Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הזדהות עם החטופים והנופלים: עיצוב חדש למדבקת יזכור

הזדהות עם החטופים והנופלים: עיצוב חדש למדבקת יזכור
קרדיט: יח"צ עתיד

יוזמה של מגמת עיצוב תעשייתי בתיכון עתיד באר-שבע מציגה עיצוב חדש של מדבקת דם המכבים המוצמדת לדש הבגד ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. המדבקות החדשות יחולקו בעיר לכלל התושבים בנקודות מרכזיות במקביל למדבקות המוכרות

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה תשפ"ד מצוין תוך כדי המלחמה הארוכה ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל שנפתחה במתקפת ה-7.10 האכזרית ותוך כדי המתנה מורטת עצבים לשובם של החטופים והחטופות. במטרה לקשור בין עתיד והווה בטקסי יום הזיכרון, יחולקו השנה מדבקות בעיצוב חדש שיצרו תלמידי תיכון עתיד באר-שבע, המשלבת את סמל ההזדהות עם החטופות והחטופים המוחזקים בימים אלה ברצועת עזה.

פרח דם המכבים, שהפך לסמל הבולט של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, עוצב לראשונה בידי מרים טרופ ביום הזיכרון תש"י (1950) לפוסטר, מאז הפך לבול דואר, סיכת "סמל הנכה" ושימש בטקסים ממלכתיים כאות הזדהות וזיכרון. על עבר מפואר זה הוסיפו תלמידי תיכון עתיד באר-שבע השנה את סמל ההזדהות עם החטופים, מצב שבו טרם היינו כחברה ישראלית, בו נוסף לזיכרון הנופלים והנפגעים- זיכרון החטופים והתמיכה בבני משפחותיהם.

המדבקות החדשות יודפסו ויחולקו לתושבים בימים ראשון ושני הקרובים במקביל למדבקות המוכרות שמחולקות מדי שנה. תלמידי התיכון, באופן כללי ייקחו חלק במעמד היום המרגש לאחר שנבחרו על-ידי עיריית באר-שבע וארגון יד-לבנים, זו השנה השלישית ברציפות, להניח 500 זרי פרחים ואגרות ברכה על קברי החללים בחלקה הצבאית בעיר.

מנהל תיכון עתיד באר שבע, מאיר אבן שימול: "יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה הוא יום קדוש בלוח השנה הישראלי. בעקבות אירועי השבעה באוקטובר והמלחמה המתמשכת החלטנו, יחד עם התלמידים במסגרת החינוך היוצר, לעצב מדבקות רלוונטיות למצב הנוכחי עם גרפיקה מיוחדת המשלבת גם יונת שלום, גם את סמל צה"ל וגם את הלוגו הצהוב של מטה משפחות החטופים, שעדיין ממתינים ליקיריהם הנמצאים בעזה. אני רוצה להודות לתלמידים המוכשרים והיצירתיים ולעיריית באר-שבע שבחרה בנו להניח את הזרים למאות החללים".

קרדיט: יח"צ עתיד
קרדיט: יח"צ עתיד
קרדיט: יח"צ עתיד
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שרציתם לדעת על סלקל לתינוק
כל הורה יודע שהוא יעשה הכל בכדי לשמור על הבטיחות...
כך תבנו את אולפן ההקלטות שלכם
כבר שנים אתם חולמים שיש להם אולפן מקצועי של הקלטות?...
בשורה לתושבי אופקים: מהפכת תאגידי האנרגיה ברשויות המקומיות בדרך לעיר מהלך שיוזל עלויות, ישפר את השירות ויפחית את זיהום האוויר וכן קידום תוכנית הטמנת קווי החשמל להגברת אמינות מערכת החשמל בשגרה ובחירום ושיפור נראות פני העיר
שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, אלי כהן, קיים...
"ספגנו רימונים וטילים בכל רגע, אבל רוח הלחימה, הגאווה לאומית ותחושת שליחות הרימו אותנו"
היום התקיימה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע עצרת...
ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, בעצרת הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה: "כולנו עומדים מול אויבנו כאיש אחד"
"מזה חודשים רבים שאנחנו בעיצומה של מלחמת קיום, ונחשפים לגבורתם,...
לזכרם: 1,500 תלמידים שרים ומחזיקים את תמונת 1,500 הנופלים
מקיף אמית באר שבע, ערך השבוע שירת המונים לקראת יום...
איטום נגד חלודה- השיטה המנצחת
קרה לכם פעם שאחרי הגשם גיליתם חלודה על הסורג בחצר?...
להקת המחול קמע גאה להציג בבכורה : דרום – 3 מפה...
3 יצירות של כוריאוגרפים מהדרום בערב אחד! לירן מיכאלי, אורן לזובסקי,...
תינוקת כבת שנה ננעלה ברכב, מתנדבי ידידים חילצו אותה בשלום
איחרתי לעבודה אבל התחושה לחלץ עצומה, מענה נהדר של המתנדבים"*...
חידושים באולימפיאדת המגמות של "עתיד"
אולימפיאדת המגמות הטכנולוגיות של רשת החינוך "עתיד" התקיימה במוזיאון ארץ...