Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

המהפכה באנגלית של קרית חמ"ד אמית שדרות

המהפכה באנגלית של קרית חמ"ד אמית שדרות
קרדיט צילום: אסף בן דוד

תוכנית מיוחדת של המורות לאנגלית בקרית חמ"ד אמית שדרות הביאה לעליה מטאורית באחוז בוגרי חמש יחידות באנגלית, מ – 15% לכ- 70% !

לפני שבע שנים, בשנת תשע"ד ניגשו רק 15% מתלמידי הקריה לבגרות ברמת חמש יחידות באנגלית ואילו בשנה שעברה כמעט 70% סיימו עם חמש יחידות באנגלית.

ההישג משמעותי הרבה יותר אם בודקים את אחוז הניגשים לחמש יחידות באנגלית במוסדות דומים – שם מדובר רק ב- 29% מהתלמידים וביחס לנתון הארצי שהוא רק 39%. הנתון מרשים עוד יותר, כאשר ישנה עלייה מתמדת גם באחוז הזכאים לבגרות בכלל שעומד על 98%.

בקרית חמ"ד אמית שדרות לומדים 730 תלמידים. רכזת האנגלית רעות אפללו מספרת מה סוד ההצלחה: "המורות לאנגלית אצלנו משקיעות את כול כולן במסירות ובאכפתיות כלפי כל תלמיד. בזמן הקורונה לפני הבחינות, עבדו מורות גם בלילה עם התלמידים בזום, בוואטסאפ וגם בלימוד במרחב הפתוח, כאשר המוטו שלנו הוא שלא מוותרים על אף תלמיד".

כבר מחטיבת הביניים משקיע בית הספר בלימודי האנגלית, תוך שימת דגש על תחום האנגלית הדבורה והקניית מיומנויות שונות, כך למשל יש תוכנית מיוחדת שפעלה בשנים האחרונות בחלק מכיתות ז ולאורך כל חטיבת הביניים יום אחד בשבוע – יום שכולו אנגלית. התלמידים למדו אצל שלוש מורות לאנגלית במשך כל היום מ-8 בבוקר עד 14 אחה"צ כשכל אחת מלמדת באופן אחר, אחת מלמדת שיעור דרמה באנגלית, השניה עובדת עם התלמידים על פרוייקט באנגלית בתחום שאותו הם בוחרים והשלישית עוסקת בעבודה על יכולת הדיבור והעמידה מול קהל באנגלית.

מכל תלמיד בבית הספר מצופה  להכין פרזנטציה באנגלית כנציג  ילדי שדרות לאורח שמגיע לעיר ובה הוא מספר על ההצלחה והפריחה של שדרות ועל האהבה לעיר וכל זאת למרות שנות הקסאמים ולמרות האיום הבטחוני. התלמידים מציגים את הפרזנטציה בפני כל הכיתה וחלק מהתלמידים מציגים זאת גם בפני אורחים מחו"ל, דיפלומטים  ואחרים.

קרדיט צילום: אסף בן דוד

המורה נעה אפשטיין: "אנחנו לא רק מורות לאנגלית  אלא גם לוקחות חלק בעבודה החינוכית. בקורונה זה בא לידי ביטוי בצורה משמעותית, לפני הסגרים דאגנו להביא את התלמידים לפחות לכמה שעות כל יום, גם כששדרות היתה עיר אדומה, לא הפסקנו ללמד , חילקנו ביננו את השעות ודאגנו ללוות את התלמידים בשיעורי זומים  קצרים יותר אבל אחד על אחד כדי לוודא שאף תלמיד לא יפול לנו בדרך ובאמת הצלחנו לשמר את התלמידים בשגרת למידה ולסייע להם לעבור את התקופה המורכבת".

אלעד קלימי סגן ראש העיר הממונה על החינוך בשדרות: "אני גאה בתלמידים המצוינים שלנו על ההישגים. הצבנו מטרות והגענו אל היעדים תוך השקעה מתמדת. כל זה לא היה קורה לולא הנחישות של המורים והמורות הנפלאים בקריית אמי"ת שמשקיעים בכל תלמיד ותלמידה".

אסף בן דוד מנהל קרית החינוך: "בשל חשיבות האנגלית לעתידו של כל תלמיד, קיבלנו החלטה לא להתפשר על מצוינות באנגלית. כבר מכיתה ז' כל תלמיד בבית הספר יודע שאצלנו שואפים לחמש יחידות באנגלית, זו המטרה שמודגשת לתלמידים – הולכים על הטוב ביותר, ביטלנו את האפשרות לגשת לשלוש יחידות כבר לפני מספר שנים, מכיוון שמדובר בתעודת בגרות לא אקדמית. ל- 4 יחידות ניגשים רק תלמידים שקשה להם באנגלית ושברור לנו שהלחץ להצליח בחמש יחידות לא ייטיב איתם. בעיניי הסיפור האמיתי הוא האמון של המורות בתלמידים והמוטיבציה שהן יוצרות אצלם עם מוכנות לעזור ולקדם תמיד כולל בשעות לא שגרתיות. יש לנו נבחרת מנצחת עם אווירה כל כך מיוחדת עד שמורה שלנו, מלי נימיספור שעברה משדרות בשל עבודה של בעלה, לא מוותרת וממשיכה לנסוע מקרני שומרון עד לשדרות רק כדי להמשיך להיות חלק מהצוות".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...
ילדי באר-שבע והסביבה שימו לב: הבלוגר והמתכונאי המוביל רון יוחננוב, יגיע לסדנת בישול מיוחדת לילדים בקניון עזריאלי הנגב
סדנת הבישול תתקיים ביום חמישי ה - 11 באפריל, בשעה...
להקת הפלמנקו רמנגאר גאה להציג בבכורה DARABAR מסע בחזרה לעצמנו שבגוף
מופע פלמנקו משובח בהשתתפות 14 רקדנים, זמרים, גיטריסטים וכלי הקשה! רקדנית אורחת:...