ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (א', 23.3) את נוסח הצעת החוק להקמת שדה התעופה הבינלאומי בנבטים לקראת קריאה שנייה ושלישית. מדובר בצעד מכריע במאבק הציבורי רחב ההיקף להקמת שדה התעופה בנגב, מאבק שמוביל המטה המשותף של תושבי הנגב ותושבי עמק יזרעאל.

במסגרת הדיון הסופי, אישרה הוועדה שורת תקנות והוראות שיחייבו את משרדי הממשלה לפעול ברוח החוק ובקדימות מלאה לנבטים על פני כל חלופה אחרת, כדי לאפשר את הקמתו של שדה התעופה במהירות האפשרית.
את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית), רם בן ברק (יש עתיד), שלום דנינו (הליכוד), נעמה לזימי (הדמוקרטים) ורבים נוספים מכל סיעות הבית, ובתמיכת למעלה מ-80 חברי כנסת ושרים ממשרדי התחבורה, הכלכלה, הסביבה, הבינוי והשיכון ועוד.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, הבהיר כי בכוונתו להביא את ההצעה להצבעה במליאה כבר בשבוע הבא – גם אם יוגשו התנגדויות חדשות בימים הקרובים.
במטה התושבים, הנגב ממריא מנבטים, בירכו את נחישות חברי וחברות הכנסת על הרגע הדרמטי במאבק ארוך השנים שמתנהל סביב מיקום שדה התעופה ואמרו: "נבטים הוא המקום הנכון – ביטחונית, כלכלית, חברתית, סביבתית ובריאותית. אנחנו מברכים את חברי וחברות הכנסת על, אך ברור כי הדרך למימוש החוק עוד רצופה באתגרים רבים".
בני ביטון, ראש עיריית דימונה, שנכח בדיון בוועדת הכלכלה, בירך על ההתקדמות ואמר: "הצעת החוק היא דרמטית לעתיד הנגב, ששבע מהבטחות במשך שנים רבות. שדה התעופה בנבטים הוא אופק תעסוקתי וכלכלי עבור כל תושבי האזור. התמיכה הרחבה שהצעת החוק מקבלת היא הוכחה ברורה לכך שיש הבנה עמוקה – הנגב הוא עתיד הצמיחה וההתפתחות של מדינת ישראל בעשורים הקרובים".
הצעת החוק להקמת שדה התעופה בנבטים היא הזדמנות היסטורית שמיטיבה עם כלל תושבי ישראל, היא מצילה את עמק יזרעאל מהרס חקלאי ופינוי תושבים שעלול היה להתרחש אילו הוקם השדה ברמת דוד; היא תסייע להקל על תושבי מרכז הארץ הסובלים מרעש המטוסים רחבי הגוף; ובעיקר – היא מביאה בשורה אדירה לתושבי הנגב, עם פוטנציאל לעשרות אלפי מקומות עבודה חדשים, פריחת עסקים מקומיים, הגירה חיובית והשקעות בתשתיות תחבורה מתקדמות. מדובר במהלך שיכול להפוך את הנגב למנוע צמיחה משמעותי של מדינת ישראל, תוך חלוקה צודקת יותר של המשאבים וההזדמנויות בין אזורי הארץ.