Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ועדת החינוך בכנסת: הסטודנטים באשקלון שווים לסטודנטים בשדרות ובתל חי

ועדת החינוך בכנסת: הסטודנטים באשקלון שווים לסטודנטים בשדרות ובתל חי
צילום: המכללה האקדמית אשקלון

בעקבות המחאה של אלפי הסטודנטים הלומדים באשקלון ומופלים לרעה על ידי הממשלה, הציבה הבוקר ועדת החינוך אולטימטום למל"ג: תנו סיוע לסטודנטים באשקלון, או שנכריח אתכם לעשות את זה בהצעת חוק

המאבק של הסטודנטים במכללה האקדמית אשקלון נושא פרי. בוועדת החינוך של הכנסת, שהתקיימה הבוקר (ג' 3.1.24) הוחלט כי הוועדה תדרוש מיידית מהות"ת (ועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה) לכלול גם את הסטודנטים במכללה האקדמית אשקלון במתווה לקבלת פטור מלא משכר הלימוד לשנת הלימודים האקדמית, כמו שקיבלו הסטודנטים במכללות "ספיר" ו"תל חי".

ד"ר פנחס חליוה, מנכ"ל המכללה האקדמית אשקלון: "אני מברך את יושב ראש הוועדה, שביקר במכללה וצפה בעצמו בנזקי המלחמה בה, על הדיון המקיף שקיים בוועדה ועל ההחלטה שעושה צדק עם אלפי הסטודנטים שלנו. ההחלטה הזאת נותנת מענה לקרוב ל-2,000 סטודנטים שלנו שנאלצים ללמוד בימים אלה בזום מכיוון שהם תושבי יישובי העוטף, מגויסי צה"ל או נשותיהם בדומה לאותם סטודנטים הלומדים בזום בספיר ובתל חי וכבר זוכים להטבה המוצדקת בשכר הלימוד".

כזכור, הממשלה קיבלה החלטה לפני מספר שבועות להעניק פטור מלא לשכר הלימוד לסטודנטים הלומדים במכללת "ספיר" בשדרות ומכללת "תל חי" בצפון מעצם היותן קרובות לקו העימות. עם זאת הסטודנטים באשקלון לא נכללו במתווה הסיוע וכך, במו ידיה, המדינה מפלה את הסטודנטים הלומדים בעיר הכי מטווחת בישראל.

בשל כך, ד"ר פנחס חליוה, מנכ"ל המכלה האקדמית אשקלון ופרופ' חיים ברייטברט, נשיא המכללה, כתבו מכתבים לגורמים בממשלה ובראשם לראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מנת לשנות את ההחלטה המפלה לרעה את הסטודנטים באשקלון.
השבוע נפתחה השנה האקדמית במכללה באשקלון ויו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יוסף טייב, ביקר בה ונפגש עם מנכ"ל המכללה ד"ר פנחס חליוה ועם יו"ר אגודת הסטודנטים. ח"כ טייב למד מהם על התמודדות המכללה במצב מלחמה, על קרן המלגות לסטודנטים שגויסו בצו 8, על הסטודנטים והבוגרים שנרצחו ונהרגו ועל משפחות החטופים, שהמכללה נמנית עליהם. עוד למד ח"כ טייב על האפליה הבלתי מוסברת, לפיה סטודנט מתל אביב שלומד ב"ספיר" ייהנה מפטור משכר לימוד בעוד תושב בארי, שלומד במכללה האקדמית אשקלון, ייאלץ לשלם שכר לימוד מלא.

בוועדת החינוך של הכנסת, שהתקיימה הבוקר, צוין כי אשקלון היא העיר הכי מטווחת בארץ ומתחילת המלחמה היו 198 נפילות טילים בעיר ועוד 26 נרצחו, ארבעה מהם מפגיעות טילים שהתפוצצו בעיר. ח"כ טייב כי הוא סייר בעיר אשקלון בשבוע החולף והיא, כהגדרתו, "עיר רפאים ולכן אין מצב שלא יסייעו לסטודנט רק כי לא מתקצבים אותו".

יו"ר אגודת הסטודנטים, מאיר כץ, אמר כי הות"ת לא השיב לפנייתו, שר החינוך הביע תמיכתו במאבק הצודק ואילו במשרד האוצר התשובה היתה שחוסר התקצוב נובע מכך שאשקלון אינה עיר שפונתה ולכן אינה זכאית למתווה ההטבה לסטודנטים. לדברי כץ: "במכללה לומדים סטודנטים שרובם מהפריפריה, אם לא תעזרו להם הם לא יסיימו את שנת הלימודים ואני מצפה מכם לעשות הכל כדי להכליל את הסטודנטים באשקלון במתווה".

ראש העיר אשקלון תומר גלאם: "מה שקרה במכללת אשקלון זה עוול משווע, הם יקבלו מה שמגיע להם בזכות ולא בחסד".

ח"כ לימור סון הר מלך אמרה בדיון: "יש פה עוול משווע ונאבק באפליה הזו. אנחנו חייבים את זה למכללה שעושה מלאכת קודש".

בדיון השתתף גם נציגי הות"ת וההשכלה הגבוהה, שציינו מבחינתם כי ההחלטה נובעת מהחלטת הממשלה ובהתאם לסדרי עדיפויות, הקשורות לשיקום אזורי.

בסיום הישיבה אמר ח"כ יוסף טייב: "הועדה פונה למשרד האוצר ולמשרד החינוך לממן את תכניות הלימוד בעיר שהותאמו למצב הביטחוני העכשווי. הועדה דורשת מות"ת לכלול את מכללת אשקלון במתווה ההשכלה הגבוהה, שנתן הטבות למכללת ספיר ותל חי. כמו כן, תושב אשקלון שילמד באחווה יקבל את ההטבה הזו. אם ההחלטה לא תשונה תוך חמישה ימים, הועדה תגיש הצעת חוק להחלת הסיוע על מכללת אשקלון. הוועדה תסייר בעיר כדי לעמוד מקרוב על כל הבעיות".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...
ילדי באר-שבע והסביבה שימו לב: הבלוגר והמתכונאי המוביל רון יוחננוב, יגיע לסדנת בישול מיוחדת לילדים בקניון עזריאלי הנגב
סדנת הבישול תתקיים ביום חמישי ה - 11 באפריל, בשעה...
מתרגלים שריפה במרכז הרפואי ברזילי
היום התקיים תרגיל כיבוי אש במרכז הרפואי ברזילי, בו בוצעה...
18 שוהים בלתי חוקיים - נעצרו אתמול בדרום במסגרת התכנית המבצעית "דפיקה בדלת"
18 שוהים בלתי חוקיים - נעצרו אתמול במסגרת התכנית המבצעית...
עורף MALL - הפלטפורמה שמחזקת את העסקים בקו העימות
בתקופות של מלחמה ומתח ביטחוני, בעלי עסקים רבים באזורי הדרום...