Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

דיני משפחה: הרבה מעבר לגירושין

דיני משפחה: הרבה מעבר לגירושין
קרדיט - Freepik

המשפחה היא הסגרת הקרובה והבטוחה ביותר עבור אדם. עם זאת, מחלוקות המתעוררות בתוך המשפחה עלולות להסתיים במשבר וניתוק היחסים, וזאת דווקא בגלל הקרבה והחופש שמרגיש כל אחד כלפי האחר. לכן לא מפתיע שישנם דיני משפחה: קובץ חוקים שלם העוסק כולו בענייני משפחה וגם בית משפט המוקדש כולו למסגרת המשפחה ומחלוקות שיכולות להתעורר בה. עו"ד משפחה מוכר בעיקר בתור עורך דין העוסק בגירושין אך יש לו תפקידים רבים נוספים. הוא עורך מסמכים שמטרתם היא למנוע מחלוקות וסכסוכים כמו הסכם ממון, צוואה, ייפוי כוח מתמשך (אם הוסמך לעריכת מסמך זה). הוא מלווה יורשים בקיום צוואה או חלוקת ירושה ללא צוואה. גם פירוק שותפות בעסק משפחתי כדאי לבצע בליווי עורך דין לענייני משפחה המתמצא גם בענייני חברות.

מה חשוב לכלול במסגרת הסכם הגירושין?

כאמור, למרות שלעורך דין העוסק בענייני משפחה יש תפקידים רבים, אחד הכובעים בהם הוא מוכר ביותר הוא בתור עורך דין הסכמי גירושין. רבים מנסים להגיע להסכם גירושין בהסכמה בעזרת מגשר שהוא גם עורך דין המתמחה בתחום. ההסכם צריך לכלול מספר נושאים מרכזיים. הראשון הוא חלוקת רכוש: ירידה לפרטי פרטים לגבי כל הנכסים שברשות הזוג, כולל זכויות סוציאליות ואחרות. נושא נוסף ומהותי הוא המשמורת על הילדים: האם המשמורת משותפת או שיש הורה משמורן. אם הבחירה היא באפשרות השניה, יש לקבוע הסדרי שהיה ברורים של ההורה האחר עם הילדים, בין אם בשגרה ובין אם בימים מיוחדים כמו חגים וחופשות. נושא הנגזר מסוג המשמורת וגם מיכולת ההשתכרות של כל הורה הוא המזונות.

תאונת דרכים: אירוע משנה חיים בכל משפחה

לעיתים שינויים בקשרים בתוך המשפחה, בין אם לטובה ובין אם לרעה קורים בעקבות אירועים בלתי צפויים כמו תאונה. בעקבות תאונת דרכים יכול אחד מבני המשפחה או יותר להיפגע באופן משמעותי, מה שדורש טיפול ושיקום וגם לעיתים התאמת החיים שלאחר מכן למצב החדש. לכן, חשוב שיהיו למשפחה כל האמצעים לכך שהנפגע ישתקם היטב. קבלת מלוא הפיצויים מהגורמים האחראים לכך יסייעו לכך שהנפגע יחזור לחייו הקודמים או ימצא דרך חדשה מהר ככל האפשר. חשוב לשם כך להתייעץ עם עו"ד תאונות דרכים אשר יבחן את פרטי המקרה וינחה אתכם כיצד לפעול, למי להגיש תביעה ואיך לעשות זאת. הוא גם יסייע בהגשת התביעה וילווה לאורך התהליך עד קבלת מלוא הפיצויים.

עו"ד סיגלית מור היא עו"ד לענייני משפחה, נזיקין ועבודה ויש לה ניסיון רב בכל אחד מהם. היא מלווה את לקוחותיה ומייצגת אותם עד מיצוי מלוא זכויותיהם ותוך שמירה על האינטרסים שלהם. מוזמנים ליצור קשר

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
שיפוץ מוצלח מתחיל בבחירת הקבלן הנכון
כבר שנים רבות אתם דוחים את השיפוץ שרציתם לעשות במרכז?...
זה הזמן לצאת לחופשה זוגית
כמה קל לנו לשקוע בשגרת היום-יום ולשכוח עד כמה חיוני...
מתקני ג'ימבורי
לילדים בגילאים צעירים יש שעות פנאי רבות והוריהם צריכים למלא...
עריסה איכותית לשינה טובה יותר
השאלה איפה ואיך התינוק שלכם יישן מטרידה אתכם כי שמעתם...
למי מומלץ לערוך הסכם ממון ומתי?
בעבר הסכם ממון היה מזוהה בעיקר עם משפחות אמידות במיוחד,...
איך עובדת פאת לייס קדמית ואיך ללבוש אותה נכון?
רכישת פאה חדשה יכולה להיות מהנה. אבל הבחירה שלכם יכולה...
רוצים לדעת את האמת? כך תלכו בעקבותיה
לאורך החיים אנחנו לא פעם, עומדים בפני אינספור החלטות לא...
המטבח המודרני – לב הבית שלך
המטבח היה מאז ומתמיד הלב הפועם של כל בית, מקום...
ייעוץ מס ועורך דין מיסים: המפתח להצלחה פיננסית
התנהלות פיננסית נכונה היא אבן יסוד להצלחה כלכלית, הן עבור...
חשיבות חוות דעת מהנדס בניין וניהול פרויקט בנייה – כיצד תבחרו נכון עם יובל מרקו הנדסה בע"מ
בעולם הבנייה המודרני, איכות התכנון והביצוע הם המפתח להצלחת פרויקט...