Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הסינפונייטה הישראלית באר שבע פותחת עונה

הסינפונייטה הישראלית באר שבע פותחת עונה
קרדיט לארי בראנד

הכנר הבינלאומי ואדים רפין למד איך אוכלים קבב, הבת של הנינה של טולסטוי הגיעה לשמוע את הקונצרט ומאסטרו ניר קברטי ניצח בלי תווים – כל זה ועוד בפתיחת עונה של התזמורת

הסינפונייטה הישראלית באר שבע פותחת עונה בסוף שבוע עם מלא אקשן
קרדיט לארי בראנד

אתמול (שבת 7/9) נפתחה באופן רשמי עונת הקונצרטים של הסינפונייטה הישראלית באר שבע בקונצרט גאלה חגיגי. במיוחד לכבוד קונצרט זה, הוזמן הכנר הבינלאומי ואדים רפין לבאר שבע. רפין נחשב לאחד הכנרים הטובים בעולם!  רפין הופיע תחת שרביטו של מאסטרו ניר קברטי , במשכן לאמנויות הבמה ב"ש באולם ענק מעל  800 מקומות , שהיה מלא עד אפס מקום.

רגע לפני הקונצרט נפגשה מנכ"לית התזמורת, קלאודיה צובל,  עם חברת הועד המנהל ג'יזל אלאלוף ובעלה, חבר הכנסת לשעבר אלי אלאלוף שהגיעו לפרגן ולצפות ברפין.

הסינפונייטה הישראלית באר שבע פותחת עונה בסוף שבוע עם מלא אקשן
קרדיט יחצ סינפונייטה

קברטי עלה על הבמה ורגע לפני שהתזמורת התחילה לנגן סיפר שלפני פחות מחודש- ניצח על קונצרט בפסטיבל פוצ'יני באיטליה. "אחרי הקונצרט, ביחד עם מחיאות הכפיים של הקהל שמעתי פתאום קראיות בעברית 'כל הכבוד' . ניגשו אליי חבורה של ישראלים שסיפרו שהגיעו מבאר שבע עד איטליה כדי לשמוע את הקונצרט" מה שקברטי לא ידע באותו רגע זה שהחבורה הזאת ישבה גם הפעם בקהל. הם הרימו ידיים "אלה היינו אנחנו!!" והייתה התרגשות גדולה באולם .

חדי העין וודאי הבחינו שבחלק הראשון של הקונצרט, במשך 45 דקות, קברטי ניצח על שתי יצירות בעל-פה, ללא תווים בכלל –איך הוא זכר הכל? על זה אין לנו תשובה..

הסינפונייטה הישראלית באר שבע פותחת עונה בסוף שבוע עם מלא אקשן
קרדיט לארי בראנד

בהפסקה, מאסטרו קברטי פגש מאחורי הקלעים יו"ר ההנהלה הציבורית של התזמורת, ד"ר מאיר אנגלרט מלווה בד"ר אתי וכפיר לוצאטו, ידידי התזמורת הנאמנים,  שהגיעו במיוחד לשמוע אותו. אתי שעסוקה בימים אלה בקמפיין "ישראל למען הנגב" , קמפיין למען מעבר יחידות המודיעין דרומה קיבלה מחמאות מהמאסטרו על הריאיון שלה לדני קושמרו ששודר באולפן שישי. כפיר לוצאטו הוא כנר ופסנתרן חובב והחמיא לקברטי על הקונצרט. קברטי ענה לו באיטלקית "יש לנו עוד משהו במשותף" והשניים המשיכו לדבר על הקונצרט באיטלקית… עוד ביקרו ופטפטו באיטלקית שוטפת מאחורי הקלעים:

הגב' בלימה סלוצקי קונסולית הכבוד של איטליה בישראל, והמרצה להיסטוריה ואמנות – ד"ר אילריה שטילר גדה-קונטי ובעלה ד"ר לירן שטילר (כירורג אף-אוזן –גרון בכיר בסורוקה.)קברטי ורפין לא הצליחו להסתיר את התרגשותם כאשר נודע להם שאילריה היא צאצאית ישירה לבית טולסטוי , הסופר המהולל (למעשה היא בתה של הנינה של טולסטוי).

הסינפונייטה הישראלית באר שבע פותחת עונה בסוף שבוע עם מלא אקשן
קרדיט לארי בראנד

רפין הגיע לחזרות בבאר שבע כמה ימים לפני הקונצרט,  קלאודיה צובל מנכ"לית התזמורת ניצלה את ההזדמנות והציעה לו להצטרף להרמת כוסית של הנגנים והנהלה במסעדת "שופן" בבאר שבע. רפין, שלא רגיל ל"שיפודיות" התלהב מהאוכל האותנטי ומהאווירה הקלילה והנעימה. דוברת התזמורת, שגית בכר נתנה הדרכה לרפין איך נהוג להחליק את הקבב לצלחת מהשיפוד הצורה אלגנטית בעזרת לאפה.  במסגרת הרמת הכוסית סיפרה צובל בהתרגשות על עליה משמעותית במספר המינויים לעונה הקרובה. אין ספק שעבר על התזמורת שבוע מאוד מרגש.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
משפחות מהצפון (של הרוג ושל חטוף)בביקור במרכז התופת בדרום
המרכז הקהילתי מעלה יוסף, מבית החברה למתנ"סים, הוציא בחסות המועצה...
זכור את אשר עשה לך עמלק
כ-40 אנשי צוות בית החינוך מקיף אמית באר שבע יצאו...
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...
לקבלת "הרמטכ"ל" תלמוד תורה יימתח להקשב !
תלמוד התורה בגדרה הפך ל"בסיס צבאי" תלמידי תלמוד תורה בגדרה הפכו...
יוצרים ויוצרות, מנהלים ומנהלות, יזמים ויזמיות מתחום התרבות תוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב קוראת לכם ולכן!
מרכז מנדל למנהיגות בנגב הודיע על פתיחת ההרשמה למחזור השביעי...
להקת המחול קמע
להקת המחול קמע חגגה ביום חמישי האחרון ( 07.3.24 )...