Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הזדמנויות השקעה ופיתוח בתחום החקלאות המדברית בנגב

הזדמנויות השקעה ופיתוח בתחום החקלאות המדברית בנגב
קרדיט: Pixabay

אירוע AgTech בהובלת גופים מובילים בתחום יתקיים החודש בהשתתפות גופים בינ"ל לחקלאות ומזון במטרה למנף פרויקטים חדשים בתחום

האירוע בהשתתפות קהילות GrowingIL, DeserTech ומרכז החדשנות פרוטניר

 

האירוע הווירטואלי הבינ"ל "חקלאות מדברית בנגב" ייערך ב 23 בדצמבר החל מהשעה 17:30. האירוע בהובלת קהילת GrowingIL (של המכון הישראלי לחדשנות, SNCמשרד הכלכלה וישראל דיגיטלית) וקהילת DeserTech (מיזם משותף של קרן מיראז' והמכון הישראלי לחדשנות, הפועל ברמה הארצית וממוקמת בבאר שבע) ובשיתוף פרונטיר (Frontier), מרכז החדשנות הגדול בישראל לחקלאות מדברית של אריאלי קפיטל ומרכז המחקר והפיתוח של המועצה האיזורית רמת הנגב.

מטרת האירוע, בהשתתפות גופים מובילים בינ"ל בתחום החקלאות והמזון, בייחוד באלו הקשורים למדבר, למנף פרויקטים חדשים, פיתוח ויצירת שיתופי פעולה והשקעות עתידיות בתחום.

באירוע ישתתפו בין היתר: דורון מלר, סמנכ"ל מכון החדשנות הישראלי, מנהל תחום GrowingIL, שידבר על הזדמנויות עסקיות באקוסיסטם החקלאי; ערן דורון, ראש מועצת רמת הנגב, שידבר על הזדמנויות מימון ופיתוח טכנולוגיות מדבור; אור חביב, שותף וראש תחום חדשנות באריאלי קפיטל; שידבר על מנוע הצמיחה הכלכלי וההשפעה של חדשנות חקלאית בנגב, כמינוף לחברות בינ"ל בתחום; ד"ר יובל קיי, מנהל מחקר ירקות, מו"פ רמת הנגב, שידבר על ערך החדשנות הפיתוח ברמת נגב; סיוון כהן שחרי, מנהלת קהילת DeserTech על ערך הקהילות בתחום החקלאות המדברית.

ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב: "ההתחממות הגלובלית ותהליכי המדבור מחייבים מציאת כלים יישומים וטכנולוגיה ייחודית לחקלאות איכותית ועתירת יבול בתנאי קיצון. מרכז החדשנות פרוטניר, שיתוף הפעולה בין מו"פ רמת הנגב ואריאלי קפיטל, מהווה מעטפת מלאה ליזמים עם ליווי של מיטב המומחים הטכנולוגיים והעסקיים ורתימת הניסיון הרב שלנו בתחום החקלאות המדברית והמזון. הפוטנציאל של פלטפורמת החדשנות בחקלאות הוא אדיר וביחד נביא בשורה גדולה של חדשנות ובטחון תזונתי למדינת ישראל ולעולם כולו".

סיוון כהן שחרי, מנהלת קהילת DeserTech: שינויי האקלים ותופעות המדבור והבצורת מעסיקים מדינות וארגונים בינלאומיים באופן הולך וגובר, ומחייבים איתור ופיתוח פתרונות טכנולוגיים להתמודדות עם תופעות אלו. הנגב בפרט וישראל בכלל מהווים מרחב של מחקרים פורצי דרך בתחומים אלה מזה עשורים. אתגר המדבור הגלובלי מחד, וההזדמנות הטכנולוגית בישראל בשילוב המשאבים הפיזיים של הנגב מאידך, הובילו להקמת קהילת DeserTech. הקהילה מתמקדת בשני סוגי טכנולוגיות: אלו הנבנות מהנכסים הייחודיים של המדבר ליצירת ערך כלכלי ואלו המתמודדות עם תנאי המדבר הייחודיים. המטרה שלנו לזרז פיתוח טכנולוגיות ייחודיות הנותנות מענה לאתגר הגלובלי של המדבור ולהפוך את באר שבע והנגב למרכז ארצי וגלובלי של טכנולוגיות אלו. אנחנו מאמינים כי תחום זה יהווה את אחד ממנועי הצמיחה הכלכליים בנגב, הן בהגדלת מספר מקומות העבודה והן בביסוס הנגב כמרכז עולמי לחדשנות בתחום."

אור חביב, שותף וראש תחום החדשנות באריאלי קפיטל: "מרכז החדשנות פרוטניר, בשיתוף רמת נגב, מהווה את המרכז הגדול בישראל לתחום זה, ומציע יתרונות רבים עבור משקיעים ויזמים: גישה לשטח האדמה הגדול בישראל – מעל 20% משטח הארץ, מעל 20 מיליון ליטר חלב מיוצרים במחלבות רמת הנגב, מדובר בענף חקלאי אזורי עם מחזור של מעל 700 מיליון שקל ממכירת מוצרים חקלאיים ועם מפעל מים המייצר מעל 3.5 מיליון מטר מעוקב של טיפול במים מלוחים. מעל 70% מהתוצר החקלאי באזור מיועד לייצוא וכן ממוקם בו מרכז המחקר והפיתוח היישומי לחקלאות מדברית, עם כ 50 שנות פעילות. מרכז החדשנות עוסק בתחומים מובילים של חקלאות מדברית, מזון, מים, חלב, יין, גידול דגים, הידרופוניקה, חקלאות חכמה וכן שת"פ עם איחוד האמירויות".

להרשמה לאירוע:  https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_E7h95qEYR8i7hucJ3vttQg

 

אודות מועצה אזורית רמת הנגב

רמת הנגב היא המועצה הגדולה בישראל המתפרשת על פני 4.2 מיליון דונם שהם מהווים 22% משטח המדינה. במועצה מתגוררים כ-8,000 תושבים ב15 יישובים ו-24 חוות בודדים. כ98% משטח המועצה הינו שטחי אש ושמורות טבע. המועצה מהווה פסיפס ישראלי המכיל קיבוצים, מושבים וישובים קהילתיים חילונים, יישובים קהילתיים דתיים, ישוב מעורב דתי-חילוני, מחנה צבאי, 2 מיזמים חברתיים ו-24 חוות בודדים אשר חיים כולם יחדיו בהרמוניה ברוח חזונו של דוד בן גוריון לפיתוח, יישוב ושימור הנגב.

רמת הנגב ידועה בחקלאות המדברית המתקדמת שלה אותה מפתח מו"פ רמת           הנגב אשר מספק שירותים, ידע חקלאי, כלים יישומיים  ויעוץ לחקלאי האזור ולמדינות רבות בעולם. מו"פ רמת הנגב מהווה את חוד החנית של המחקר החקלאי היישומי עם שלל פתרונות כגון: מיזוג אידיאלי בין מים מליחים למתוקים המותאם אישית לכל גידול, אקלום גידולים קיימים בסביבה שונה, פיתוח אגרוטכניקה להעלאת הרווחיות בגידול ועוד. כ-80% מעגבניות השרי בארץ מגיעות ממושבי פתחת ניצנה שברמת הנגב אשר מספקים לקהל הישראלי ומייצאים לחו"ל עגבניות איכותיות וטעימות. בנוסף, ניתן למצוא גידולים נוספים כגון אוכמניות, פטריות, ירקות אסייתיים ועוד.

 

אודות אריאלי קפיטל
אריאלי קפיטל (Arieli Capital) היא חברת אחזקות והשקעות עם משרדים בניו יורק ובתל אביב. לאריאלי קפיטל זרוע חדשנות המנהלת ומשקיעה בפלטפורמות חדשנות, האבים, אקסלרטורים, חברות מסחור אקדמיה וזרוע השקעות המאגדת בתוכה מעל 480 משרדים משפחתיים מהמובילים בארה"ב. אריאלי קפיטל מובילה בישראל מספר מרכזי חדשנות ביניהם מרכז החדשנות הגדול בישראל לחקלאות בשיתוף עם המועצה האזורית רמת הנגב, וכן את מרכז החדשנות באילת שמתרכז בטכנולוגיות ים, תיירות וחקלאות.

אודות קרן מיראז'

קרן פילנתרופית בבעלות משפחת מיראז'. הקרן פועלת בישראל מאז 1998, ועוסקת במגוון של תחומים חברתיים שמטרתם לחזק את החברה הישראלית על כל גווניה. מאז תחילת פעילותה  זיהתה  הקרן כי הנגב עתיד להיות אחד ממחוללי הצמיחה החשובים של מדינת ישראל ובמסגרת זו תומכת ומובילה ביוזמות חברתיות וכלכליות רבות, ביניהן הקמת המרכז הרפואי דימונה, מרכז השיקום בשדרות, קידום תעסוקה ויזמות במסגרת תוכנית “Desertech” שתומכת בבניית אקוסיסטם של חדשנות בתחום טכנולוגיות המידבר, קידום תיירות חקלאית בנגב ועוד. בנוסף, פועלת הקרן לחיזוק הקהילה האיראנית וחשיפת התרבות הפרסית היהודית בישראל, תוכנית "מחוברים לחיים" להנגשת טכנולוגיה ושימוש בסמארטפונים לאזרחים וותיקים, תוכנית "כנפיים" התומכת בלמעלה מ3500 חיילים בודדים עולים מדי שנה, בניית קהילות בקרב חיילי המילואים לחיזוק מחויבות החיילים ליחידותיהם והעצמת הערבות ההדדית בתוך היחידה ומחוצה לה.

 

אודות GrowingIL

GrowingIL – קהילת האגרי-טק הישראלית. הקהילה הינה מיזם משותף ללא מטרות רווח של המכון הישראלי לחדשנות, סטארט אפ ניישן סנטרל, משרד הכלכלה וישראל דיגיטלית. נכון להיום הקהילה מונה כ-500 חברות וסטארטאפים בתחום האג-טק ו-4,000 חברי קהילה. המטרות המרכזיות וארוכות הטווח של הקהילה הן לקדם ולפתח את תחום האגרי-טק, תוך מיצוב ישראל בחזית ברמה המקומית והעולמית, כמו גם, לקדם הטמעת חדשנות בקרב תעשיית האגרי-טק והחקלאות הישראלית. כקהילה, ל- GrowingIL יש פוזיציה ייחודית שמאפשרת לה לראות את כלל השחקנים שפועלים בתחום, לזהות חסמים ואתגרים ולקדם פתרונות על ידי שימוש בכלים של קהילה – פיתוח עסקי, יצירת חיבורים, דיאלוג ושיתופי פעולה בין השחקנים השונים באקוסיסטם (סטארטאפים, אקדמיה, משקיעים, ממשלה, חברות, חקלאים ועוד).

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
ילדי באר-שבע והסביבה שימו לב: הבלוגר והמתכונאי המוביל רון יוחננוב, יגיע לסדנת בישול מיוחדת לילדים בקניון עזריאלי הנגב
סדנת הבישול תתקיים ביום חמישי ה - 11 באפריל, בשעה...