Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

התמכרויות וריטלין- זה אמיתי

התמכרויות וריטלין- זה אמיתי
קרדיט - Canva

גמילה מריטלין? מה זה? שואל כל מי ששומע על המושג הזה לראשונה, ובצדק כנראה. לאחר שנים שנטילת ריטלין סבלה מסטיגמה עמוקה ומושרשת בציבור הרחב, ונוטליה נטו לשמור את העובדה הזו בסודיות מוחלטת, בגלל יחסי הציבור העגומים ממנה היא סבלה, נראה שכיום המצב הרבה יותר טוב, אנחנו הופכים להיות יותר ויותר פתוחים ופלורליסטים לגבי תרופות הורמונליות כאלו ואחרות, והסטיגמות המיושנות מאבדות צבע ונוכחות בחיינו. מופרעי קשב ונוטלי ריטלין עשויים להיות מלכי הכיתה, ובמרבית המקרים לא קיימת בושה משמעותית בכך. אולם, בדיוק במקביל להליך הזה, מתבררות עובדות בלתי מרנינות וחד משמעיות לגבי הסיכונים השונים בנטילת תרופות מזן זה, והגיע הזמן להתחיל לדבר על גמילה מריטלין. כמו בכל תחומי הגמילה, מכון הגמילה של מכורים לחיים ילד עם הצוות מספר אחד שלנו עושים הכל כדי לעמוד בחזית הלחימה במצב, להתעדכן כל העת בחידושים מקצועיים בתחום, ולעדכן את הציבור בסיכונים ובאפשרויות הטיפול.

יש דבר כזה- התמכרות לריטלין

כמו כל התמכרות אחרת, גם התמכרות לריטלין עובדת בעצם באופן זהה. המוח צורך את התרופה במשך תקופה, ומזהה את ההטבה בתחושותיו. לריטלין יש השפעה חזקה על המוח, עובדה היא שהוא מסוגל לסייע לילדים ומבוגרים במצבים קיצוניים של הפרעה מוחית של קשב או ריכוז, להגיע למצב אופטימלי ויעיל. ישנם מקרים בהם הריטלין משפיע לרעה על המוח וגורם לתופעות לוואי בלתי נעימות כמו עייפות, חוסר תיאבון ואפאטיות, אולם ככל שמתקדמת ההבנה של הרופאים במחקר התרופה, הם מגיעים יותר ויותר למצבים חיוביים בהם הריטלין משפיע לטובה על הנוטל באופן חסר עיכובים. אולם, במצב כזה המוח פשוט מתרגל לרעיון שקיים חומר אשר מעניק לו תחושה טובה, ארגון ונוחות בחייו, והוא הופך אט אט את הנטילה של הריטלין להתמכרות. מרכז יום לטיפול בהתמכרויות המופעל על ידי מכורים לחיים, מטפל בלא מעט בעיות התמכרות הקשורות בכך.

איך זה קורה ומה עושים

לעיתים נוטל הריטלין יגיע למצב בו הוא חש צורך לקחת ריטלין במינון הולך וגובר, או בשעות מאוחרות ביום, גם כאשר הוא אינו חייב את התרופה, כאשר יעילותה פוחתת מעט. לעיתים מדובר במבוגרים אשר מסוגלים להגיע למצב שליטה מוחית גם ללא התרופה, אולם מכורים אליה מילדות. כך או אחרת, מה שחשוב הוא להגיע לטיפול ברגע הזיהוי של הבעיה, ולבחור במכון גמילה מקצועי ובעל ניסיון בתחום לכאורה הפשוט הזה, כדי להביא את האדם למצב נפשי אופטימלי.

מדבר אליכם? מכון הגמילה של מכורים לחיים פתוח ליעוץ ותמיכה. תמיד בשבילכם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כך תבנו את אולפן ההקלטות שלכם
כבר שנים אתם חולמים שיש להם אולפן מקצועי של הקלטות?...
המדריך השלם לרוכשי דירה ראשונה: צעדים חיוניים לפני לקיחת משכנתא
בעידן שבו רכישת דירה נתפסת כאחת ההחלטות הכלכליות החשובות והמשמעותיות...
מדרסים לנעליים
מדרסים לנעליים הן שם כולל לעשרות אם לא יותר מכך...
איטום נגד חלודה- השיטה המנצחת
קרה לכם פעם שאחרי הגשם גיליתם חלודה על הסורג בחצר?...
תינוקת כבת שנה ננעלה ברכב, מתנדבי ידידים חילצו אותה בשלום
איחרתי לעבודה אבל התחושה לחלץ עצומה, מענה נהדר של המתנדבים"*...
חופשה מושלמת לכולם: בודפשט לזוגות ולמשפחות עם ילדים
האם כדאי לנסוע לבודפשט עם ילדים? כן, מדובר בהזדמנות לחופשה...
הנוכחות המרחפת שמפיחה אור באירועים
בעולם ההפקות לאירועים, ההשפעה הוויזואלית היא קריטית. זה לא רק...
למה לפנות אל סיוע רפואי ומשפטי מיד לאחר תאונה
תאונות דרכים הן בלתי צפויות ועלולות לשבש את החיים בכל...
הדרך הכי קלה ואלגנטית שיש לשמח יולדת
כולנו מכירים את הרגעים האלה: אנחנו מקבלים הודעה על כך...
אריזה ממותגת: מה זה?
למרות שזה אולי לא נראה הרבה, לאריזה שתבחרו עבור הסחורה...