו...
חיי הבר והטבע סביב קלימנגרו
הקילימנג'רו, ההר הגבוה ביותר באפריקה במרומיו של 5,895 מטרים, מעניק...
מתי כדאי לפנות אל עורך דין תעבורה באשקלון?
תושבי הדרום ובפרט אלו שמתגוררים בסביבת אשקלון, עשויים להרוויח רבות...
תהפוך את האירוע שלך לקסום עם קרקס סוואגו
אפשר להפוך כל אירוע לחוויה בלתי נשכחת עם קרקס סוואגו....
השגת המגיע לך: עזרה בהגשת תביעה לביטוח לאומי, תביעת סיעוד, ופציעה בעבודה
עזרה בהגשת תביעה לביטוח לאומי כאשר נדרשים עזרה בהגשת תביעה לביטוח...
באילו מקרים חשוב לפנות אל עו"ד לענייני צבא
חיילים ומשוחררים כאחד המתמודדים עם הליכים משפטיים, בעיות משמעתיות או...
הפתרון המושלם: איך למכור רכבים בקלות וביעילות
קונה רכבים: איך למצוא את הקונה המתאים כאשר אתם ניצבים בפני...
דילוג לתוכן