Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

התפתחות ההייטק בערד: חברת רד בינת תממן תואר במדעי המחשב, מלגה חודשית ומבטיחה להעסיק את הבוגרים בחברה

התפתחות ההייטק בערד: חברת רד בינת תממן תואר במדעי המחשב, מלגה חודשית ומבטיחה להעסיק את הבוגרים בחברה
צילום דוברות עיריית ערד

קבוצת רד-בינת, ממובילות ההייטק בישראל ועיריית ערד, מציעות לצעירים ולצעירות מימון שכר הלימוד, מימון מלגת קיום וגם תעסוקה בסיום התואר. 40 נבחרים מערד החלו אתמול את לימודיהם.

התפתחות ההייטק בערד
צילום דוברות עיריית ערד

40 תושבי ערד עשו אתמול צעד ראשון לחלום ההייטק שלהם. קבוצת רד-בינת, בעלת 20 חברות הייטק בישראל, בחרה לקיים בערד תכנית מדהימה ללימודים ותעסוקה לתושבי העיר, מסיימי ומסיימות שירות בצה"ל או שירות לאומי, ולפתוח קמפוס לימודי שבוגריו ייקלטו באחת מחברות הקבוצה שתתמקם בערד. הפרויקט כולו הוא פרי שיתוף פעולה עם יהודה זיסאפל, נשיא רד-בינת, עיריית ערד, האוניברסיטה הפתוחה, קק"ל וח"כ רוברט אילטוב, יו"ר שדולת ההייטק בכנסת.

תכנית הלימודים "קמטק" של רד- בינת תממן את שכר הלימוד במכינה ובאוניברסיטה במסלול מדעי המחשב וסייבר, התכנית תממן גם מלגה חודשית לכל סטודנט בגובה של 1,200 ₪ לחודש, ובנוסף תממן שיעורי תגבור, ספרי לימוד, מחשב אישי, ועוד. ראוי לציין שלתכנית זו לא נדרשת עמידה בתנאי קבלה אקדמיים, והיא אכן מונגשת לכל מי שמעוניין ונמצא מתאים להשתתפות בפרויקט.

לאחר סיום הלימודים מובטחת השתלבות מלאה ורציפה בקבוצת רד-בינת, בשכר התחלתי  של כ- 12,000 ש"ח ברוטו. ויש גם רשת ביטחון – נשירה מהמסלול האקדמי אחרי שנתיים תאפשר קבלת תעודת טכנאי/הנדסאי במחשבים.

עיריית ערד, החברה הכלכלית ומרכז הצעירים לקחו על עצמן להוציא את היוזמה הזו לפועל, החל מפרסום מסלול התכנית, שיווקה בעיר, גיוס מתעניינים, ארגון כנס מידע לנרשמים, ועוד.

אל התכנית היוקרתית התקבלו כ-40 תושבים בגילאי 20-40. לפני מספר שבועות המתקבלים הגיעו לכנס ההיי-טק הראשון במרכז הצעירים, שם המתינו להם אנשי קבוצת רד-בינת ובראשם נשיא הקבוצה יהודה זיסאפל, ראש עיריית ערד, עו"ד ניסן בן חמו, נציגי האוניברסיטה הפתוחה ובראשם מנכ"ל האוניברסיטה, עמית שטרייט, עומר הרפז נציג קק"ל, ח"כ רוברט אילטוב ויו"ר שדולת ההייטק בכנסת. המתעניינים הרבים שמעו הסבר על התכנית, את התחייבות הגופים המובילים ועל תנאי הקבלה לתכנית והעמידה במסגרות הלימודים והעבודה בחברה.

באותו הכנס סיפר ראש העיר, עו"ד ניסן בן חמו על היוזמה פורצת הדרך:  "את תחילת דרכי המקצועית עשיתי כסמנכ"ל באחת מחברותיו של יהודה זיסאפל. כששמעתי על היוזמה הזו שמחפשת בית, מיהרתי להציע את ערד ולהעמיד לתכנית את כל יכולותיה של העירייה.  אתגר התעסוקה וההשכלה הגבוהה עומד במרכז וכעת, מקבל תנופה. ערד תוביל את תחום ההייטק בנגב".

יהודה זיסאפל, נשיא חברת רד-בינת סיפר על הבחירה בערד, ואמר כי, "מדובר בפרויקט ייחודי שיוביל את העיר לניצחון במרכיב התעסוקה בקרב הצעירים. פניתי בזמנו למספר ראשי ערים והרציני ביותר מכולם היה ראש עיריית ערד ואני שמח שבחרנו בערד להרים את הפרויקט הזה".  עמית שטרייט, מנכ"ל האוניברסיטה הפתוחה אמר באותו כנס היכרות ש"מדובר בפרויקט פורץ דרך אשר ינגיש את מקצועות המחשב והסייבר לפריפריה".

אתמול, יום א', החלו כאמור 40 מתושבי העיר ללמוד לתואר ראשון במדעי המחשב והסייבר במסגרת קמפוס "קמטק" שהוקם למסלול זה בערד. הסטודנטים החדשים זוכים כאמור למימון מלא של שכר הלימוד, מלגת קיום, מקום עבודה מובטח בערד, והלימודים מתקיימים כמובן בערד. הצלחת הפרויקט תוציא לדרך מחזורי לימוד נוספים.

 

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
משפחות מהצפון (של הרוג ושל חטוף)בביקור במרכז התופת בדרום
המרכז הקהילתי מעלה יוסף, מבית החברה למתנ"סים, הוציא בחסות המועצה...
זכור את אשר עשה לך עמלק
כ-40 אנשי צוות בית החינוך מקיף אמית באר שבע יצאו...
אלופת הכדורגל: נבחרת אמית טכנולוגי אשקלון
נבחרת הכדורגל של בית החינוך אמית טכנולוגי אשקלון, קטפה את...
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...
לקבלת "הרמטכ"ל" תלמוד תורה יימתח להקשב !
תלמוד התורה בגדרה הפך ל"בסיס צבאי" תלמידי תלמוד תורה בגדרה הפכו...