Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הארי אוקסר טריגובוף חנך את מרכז סוויץ' להכשרה וקידום תעסוקה – עידן הנגב

הארי אוקסר טריגובוף חנך את מרכז סוויץ' להכשרה וקידום תעסוקה – עידן הנגב
צילום - סנאפ המרכז לצילום חברתי

בטקס חגיגי, נחנך על ידי מר הארי אוסקר טריגובוף מרכז סוויץ', מייסודו של מכון טריגובוף להכשרה וקידום תעסוקה בחברה הבדואית. המרכז פועל בפארק התעסוקה המשותף לרהט, בני שמעון ולהבים "עידן הנגב" במבואת העיר הבדואית רהט

באירוע חנוכת המרכז השתתפו בני משפחת טריגובוף, שגריר אוסטרליה בישראל, ראשי הרשויות מהנגב, חברי הנהלת מכון טריגובוף, הנהלת חברת עידן הנגב, הנהלת חברת סודה-סטרים ונציגי השותפים בפעילויות השונות בישראל.

גזירת הסרט במרכז סוויץ
צילום – סנאפ המרכז לצילום חברתי

בשבוע שעבר קיים מכון טריגובוף אירוע לחנוכת "סוויץ'- מרכז טריגובוף להכשרה וקידום תעסוקה" בבית עידן הנגב. את המרכז חנך מר הארי אוסקר טריגובוף שהגיע עם רעייתו רונדה, ובנותיו אורנה ושרון. האירוע התקיים בנוכחות מנהיגות מקומית ובינלאומית וביניהם שגריר אוסטרליה בישראל מר כריס קנאן, יו"ר מכון טריגובוף ור' המוסד לשעבר, מר אפרים הלוי, איש העסקים והפילנטרופ גארי ויידור ורעייתו, חבר הכנסת אלון שוסטר, ראשי הרשויות השותפות בפארק התעסוקה עידן הנגב, ראש מועצת להבים ויו"ר חברת עידן הנגב, מר יוסי ניסן, ראש עיריית רהט, מר פאיז אבו-סהיבאן, ראש מועצה אזורית בני שמעון, מר ניר זמיר, מנכ"ל מכון טריגובוף, מר שלום נורמן, מנכ"ל חברת עידן הנגב, מר משה פאול, היזם ואיש העסקים אברהים נסאסרא, ושותפים נוספים.  במהלך הטקס התקיימה גזירת סרט חגיגית לפתיחת הפעילות הרשמית של המרכז וכן קביעת מזוזה.

מרכז סוויץ' להכשרה וקידום תעסוקה הוקם ביוזמת מכון הארי אוסקר טריגובוף בבית עידן הנגב בשיתוף עם חברת עידן הנגב ובסיוע של JNF אוסטרליה. המרכז משתרע על פני כ – 500 מ"ר והוא כולל כיתות לימוד, סדנאות מחשב, קליניקה טיפולית, אולם רב תכליתי, חללי עבודה, משרדים, אודיטוריום וחדרי ישיבות. המרכז הוקם בהתאם לחזונו של הארי אוסקר טריגובוף לפעול לקידום התעסוקה בחברה הבדואית בנגב לאחר אחד מביקוריו בפארק התעסוקה עידן הנגב. המרכז הוקם בשותפות עם חברת עידן הנגב ובסיוע JNF אוסטרליה. את המרכז ינהל צוות משותף מהחברה הבדואית והחברה היהודית, בראש הועד המנהל של המרכז יעמוד חבר הנהלת מכון טריגובוף, מר הווי מאיירס.

באירוע השתתפו גם ראשי המוסדות האקדמיים בנגב וביניהם – נשיא מכללת ספיר, פרופ' שי פלדמן, נשיאת מכללת אחווה, פרופ' שוש ארד ומנכ"ל המכללה הטכנולוגית, מר דב תמיר. זאת במסגרת שיתופי פעולה קיימים ומתוכננים שמקדם מרכז סוויץ' בתחום של קידום הכשרה והשכלה גבוהה בחברה הבדואית.

גזירת הסרט במרכז סוויץ
צילום – סנאפ המרכז לצילום חברתי

הארי אוסקר טריגובוף נשא דברים במהלך האירוע ואמר כי "לפני כ -3 שנים הייתי פה יחד עם שלום נורמן ומשה פאול וראיתי את המגרש הריק הזה בפארק התעסוקה עידן הנגב. מדהים לראות איך ביחד עם עידן הנגב הצלחנו להקים מרכז כל כך חשוב בזמן כל כך קצר בלב פארק התעסוקה. פארק אשר הוריד באופן משמעותי את אחוזי האבטלה בעיר רהט ובחברה הבדואית בנגב. אני מאמין שבאמצעות התעסוקה אפשר לקדם אינטגרציה אמיתית של החברה היהודית והבדואית בנגב. הצלחה לכל העוסקים במלאכה."

שגריר אוסטרליה בישראל מר כריס קנאן אמר: "באוסטרליה, הארי טריגובוף הוא אחד האנשים הפילנטרופים המובילים. יש לי זכות להיות חלק מיוזמה כל כך חשובה ולהיות פה יחד איתכם במרכז סוויץ. אני רואה את הפתיחה של המרכז הזה כהמשכיות של הקשר בין אוסטרליה לישראל. תודה על האירוח הנפלא ואני מאחל ששיתוף הפעולה עם אוסטרליה רק ימשיך לפרוח."

יו"ר מכון טריגובוף ור' המוסד לשעבר, מר אפרים הלוי אמר: "הארי הוא הסיבה שכולנו כאן היום. הוא הסיבה למהפכה שהוא עושה בישראל. להארי יש תרומה יחודית לחברה בישראל ובמקרה הזה לחברה הבדואית שהיא חברה חשובה ומשמעותית. תודה שאתה כאן הארי, מרגש לראות איך המרכז נראה אחרי רק שנתיים של עבודה. המשמעות של הפרויקט הוא הזדמנויות שוות לכולם ושיהיה לכולנו בהצלחה."

ראש עיריית רהט, מר פאיז אבו-סהיבאן: זוהי גאווה לעיר רהט שהיא מארחת את האנשים שעוזרים לחברה הבדואית. המרכז הזה נותן הזדמנות לצעירים וצעירות בדואיים ואנחנו גאים בשותפות שלנו עם עידן הנגב. בזכות הפארק הזה ירד שיעור האבטלה ברהט מ34 אחוז ל11 אחוז, וכשיש תעסוקה אז יש הרבה דברים טובים שאפשר לקדם, עלו והצליחו."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כיצד הדפסת תלת מימד מועילה לחברה?
חלק מהיתרונות המהפכניים של הדפסה בתלת מימד הם היכולת להגדיל...
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
לדאוג שדברים יתנהלו בדרככם בכל שלבי החיים- איך עושים את זה?
ככל שאדם מתבגר ומזדקן, מתחילות לצוץ בראשו שאלות מהותיות כמו...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
עריכת צוואה- תמהלך שחשוב לא לוותר עליו
אנשים רבים המגיעים לגיל מבוגר מרגישים שהמטרה העיקרית שלהם, וטוב...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
יוזמה עם חשיבה קדימה הדורשת תכנון קפדני
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף היא יוזמה עם...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...