Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

החזירו את הכסף לכיס – בנק הזמן יוצא לדרך

החזירו את הכסף לכיס – בנק הזמן יוצא לדרך
קרדיט כיל

הכירו את הבנק היחיד בו המטבע הוא הזמן שלכם. במהלך כנס סוף הקיץ במועצה האזורית רמת נגב חשף רותם צוברי, עובד חברת כיל, את המיזם החברתי שהגה כחלק מתכנית "חושבים עושים" של החברה. המיזם של רותם, בנק הזמן, מציע שיטת סחר חליפין במעשים טובים כאשר התעריף הוא משך זמן התנדבות.

רותם צוברי מסביר על בנק הזמן באירוע של המועצה
קרדיט כיל

בשבוע שעבר התקיים במועצה האזורית רמת נגב כנס סוף הקיץ. במהלך הכנס הוצגו חוגים, יזמויות, שירותים והתנדבויות בתחומי המועצה. רותם צוברי, מנהל פרויקטים במפעלי ים המלח של חברת כיל, השתתף גם הוא בכנס ושם חשף את המיזם החברתי שלו. הפרויקט הינו חלק מיוזמות חברתיות של עובדי כיל במסגרת תכנית "חושבים עושים" ובשיתוף הרשויות המקומיות בנגב.

המיזם של צוברי, בשם "בנק הזמן", מציע לתושבי המועצה פלטפורמה בה יכולים המשתתפים לצבור שעות של פעילות למען האחר ו"לשלם" באמצעותן על שירותים ממשתתפים נוספים במיזם. העיקרון של המיזם הוא ששעה של נתינה שווה לשעה של קבלה משום שתרומות של כל אדם מוערכות בצורה שווה.

מגוון האפשרויות לנתינה ולקבלה הוא בלתי-מוגבל ומתבסס על יכולות חברי  הקהילה. המשתתפים בוחרים מה ברצונם לתת ומה לקבל מתוך מגוון תחומים שהמשתתפים מציעים. כך לדוגמה אם מישהו צריך שישקו לו את הגינה, או עזרה בשיעורי ספרדית, הוא מציין זאת ברשימת הבקשות ומקבל מענה ממשתתף שמוכן לתת את השירות. נותן השירות לא מרוויח על כך כסף אלא צובר קרדיט של "שעות נתינה". את השעות הללו הוא יכול לאחר מכן לפדות בתמורה לשיעור אנגלית, תיקון הגדר, או כל דבר אחר שאנשים מציעים.

"המטרה של מיזם 'בנק הזמן' היא בעצם ליצור רשת קהילתית בעלת הון חברתי המקדמת התנדבות ועזרה הדדית בכלל התחומים" סיפררותם צוברי. "'בנק הזמן' מציע יחסי גומלין, מחבר בין התושבים בקהילה ויוצר תשתית לקהילה חזקה ודינמית שבה כל אחד יכול לתרום. קיבלנו תגובות מאוד חיוביות בכנס וכיום אנו בודקים שיתופי פעולה אפשריים".

בקרוב מתכנן צוברי להשיק אפליקציה בעזרתה כל משתתף בקהילה מזין את תחומי הנתינה והקבלה שלו ויהיה מחולל שידע לסנכרן ולשלוח הודעות ברגע שיש התאמה. בנוסף כל משתתף יוכל לצבור את שעות הנתינה שלו ולפדותם בהתאם. בימים אלו הוא פועל לגיוס משתתפים, יצירת סרטון הסברה ופרסום של המיזם. "יש לנו תכניות גדולות למיזם החברתי הזה – נכון לעכשיו אנו בונים פיילוט על יישובי מועצת רמת הנגב בשיתוף המועצה אך אנו מתכננים בהמשך להשיק את התכנית גם במסגרת עובדי חברת כיל, רשויות נוספות בנגב ולאחר מכן לאזורים נוספים בארץ. אני מאמין שיש פה סיכוי אמיתי לשינוי ויצירת קהילה גדולה ופעילה בעלת חיבור משמעותי ומיוחד" סיכם צוברי.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...