Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האקתון בנושא פיזיקה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב והפקולטה לרפואה בפארק קרסו למדע

האקתון בנושא פיזיקה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב והפקולטה לרפואה בפארק קרסו למדע
קרדיט תמונות: אורי ברקן

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב והפקולטה לרפואה קיימו לאחרונה בפארק קרסו למדע האקתון (פלטפורמה לפיתוח מיזמים חדשים בארגונים וחברות) יצירתי בנושא פיזיקה בו השתתפו כ-160 סטודנטים. בהאקתון התכנסו הסטודנטים ליום שלם של מחשבה, יצירה, סיעור מוחות וחשיבה קריאייטבית הנמשך למעלה מ-7 שעות.

בתחילת הפעילות קיבלו הסטודנטים סקירה על מצב הרפואה האידיאלי כיום ובהמשך חשבו על מגוון פתרונות לבעיות רפואיות שמקורן בארץ במטרה למצוא להם חלופה שתפעל בכוכב הלכת מאדים כגון: התמודדות עם כוח גרביטציה (כבידה) נמוך מכדור הארץ, תנאי מזג אוויר קשים כמו סופות חול ואבק, דרכי טיפול בפציעות שונות ושברים, בניית אבטיפוס ראשוני לסיוע, התנהלות ועבודת צוות המרפאה במאדים, אופי טיפול רפואי ומתן עזרה ראשונה פרקטי ונגיש בכוכב, פתרונות רפואיים חדשים האפשריים במאדים לעומת כדור הארץ, פעולות החייאה במאדים בשדה פתוח ללא חשמל ובתנאי שטח מאתגרים ובניית אבטיפוס של חדר ניתוח מסתובב דרך יצירת תאוצה רדיאלית והדמיית כוח צנטריפוגלי המדמים את כוח המשיכה.

קרדיט תמונות: אורי ברקן

בהמשך, נבנו מודלים על בסיס הצגת בעיה והפתרון המתאים לה. למשל: בכוכב הלכת מאדים, בגלל האטמוספירה, הצבעים שהעיניים רואות אינם זהים לצבעים שהעין מכירה בכדור הארץ, מה שיכול להוביל למצב נפשי רעוע וירוד. הסטודנטים חשבו על פתרון יצירתי במיוחד: סיוע רפואי נפשי דרך יצירת דגם חדשני ומתקדם של משקפיים ייחודיים המדמים את קשת הצבעים בכדור הארץ.

לאורך כל ההאקתון, נכחו בפעילות צוות המתרגלים של הפקולטה לרפואה, צוות המדריכים מהמוזיאון וד"ר נצח פרביאש מנכ"ל פארק קרסו למדע – אשר בחנו את פעילות הסטודנטים ואת הפתרונות והתוצרים שהוצגו. לאחר שעות רבות של חשיבה מחוץ לקופסה ומאמץ קוגניטיבי מתמשך, נהנו המשתתפים מכיבוד ושתייה כאתנחתא ראויה.

מנהלת בית הספר לרפואה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב פרופ' יעל רפאלי- אלאל סיפרה בסיום ההאקתון: "העשייה בהאקתון הייתה רבה ופורייה והניבה אינספור פתרונות קריאייטיבים ופורצי דרך. אני סמוכה ובטוחה שחלק מהפתרונות שהוצגו במהלכו יגיעו גם אל הרופאים, המדענים והחוקרים בעתיד. בפעילות ייחודית זו שזרנו בין תחומי המדע, הפיזיקה והרפואה בשילוב קידמה טכנולוגית חדשנית ועתידנית. ההאקתון שקיימנו מטעם האוניברסיטה והפקולטה ללימודי הרפואה, הינו יריית הפתיחה לעוד אירועים, פעילויות ושיתופי פעולה פוריים מסוג זה – שיתקיימו גם בעתיד יחד עם פארק קרסו למדע".

ד"ר נצח פרביאש – מנכ"ל פארק קרסו למדע מסכם את ההאקתון הפורה: "דור העתיד של הרופאים, הפיזיקאים ומדעני החלל כבר כאן. קיומו של ההאקתון בשיתוף אוניברסיטת-בן גוריון בנגב והפקולטה לרפואה הינו ההוכחה לכך שאין גבול לכוח המחשבה והיצירה. אני שמח ומודה לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב על שיתוף הפעולה והדרך שאנו עושים יחד לחיזוק המדע והמחקר בנגב".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...