Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חוזים- חלק חשוב בכל תחומי החיים

חוזים- חלק חשוב בכל תחומי החיים
קרדיט - Freepik

אנו לא בהכרח מודעים לכך, אך לחוזים יש חלק חשוב בחיינו. לא מעט פעמים אנו חותמים על חוזה מבלי שאנו מבינים באמת מהן ההשלכות של היותו מסמך בעל תוקף משפטי. בשל העובדה שחוזה הוא מסמך בעל תוקף משפטי יש חשיבות רבה לאופן בו הוא מנוסח, לכל סעיף וכל מילה בו. כמה פעמים אנו מגלים את האותיות הקטנות הרבה אחרי שחתמנו על אותו חוזה, שיכול להיות ערבות אישית, הסכם שכירות, הסכם ניהול ואחזקה של הבניין, הסכם למתן שירותים, הסכם ניהול, הסכם עבודה / העסקה, חוזה התקשרות עם חברת סלולרי ועוד. לשני הצדדים החותמים על חוזה חשוב לבדוק אותו היטב וברוב המקרים לא להסתפק בחוזה סטנדרטי המורד מן הרשת. במקרה בו החוזה הוא בעל נוסח סטנדרטי מומלץ לבדוק אותו היטב בעזרת עורך דין ולוודא שאתם מבינים את כל הסעיפים האמורים בו ואם יש סעיפים אותם תרצו לשנות.

חוזים בתחום המקרקעין לביצוע עסקה או התקשרות ארוכת טווח

אחד מסוגי העסקאות המורכבים ביותר הוא עסקאות נדל"ן. על רכישת נדל"ן אדם מוציא מכיסו סכום גבוה ולכן צריך לבצע את העסקה רק על סמך חוזה כתוב, וכמובן לוודא שהחוזה שומר על זכויותיו.  גם המוכר רוצה וודא שהעסקה תיעשה כשהיא שומרת על האינטרסים שלו. לכן, הן המוכר והן הקונה צרכים להיות מלווים כל אחד מטעמו ע"י עורך דין לענייני נדלן. עורך הדין המלווה את המוכר ינסח את חוזה המכר. עורך הדין מצד הקונה יעבור ביסודיות על החוזה, יבדוק את הנכס ויבקש מהקונה לקבל חוות דעת שמאית מוקדמת במקרה של רכישת דירה יד שנייה על מנת לבדו' כי אין חריגות בנייה ועוד וינהל מו"מ על סעיפי החוזה בהתאם לצורך. לצד עסקת נדל"ן חד פעמית ישנה גם התקשרות ארוכת טווח הקשורה לנדל"ן והיא שכירות. גם בין שוכר ומשכיר נחתם חוזה, וגם כאן כדאי שהחוזה ינוסח באופן מותאם אישית וכדאי לשני הצדדים להתייעץ עם עורך דין לגבי אופן הניסוח וסעיפים שכדאי להוסיף או לגרוע ולגבי הבטוחות המגיעות לשוכר והאחריות החלה באשר לתיקוני ליקויים בנכס על פי דין.

השפעתם של חוזים על פעילות חברה או עסק

סוג נוסף של חוזים שהם קריטיים להתקשרות בין צדדים ואופן הפעילות שלהם הוא חוזים מסחריים, חוזים הנחתמים בין עסקים שיש ביניהם סוג התקשרות מסוים או בתוך גורמים שונים בתוך חברה או עסק. עורך דין חברות חייב להתמחות בניסוח חוזים הנחתמים בתוך גורמים שונים בחברה כמו הסכם מייסדים או הסכם שותפים, הסכמי ניהול, הסכמי יועצים, הסכמי שירותים, הסכמי קבלן / קבלן משנה, הסכמי העסקה, הסכמי אספקה, הסכמי תיווך, ההסכמי סודיות, הסכמי פיתוח ועוד. חוזים אלה מהווים בסיס לפעילות תקינה ושוטפת של עסק או חברה. הם צריכים להיות מקיפים, כך לדוגמה הסכם מייסדים צריך לכלול את זכויותיו וחובותיו של כל שותף או מייסד. אם זו חברה, צריכה להיות התייחסות לחלוקת המניות לאופן מינוי דירקטורים ועוד. בשני סוגי ההסכמים יש להחליט על חלוקת תפקידים וסמכויות, על האופן בו ייפתרו מחלוקות וגם לקבוע מספר החלטות הקשורות לאופן גיוס הון לחברה, פירוק השיתוף או החברה אם הדבר יהיה רלוונטי ועוד.

עו"ד כרמית ודיסלבסקי מתמחה במקרקעין ובמשפט מסחרי. יש לה ניסיון רב בניסוח חוזים מסוגים שונים וטיפול בהם. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
שיפוץ מוצלח מתחיל בבחירת הקבלן הנכון
כבר שנים רבות אתם דוחים את השיפוץ שרציתם לעשות במרכז?...
זה הזמן לצאת לחופשה זוגית
כמה קל לנו לשקוע בשגרת היום-יום ולשכוח עד כמה חיוני...
מתקני ג'ימבורי
לילדים בגילאים צעירים יש שעות פנאי רבות והוריהם צריכים למלא...
עריסה איכותית לשינה טובה יותר
השאלה איפה ואיך התינוק שלכם יישן מטרידה אתכם כי שמעתם...
למי מומלץ לערוך הסכם ממון ומתי?
בעבר הסכם ממון היה מזוהה בעיקר עם משפחות אמידות במיוחד,...
איך עובדת פאת לייס קדמית ואיך ללבוש אותה נכון?
רכישת פאה חדשה יכולה להיות מהנה. אבל הבחירה שלכם יכולה...
רוצים לדעת את האמת? כך תלכו בעקבותיה
לאורך החיים אנחנו לא פעם, עומדים בפני אינספור החלטות לא...
המטבח המודרני – לב הבית שלך
המטבח היה מאז ומתמיד הלב הפועם של כל בית, מקום...
ייעוץ מס ועורך דין מיסים: המפתח להצלחה פיננסית
התנהלות פיננסית נכונה היא אבן יסוד להצלחה כלכלית, הן עבור...
חשיבות חוות דעת מהנדס בניין וניהול פרויקט בנייה – כיצד תבחרו נכון עם יובל מרקו הנדסה בע"מ
בעולם הבנייה המודרני, איכות התכנון והביצוע הם המפתח להצלחת פרויקט...