Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בשורה לתושבי אילת והנוסעים בכביש הערבה: תוספת של כחצי מיליארד שקלים במסגרת תכנית החומש לטיפול בכביש הערבה

בשורה לתושבי אילת והנוסעים בכביש הערבה: תוספת של כחצי מיליארד שקלים במסגרת תכנית החומש לטיפול בכביש הערבה
צילום: יוד צילומים

ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה: אנו מצפים כי ממשלת ישראל תאשר השלמת תכנון וביצוע של הקטעים הנוספים בכביש 90, החל מהק"מ ה-125 ועד צומת הערבה, חייהם של תושבי הערבה וכלל משתמשי הכביש תלויים בשדרוג הכביש הגובה קורבנות מידי יום, פצועים והרוגים ויש למגר את המשך קבלת המציאות הזו.

ב15.6 נחנך המשך העבודות לשדרוג כביש 90 במעמד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב ובהשתתפות ראש עיריית אילת אלי לנקרי, חבר הכנסת לשעבר וראש עיריית אילת לשעבר מאיר יצחק הלוי, ראש המועצה האזורית חבל אילות ד"ר חנן גינת, ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה מאיר צור, המשנה למנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן, יו״ר חברת נתיבי ישראל יגאל עמדי ומנכ״ל חברת נתיבי ישראל נסים פרץ. האירוע התקיים בקיבוץ יהל הממוקם אחרי צומת קטורה עד לשם משודרג כביש הערבה וממנו ממשיכות העבודות להרחבת הכביש ושדרוגו עד לצומת הערבה. במעמד האירוע הציגה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים את הפרויקטים התחבורתיים במרחב אילת והדרום וחשפה טכנולוגיה חדשה בכביש 90, חיישנים שיתריעו מפני שיטפונות בזמן אמת.

לאחר מאבק ממושך וקורבנות רבים שנהרגו בתאונות דרכים לאורך הכביש ולפני חודשיים גם קורבנות שנספו בשיטפון בערבה, ישודרג מקטע נוסף בכביש הערבה עם אישור תקציב נוסף של 400 מיליון ₪ אשר יאפשרו שדרוג הכביש עד לצוקים בק"מ ה- 125. תקציב זה שאושר בתקציב המדינה לשנים 2023-24 מתווסף לתקציב מאושר בסך 300 מיליון ₪ ותקציב נוסף של 110 מיליון ₪ שהקצה משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לשיפור הסדרי הבטיחות עד לצומת הערבה ובכללם נתיבי עקיפה, גדר הפרדה, תאורה ועוד. לצד אישור התקציב לשדרוג כביש הערבה אושר תקציב נוסף של 400 מיליון ₪ להמשך תכנון הרכבת לאילת כחלק מחיבורה למרכז הארץ.

בשלב ראשון יבוצע שדרוג מלא של קטע הכביש מצומת קטורה עד מעבר נחל שיטה ועד להשלמת הרחבת כל הכביש לדו מסלולי דו נתיבי עם הפרדה קשיחה בין המסלולים (כ 180 ק״מ). עבודות אלה יימשכו כשנתיים. בנוסף יבוצעו כאמור עבודות אחזקה לשיפורים בטיחותיים מנחל שיטה ועד לצומת הערבה כולל סלילת נתיבי עקיפה, מפרצי מנוחה, התקנת מעקות בטיחות, צביעת הכביש ותאורת דרך חדשנית. עבודת אלה יימשכו כשנה.
במעמד האירוע הציגה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, את הפרויקטים התחבורתיים במרחב אילת והדרום וחשפה טכנולוגיה חדשה בכביש 90, חיישנים שיוצבו על עמודי תאורה לאורך הכביש, ינטרו את כמויות הגשם ועוצמתו ובהתאם לניטור יופעלו אוטומטית רמזורים ומחסומים במקומות המסוכנים. במקביל תודיע המערכת למשטרת התנועה וזו תזניק כוחות למקום.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "תוספת התקציב שהשגתי לשדרוג הנסיעה והבטיחות בכביש הערבה היא מצילת חיים, פשוטו כמשמעו. בעיות של כביש הערבה ידועות מזה שנים רבות, אך לא קיבלו טיפול הולם עקב חוסר בתקציב. במסגרת מחויבותי לחיזוק תחבורתי בפריפריה, פעלתי להקצאת תקציב הולם שיאפשר את שדרוג הבטיחות וחוויית הנסיעה לכל אורך הכביש המסוכן הזה, שגבה חיי אדם רבים בעבר".

ראש עיריית אילת אלי לנקרי: ״היום לאחר שדרוג 63 הק״מ הראשונים של כביש 90, אנו יודעים לומר בוודאות ששדרוג הכביש מציל חיים. מאז שודרג קטע הכביש כדו נתיבי, דו מסלולי עם גדר הפרדה, לא היו תאונות דרכים קטלניות. אנו זוכרים ומזכירים, כי טרם שדרוג קטע כביש הדמים, נהרגו תשעה אזרחים מידי שנה ופצועים רבים שלעולם כבר לא יחלימו. אני מברך את שרת התחבורה על הבשורה האדירה שהיא מביאה למשתמשי הדרך כולם, לתושבי אילת והערבה, לנהגי המשאיות, למיליוני הנופשים שמגיעים אלינו ולמדינת ישראל כולה, ומודה לה על מחויבותה להמשך קידום פרויקט הרכבת, שתגיע גם תגיע לאילת ותהפוך אותה למטרופולין נוסף של ישראל. אין ספק כי היום, עם התקדמותנו אל עבר הפיכתה של אילת למרכז לוגיסטי בינלאומי, שאלת הרכבת היא לא אם אלא מתי. אנו נמשיך ללחוץ על הגז ולדחוף יחד בכל הכוח, עד להשלמת שדרוג כביש הערבה מתחילתו ועד סופו, והפיכתו לכביש רחב ובטוח".

מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה: "אני מברך ושמח על הבשורה שהביאה שרת התחבורה מירי רגב. לאחר שנים, הצלחנו לשים את חשיבות הרחבת כביש הערבה האדום, על סדר היום הציבורי והממשלתי, אנו מודים על ההתקדמות ותקצוב הרחבת כביש הערבה, ומצפים כי ממשלת ישראל תאשר השלמת תכנון וביצוע של הקטעים הנוספים בכביש 90, החל מהק"מ ה-125 ועד צומת הערבה. חייהם של תושבי הערבה וכלל משתמשי כביש 90, מטיילים, חיילים וכלל הנהגים, תלויים בשדרוג הכביש הגובה קורבנות מידי יום, פצועים והרוגים ויש למגר את המשך קבלת המציאות הזו" אומר צור.

העבודות בביצוע חברת נתיבי ישראל הינן המשך לעבודות שבוצעו כאמור עד לצומת קטורה, באורך של כ – 63 ק"מ. במקטע זה הכביש הינו דו מסלולי דו נתיבי, ומאז שודרג לא אירעו בו תאונות, דבר שמוכיח מעל לכל ספק את הנחיצות בשדרוג הכביש לכל אורכו. החלטה זו על שדרוג כביש הערבה לכל אורכו לצד אישור המשך תכנון הרכבת, ינגישו את העיר אילת בצורה בטוחה לתושבי העיר ולכל אזרחי מדינת ישראל.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מרדף לוהט בלב המדבר
בעת סיור גששות ותצפיות על חיות בר שהתקיים באזור נחל...
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
מתרגלים שריפה במרכז הרפואי ברזילי
היום התקיים תרגיל כיבוי אש במרכז הרפואי ברזילי, בו בוצעה...
18 שוהים בלתי חוקיים - נעצרו אתמול בדרום במסגרת התכנית המבצעית "דפיקה בדלת"
18 שוהים בלתי חוקיים - נעצרו אתמול במסגרת התכנית המבצעית...
עורף MALL - הפלטפורמה שמחזקת את העסקים בקו העימות
בתקופות של מלחמה ומתח ביטחוני, בעלי עסקים רבים באזורי הדרום...
מכנסיים ארוכים לגברים
מכנסי דגמ"ח - דגשים לבחירה נכונה
נוסף לנעליים, חולצות וכפכפים, מכנסי דגמ"ח הם פריט לבוש חיוני...