Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בתי החולים בדרום ובשפלה מתכוננים לקליטת פצועי מלחמה ומזניחים את הכוננות לגל חורפי חדש של המגיפה?

בתי החולים בדרום ובשפלה מתכוננים לקליטת פצועי מלחמה ומזניחים את הכוננות לגל חורפי חדש של המגיפה?
התמונה באדיבות "חברים לרפואה"

התחלואה בקורונה בעולם ובישראל במגמת עליה, אך קיים חשש שבתי החולים בפריסה ארצית ובכללם בגזרת הדרום יישארו ללא מענה: לאחרונה דווח בתקשורת כי התרופות הביתיות האנטי ויראליות לטיפול בקורונה – פקסלוביד ומולנופיראוויר, אזלו לחלוטין מהמלאי בארץ, זאת לאחר שמשרד האוצר לא העביר תקצוב לרכישתן, וכתוצאה מכך קופות החולים ובתי החולים בפריסה ארצית מהצפון ועד הדרום לא הצטיידו במלאי חדש. התרופות, שניתנות לחולים בסיכון, מפחיתות תחלואה קשה ותמותה, אולם בשבועות הקרובים לא יישאר מענה עבור חולים שזקוקים להן. מומחה בכיר למחלות זיהומיות צוטט כמי שחוזה ש"תהיה קטסטרופה. התרופות האלה מונעות אשפוזים ואנחנו צפויים לראות קשישים וחולים מדוכאי חיסון שמידרדרים בגלל הווירוס. נראה מבול של מאושפזים קשים, רק כי אין טיפול ביתי פשוט שהוכח כמציל חיים, והמחלקות בכל בתי החולים שעמוסות כבר עכשיו – יגיעו לאי ספיקה".

בעמותת "חברים לרפואה" מכירים מקרוב את המורכבות סביב תרופות הקורונה, מסבביה הקודמים של המגפה העולמית. את החמ״ל הראשון של המחלקה לסיוע חירום בינלאומי הקימה העמותה כשהעולם נכנס לסגרים והיא נדרשה להקים מערך לוגיסטי מיוחד לאספקת תרופות למבודדים. המחלקה דאגה לתרופות לתסמיני קורונה ולתופעות הלוואי של המחלה, למחלות כרוניות, למחלות קשות ועוד.

"כארגון מוביל בתחום הנגשת התרופות, קיבלנו פניות גם מבתי חולים וקופות חולים שלא יכלו לטפל בחולים הנמצאים בבידוד. בתוך שלושה שבועות למדנו להתמודד עם האתגרים הלוגיסטיים של המצב, ולימדנו גם את קופות החולים שהקימו את מערך הסיוע לחולים עד הבית", מספר ברוך ליברמן מנכ"ל העמותה. כתוצאה מפעילות פרו אקטיבית זו, זכתה "חברים לרפואה" באות שר הבריאות.

"ההיערכות לגלי הקורונה- בשילוב עם אתגרי המלחמה העצומים גורמים לנו להיות על הקצה, גם בצורך לאספקת ציוד סיוע ותרופות בכמויות שאיננו מורגלים, כולל סיוע של ציוד חירום לכיתות כוננות ולכוחות ביטחון בצל הלחימה, וגם עוד חולי קורונה שרוצים תרופה שאין בשוק ואנחנו זקוקים לפתרונות". ליברמן יודע לספר כי כבר בסבבים הקודמים של תחלואת הקורונה, צפה הבעיה של מחסור במענה התרופתי המתאים. כעת, ב"חברים לרפואה" שבים ומרימים דגל אדום, ומתריעים כי מצב המלחמה המתמשך והצורך לנייד תקציבים לטובת המלחמה שוב משפיע על מלאי התרופות החיוניות, בקשת רחבה של תחומים ובכללם הקורונה. "בחודשים האחרונים הביקוש לתרופות גדל, למשל, אנו ערים לעליה במאות אחוזים בביקוש בתחום בריאות הנפש לנוכח אירועי השבת השחורה.

הוא מוסיף ואומר: "יש לכל אחד מאתנו את האפשרות לסייע, אם יש לכם תרופות שאתם לא צריכים, תעבירו לאחת מנקודות המסירה הפרוסות ברשתות הפארם ומיקומים נגישים רבים, זה פשוט ומציל חיים".

אודות חברים לרפואה: העמותה נוסדה בשנת 2003 מתוך חזון לתת תרופה לכל מי שזקוק לה. כיום מהווה את ארגון הגג הגדול בתחומו לסיוע בתרופות, החל מתרופות בסיסיות ועד לתרופות יקרות שאינן בסל הבריאות. בזכות פעילותה, עשרות אלפי חולים מקבלים סיוע בתרופות מדי חודש. עם פרוץ הלחימה פתחה מרלו"ג מרכזי דרכו היא מנהלת את אופרציית חלוקת התרופות והציוד הרפואי בהתאם לצרכים העולים מהשטח. עד כה, העבירה ציוד ותרופות בשווי של מעל מיליון ₪. בכלל זה, כ- 5 טון ציוד חירום רפואי, למעלה מ-500,000 פריטי סיוע שונים לעומדים בחזית המלחמה, לכיתות הכוננות ולחיילים, למעלה מ-16,000 משלוחי תרופות לפצועים ולתושבי הדרום.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...