Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בתוך שנתיים: עלייה של 140% במספר הדירות בהתחדשות עירונית בדרום

בתוך שנתיים: עלייה של 140% במספר הדירות בהתחדשות עירונית בדרום
צילום יחצ

בתוך שנתיים זינוק של 140% בהתחלות הבנייה של פרויקטים מסוג התחדשות עירונית בדרום הארץ, כך עולה מנתוני הלמ"ס שנותחו על ידי ארגון קבלני אשדוד.

מהנתונים עולה כי מאפריל 2018 ועד מרץ 2019 החלו בבנייתן של 572 יחידות דיור במסגרת התחדשות עירונית בדרום – תמ"א 38 ופינוי בינוי. זאת לעומת נתון נמוך בהרבה שנרשם בתקופה שבין אפריל 2016 למרץ 2017 עם 236 התחלות בנייה בלבד.

בחלוקה שבין פרויקטים של חיזוק והרחבה (תמ"א 38/1) לבין פרויקטים של הריסה ובנייה מחדש (פינוי בינוי ותמ"א 38/2) עולה כי בשנה האחרונה החלו בדרום הארץ בבניית 399 יחידות דיור בפרויקטים של חיזוק והרחבה לעומת 173 יחידות דיור בפרויקטים של הריסה ובנייה מחדש.

אם בוחנים את מספר התחלות הבנייה בהתחדשות עירונית בשנה האחרונה מגלים כי תל אביב מובילה עם 4,610 יחידות דיור, אחריה מחוז המרכז עם 1,974 יחידות דיור, מחוז חיפה עם 1,130 יחידות דיור, מחוז ירושלים עם 354 יחידות דיור ואת הרשימה סוגר מחוז הצפון עם 216 יחידות דיור.

לדברי שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד "העלייה במספר התחלות הבנייה בפרויקטי התחדשות עירונית נובעת ממדיניות ראשי הרשויות. כך למשל עיריית אשדוד מעודדת בצורה נמרצת התחדשות העירונית באמצעות תמ"א 38 ופינוי בינוי. העירייה מביעה נכונות מאוד גדולה לקידום הנושא על מנת לחדש את העיר ולהפוך את הבניינים המתפוררים לבניינים מודרנים. עם זאת, המדינה חייבת להמשיך ולהתיר את החסמים ולהעלות את הכדאיות הכלכלית בבניית פרויקטי התחדשות עירונית בפריפרייה על מנת ששיעור גבוה יותר מהפרויקטים יבוצעו בין היתר ביישובי הדרום".

עלייה של 140% במספר הדירות בהתחדשות עירונית בדרום
צילום יחצ

כמו כן בן עזרי מציין כי על אף הבנייה הרבה של פרויקטי התחדשות עירונית באשדוד, ישנם הרבה מאוד פרויקטים מסוג זה המוקמים עם ליקויי בנייה חמורים ויש לשים דגש לנושא זה. רק לאחרונה התגלו ליקויי בנייה חמורים באתרי בנייה של פרויקטי תמ"א ברחבי אשדוד התגלו במהלך סיור של מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד – שלומי בן עזרי יחד עם אדריכל העיר – רם אהרוני, מנהלת מחלקת פיקוח הבנייה – כרמית סיני ומספר מפקחים מהעירייה. "הליקויים שהתגלו מלמדים על תופעה קשה של יזמים הקוראים לעצמם "קבלנים" בתחום התמ"א שבונים פרויקטים ללא ניסיון או הבנה בתחום. מיותר לציין שליקויים אלו חושפים את הדיירים למפגעים בטיחותיים חמורים והוצאות כספיות גבוהות לתיקונם. אנו ממליצים שלא להקל ראש בבחירת הקבלן המבצע בפרויקט התמ"א. אנו, כארגון קבלני העיר אשדוד, מציעים לדיירים להסתייע בשירותנו לבדיקת זהות הקבלן המבצע, משך זמן ניסיונו והאם ביצע פרויקטים דומים בעבר. אנו שמח לסייע לדיירים על מנת לבחור קבלן מבצע אמין ומקצועי ומזמינים אותם לפנות אליו בכל עניין בנושא"

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
משפחות מהצפון (של הרוג ושל חטוף)בביקור במרכז התופת בדרום
המרכז הקהילתי מעלה יוסף, מבית החברה למתנ"סים, הוציא בחסות המועצה...
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...
לקבלת "הרמטכ"ל" תלמוד תורה יימתח להקשב !
תלמוד התורה בגדרה הפך ל"בסיס צבאי" תלמידי תלמוד תורה בגדרה הפכו...
יוצרים ויוצרות, מנהלים ומנהלות, יזמים ויזמיות מתחום התרבות תוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב קוראת לכם ולכן!
מרכז מנדל למנהיגות בנגב הודיע על פתיחת ההרשמה למחזור השביעי...