Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ועמותת 'יוזמות עתיד' ממשיכים לחזק עסקים קטנים בפריפריה

המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ועמותת 'יוזמות עתיד' ממשיכים לחזק עסקים קטנים בפריפריה
קרדיט לצילום: יח"צ יוזמות עתיד

12 יזמיות מתל-שבע ומלקייה סיימו קורס יזמות עסקית במסגרת מיזם משותף של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ועמותת 'יוזמות עתיד' לחיזוק עסקים קטנים בפריפריה

מתחילת המיזם המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ועמותת 'יוזמות עתיד'

חיזקו למעלה מ -600 עסקים קטנים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית

12 יזמיות מתל-שבע ומלקייה סיימו קורס יזמות עסקית במסגרת מיזם משותף של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ועמותת 'יוזמות עתיד' לחיזוק עסקים קטנים בפריפריה
קרדיט לצילום: יח"צ יוזמות עתיד

המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ועמותת 'יוזמות עתיד' ממשיכים לחזק עסקים קטנים בנגב, בגליל ובפריפריה החברתית בתוך כך, 12 יזמיות מתל-שבע ומלקייה סיימו לאחרונה קורס יזמות עסקית במסגרת מיזם משותף של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ועמותת 'יוזמות עתיד' לחיזוק עסקים קטנים בפריפריה, במטרה לסייע לתושבים להקים עסק עצמאי או לחזק עסק קיים. תל-שבע הינה אחת מתוך למעלה משלושים רשויות המשתתפות במיזם. מלבד הקניית כלים מעשיים הקורס יצר חיבורים בין אוכלוסיות שונות תוך למידה ועשייה עסקית. קורס היזמות העסקית מעניק לעומדים בתנאי הסף כלים מקצועיים ומעשיים בניהול עסק עצמאי, ניהול פיננסי ושיווק דיגיטלי. לאחר הקורס ממשיך ללוות את היזמים "מנטור" (מלווה עסקי) שמסייע להם בהקמה וחיזוק עסקיהם, במיתוג ראשוני ובניהול שגרת העסק. בנוסף, ניתנת ליזמים אפשרות להנות מהלוואה בתנאים מועדפים ללא ערבים בסכום של עד 40 אלף ש"ח.

היזמיות שהשתתפו בקורס בתל שבע מעידות שהקורס העניק להם ביטחון, ידע לפיתוח העסק וכלים מקצועיים שבאמצעותם התחילו לפרוט את היעדים למעשים. בין מסיימות הקורס אנשארח אבו-עמאר (45, נשואה ואם לארבעה ילדים מלקייה), מספרת: "עבדתי 25 שנה כמנהלנית בכירה בבית ספר יסודי בלקיה וגם במשך שנה כאחראית על מדריכות בפנימיה לילדים עם מורכבות משפחתית. במסגרת עבודתי בפנימיה לקחתי את הילדים לסיורים בטבע וממש נהניתי, אז החלטתי שאני רוצה לעשות שינוי ולהיות מורת דרך, ושהגיע הזמן שלי לצאת לדרך עצמאית ולפרוש מעבודתי כשכירה. תוך כדי שאני לומדת בבית ספר פרטי למורי דרך בתיירות, פתחתי את העסק שלי, ומצאתי בפייסבוק את המודעה של המיזם. התוכנית סייעה לי לקבל כלים שיווקיים ופיננסים מצוינים לפיתוח העסק. אני כבר מפרסמת בפייסבוק, והקמתי שני עמודים ('למטיילים בנגב – הדרכה והנחיה', ו'מדריכה מקומית לכל הכפרים הבדואים בנגב')".עוד מוסיפה אנשארח "במסגרת העסק שהקמתי אני מציעה סיורים ואירוח לקבוצות בלקייה ובכל הישובים הבדואים בנגב, והם כוללים הסברה על המורשת והתרבות הבדואית ועל מעמד האישה דרך הסיפור האישי שלי. אמנם התחתנתי מוקדם בגיל 16, אבל הייתי גם היחידה במשפחה שלי, שסיימה תיכון וגם רכשה השכלה גבוהה. האורחים שלי נהנים מיחס האישי אני מלווה אותם מהרגע שהאוטובוס מגיע לכניסה לישוב. בנוסף לסיורים במסגרת האירוח אני מציעה סדנאות: בישול בריא, חינה, הכנת בצק ופיתות, הכנת קמח חיטה וסדנאות תפירה ועיצוב כלים. הדובדבן שבקצפת, משקה בריא מפרח  ה"קרקדה", שצומח בלקייה – זה הרבה יותר מזין ממשקאות תוססים ומלאי סוכר". עוד מוסיפה, אנשארח, "מהסיורים שערכתי לבני נוער ממרכז הארץ, הבנתי שהם ממש לא מכירים ומעודכנים בכל ההתפתחות שחלה בחברה הבדואית ולכן אני רואה בעסק שלי גם שליחות חברתית".

מרים אלאסה (בת 32, גרושה ואם לשלושה ילדים מתל שבע) מספרת: "כרגע אני בעיקר מאפרת נשים ונערות לאירועים מיוחדים כמו חתונות, אבל אני רוצה ללמוד קוסמטיקה ולפתוח עסק בתחום. כיום לנשים ולנערות שלנו יש מודעות מאוד גבוהה לשמירה על עור הפנים ויש צורך ממשי בכך. במסגרת התוכנית למדתי בעיקר איך לתכנן את ההוצאות של העסק וקיבלתי ידע שיסייע לי בפתיחת העסק מול הרשויות".

אריאל משעל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: "חיזוק עסקים קטנים ובינוניים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית הוא יעד. מתחילת המיזם חיזקנו למעלה מ- 600 עסקים קטנים, והמיזם צפוי לתמוך בלמעלה מ-800 עסקים חדשים, בתקציב של כ 4 מיליון ₪ בשנה. אנו מאמינים כי חיזוק העסקים הקטנים והבינוניים לצד עידוד יזמות, יאפשר למאות תושבי הפריפריה לשפר את מצבם הכלכלי ויתרום לכלכלה המקומית והלאומית".

יעל עובדיה, מנכ"לית "יוזמות עתיד": "הקמתם של העסקים תוך ליווי והדרכה נכונה, מהווים הזדמנות תעסוקתית. עידוד היזמות בישראל יסייע לעוד אלפי אנשים להגיע לעצמאות כלכלית ולצמצום הפערים בחברה הישראלית. עוד מוסיפה עובדיה, "זהו היישג יוצא דופן של היזמת. אנשארח  מהווה מקור השראה לנשים אחרות לפרוץ את תקרת הזכוכית, לקחת אחריות על חייהן ולהצליח"

יש לכם עסק קטן שתרצו להצעיד קדימה? יש לך כישרון שאפשר להפוך לעסק מניב הכנסה? מעוניינים להצטרף לקורס הקרוב? הירשמו עכשיו באתר המיזם המשותף של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ועמותת יוזמות עתיד: https://pituachyozmot.org.il

לפרטים נוספים: רוני ניב, מנהלת אגף תקשורת דוברות והסברה המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: 050-2221862

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...