Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

השרה אורלי לוי-אבקסיס לעובדי מאוחדת בנתיבות: "באתי להצדיע לכם"

השרה אורלי לוי-אבקסיס לעובדי מאוחדת בנתיבות: "באתי להצדיע לכם"
קרדיט: יח"צ מאוחדת מחוז דרום

השרה לחיזוק וקידום קהילתי אורלי לוי-אבקסיס שביקרה במרכז הרפואי של מאוחדת בנתיבות במהלך השבוע, התרשמה מהפעילות השוטפת, התעצמותה של מאוחדת במרחב נגב בכלל ובעיר בפרט וציינה בפני העובדים: "אתם למעשה הייתם הפרצוף האנושי הראשון שראו המטופלים שלכם – ולזה צריך תעצומות נפש"

ביקור מרגש התקיים במהלך השבוע במרכז הרפואי של מאוחדת בנתיבות: השרה לחיזוק וקידום קהילתי אורלי לוי-אבקסיס, הגיעה לחזק את הצוותים הרפואיים ולהתרשם מהתקדמותה וצמיחתה של מאוחדת במרחב נגב. המפגש המיוחדת התקיים במעמד מנהלת מרחב נגב במחוז דרום במאוחדת – עדי בראל, מנהל קשרי לקוחות במרחב נגב – אבי דרעי, הרופאה המרחבית – ד"ר אנה כץ, מנהלת הסיעוד המרחבית – מיטל צ'יבוטרו, מנהלת מאוחדת נתיבות בת אל ציון ועובדי המרכז הרפואי.

תחילה סקרה מנהלת המרחב עדי בראל בפני השרה את התרחבותה של מאוחדת במרחב נגב לרבות פתיחת מרפאות, הרחבת שירותים כולל פתיחת המכון להתפתחות הילד בנתיבות, שנחנך לא מכבר ובו הרופאה המרחבית ד"ר אנה כץ, מומחית ברפואת ילדים, מבצעת אבחונים מקדימים ומעניקה כלים להורים בזמן ההמתנה לטיפולים. עוד הוסיפה כי בימים אלו מקדמת מאוחדת מספר תהליכים לחיזוק והכשרת הרופאים המתגוררים בדרום.

ד"ר אנה כץ הרחיבה על היוזמה שבמרכזה תכנית הכשרה ייחודית ותמיכה לקידום רופאים והשיבה לשאלות השרה שהתרשמה מהפרויקט המיוחד. "אנחנו מאמינים מאוד ברופאים המתגוררים בנגב – ואנו משקיעים בהם", סיכמה ד"ר כץ.

מנהלת הסיעוד המרחבית מיטל צ'יבוטרו התייחסה לעבודה האינטנסיבית בצל הקורונה. "התמקדנו באוכלוסיות רבות ובפרט באוכלוסיית הקשישים, מרותקי הבית, ניצולי השואה. הגענו לכולם. לא היה קשיש אחד שלא קיבל טלפון ממאוחדת, לא היה קשיש אחד שהשארנו בודד. היה שיתוף פעולה מדהים של כלל הצוותים בכל המרחב. זו הייתה השנה של האחים והאחיות והרופאים ללא ספק".

"הגעתי למאוחדת בעיצומה של המגפה ולראות את הצוותים בתקופה הזה היה מחזה שחימם את הלב. רואים את התשוקה של השליחות וחמלה שלהם בעיניים ו- וזה במשך שנה שלמה, בלי לעצור, בלי להוריד את הרגל מהגז, לילות כימים – וזה בנוסף לעבודה השוטפת", הוסיפה מנהלת המרחב עדי בראל.

השרה אורלי לוי-אבקסיס התרשמה מהדברים, שיתפה את תחושותיה וציינה: "באתי קודם כל כדי לראות את הצוותים, את הגורם האנושי, את מי שנמצא הלכה למעשה בשטח בתקופת הקורונה – זאת תוך כדי שיש להם ילדים שאין להם מסגרת בבית, שיש להם אולי הורה קשיש שנמצא מבודד מהם – וכל אלה בזמן שיש לשמור על קשר עם מרותקי הבית, הקשישים, לדעת מה קורה איתם, לראות אם מישהו מביא להם תרופות או אוכל ובנוסף לתת שירות שוטף במרפאות. אתם למעשה הייתם הפרצוף האנושי הראשון שראו המטופלים שלכם – ולזה צריך תעצומות נפש. באתי להצדיע לכם".

"התרשמתי מכך שאתם שמים דגש על נושא התפתחות הילד והפרויקט המשותף לשמור כוחות של רפואה באזורים האלו בתוך הקהילה. הפרויקט שאתם עושים במאוחדת הוא פרויקט שראוי להערכה", אמרה השרה והוסיפה: "נושא הבריאות הוא אחד מנושאי הדגל בעיניי וכשאני רואה מה נעשה פה במאוחדת, אני מסירה בפניכם את הכובע".

מנהל קשרי הלקוחות במרחב נגב אבי דרעי סיכם את המפגש. "המצוקות של התפתחות הילד, הבעיות הקשות שאיתם מתמודדים ילדים, הבעיות שיש בפריפריות ובאוכלוסיות המוחלשות – כל אלו הם דברים ייחודים שרק אנשי ציבור שהנושאים הללו זורמים בעורקיהם, בדם שלהם, מתייחסים אליהם". דרעי פנה אל לוי-אבקסיס ואמר: "את רואה את הדברים האלה, את האנשים – ועליהם את נלחמת. בתקופות הכי מורכבות ידעת להילחם על האמת שלך – ולכן המפגש עמך הוא מעין סגירת מעגל. זוהי זכות שאת נמצאת עימנו, לא רק כשרה אלא כאשה שיש לה דרך בכל מה שאנחנו מתעסקים בו ביומיום, לדאוג לבריאות הציבור. הדברים שהצפנו במפגש ושבוודאי עוד נדבר עליהם, הם אותם דברים שעניינו אותך כל השנים, הסיוע לחלשים, לגעת באנשים בפריפריה – ומבחינתנו זוהי שמחה גדולה שנפגשת עמנו, שאת מוקירה את עבודתנו – והכבוד כולו שלנו".

קרדיט: יח"צ מאוחדת מחוז דרום
קרדיט: יח"צ מאוחדת מחוז דרום

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בנק ירושלים השיק סניף חדש בנתיבות
בנק ירושלים חנך בשבוע האחרון (רביעי, 25.5.22 ) בטקס חגיגי...
השרה אורלי לוי-אבקסיס לעובדי מאוחדת בנתיבות: "באתי להצדיע לכם"
השרה לחיזוק וקידום קהילתי אורלי לוי-אבקסיס שביקרה במרכז הרפואי של מאוחדת...
מאוחדת תרחיב את פעילותה בנתיבות
ראש עירית נתיבות, יחיאל זוהר, הודה למנהלת מרחב נגב במחוז...
נתיבות נרתמה למבצע תרומת הדם!
"ערכם של מבצעי התרמת דם הוא אדיר והתרומות הנאספות משמשות...
'מונית הכסף'
המונית מגיעה בכל מוצ"ש  לתלמידי הישיבה התיכונית דרכא נתיבות ובתי...
נתיבות נמצאת במקום ה-11 בארץ בהתחלות בנייה במחצית הראשונה של השנה
נתיבות נמצאת במקום ה-11 בארץ בהתחלות בנייה במחצית הראשונה של...
פרויקט צרפתי על הנחל בנתיבות של קבוצת רמי צרפתי
פנטהאוז בנתיבות במחיר של חדר וחצי בתל אביב
שלוש עסקאות לדירות פרימיום נחתמו בשבועות האחרונים בפרויקט "צרפתי על...
פרספקטיבה"2020- תחרות צילום של העיר נתיבות
לקראת הכרעה- "פרספקטיבה"2020- תחרות צילום של העיר נתיבות
אנו מעדכנים אתכם שכיום "פרספקטיבה"2020- תחרות צילום של העיר נתיבות...
וְעָשׂוּ לִי מִקְדָּשׁ וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹכָם
כפי ששמתם לב לאחרונה בבית בכנסת הגדול "בית יעקב", המכונה...